تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803189451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحاني تكليف سران فتنه را 25 بهمن معلوم كرده است/درخواست سفر سناتور امريكايي به ايران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: روحاني تكليف سران فتنه را 25 بهمن معلوم كرده است/درخواست سفر سناتور امريكايي به ايران
اگر 19 تا تبديل به 190تا شد چي؟!،اظهارات حجاريان با استبداد همسويي دارد،ادعاي ليبراسيون درباره ديدار ولايتي و جان كري،انتخابات هيات رئيسه جبهه اصلاح‌طلبان به تعويق افتاد،انتخابات هيات رئيسه جبهه اصلاح‌طلبان به تعويق افتاد و ...از جمله خبر ويژه برخي روزنامه هاي پنجشنبه هستند كه ميتوانيد اينجا بخوانيد.
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*كيهان

اگر 19 تا تبديل به 190تا شد چي؟!

اظهارنظرهاي مكرر وزير امور خارجه درباره موضع دولت آمريكا نسبت به توافقنامه ژنو و تحريم‌ها به يك سوال راهبردي پاسخ نمي‌دهد.محمدجواد ظريف سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با شبكه دوم سيما ضمن بيان اينكه آمريكا غني‌سازي ايران را پذيرفته، با اشاره به سخنان اوباما در مركز سابان تاكيد كرد: امروزه آمريكا واقعيت غني‌سازي ايران را پذيرفته است. اين به معناي قابل قبول بودن رفتار آمريكايي‌ها نيست، اما اين كه آنها پاي ميز مذاكره نشسته و غني‌سازي ايران را پذيرفته‌اند يك واقعيت است.وي با اشاره به تحريم‌هاي جديد دولت آمريكا كه 19 شخص و شركت ايراني را در ليست تحريم‌ها قرار داده است، اظهار داشت: اگر بخواهيم واقع‌بين باشيم اين تحريم‌هاي جديد نقض تفاهم نيست چرا كه تحريم‌هايي از قبل وجود داشته و اكنون افراد جديدي به اجراي آن تحريم‌ها اضافه شدند اما اين اقدامات اعتماد‌آفريني كه مقدمه مراحل بعدي مذاكرات است را دچار خدشه مي‌كند.

دكتر ظريف اضافه كرد: ساختار تحريم‌ها و برنامه واقعي تحريم‌ها و فضاي رواني تحريم‌ها به دنبال ايجاد فشار است و اين فضا قبل از اين كه برنامه اقدام مشترك اجرايي شود شكسته شده و هم‌اكنون شركت‌هاي خارجي براي حضور در ايران صف كشيده‌اند.وزير امور خارجه ديروز در دانشگاه تهران نيز مجددا به سخنان اوباما در مركز سابان استناد كرد و گفت:‌ اوباما در سخنراني‌اش گفت اگر مي‌توانستم، نمي‌خواستم حتي يك پيچ و مهره هم در برنامه هسته‌اي ايران باشد. پس آمريكا نمي‌خواهد ما برنامه هسته‌اي داشته باشيم؛ البته كه نمي‌خواهد؛ اما خودش با زبان خود دارد مي‌گويد كه نمي‌تواند چنين كاري انجام دهد... اما متاسفانه در ايران به جاي اينكه حرف جديد اوباما را مورد توجه قرار دهيم به اظهاراتي كه سال‌ها به طور تهديدآميز عليه ايران مطرح مي‌شود: مي‌پردازيم.

وزير خارجه كشورمان با اشاره به قانون آمريكا كه حق غني‌سازي را براي هيچ كشوري به رسميت نمي‌شناسد و در توافق‌هاي هسته‌اي‌اش با كشورها اجازه انجام غني‌سازي را به آنها نمي‌دهد اظهار كرد: تنها اين قاعده براي سه كشور هند، ژاپن و كره جنوبي مستثني شده است و حتي امارات متحده اين حق را ندارد و عربستان 5 سال است با آمريكا در اين باره مذاكره مي‌كند اما موفق نمي‌شود. دولت پهلوي سال‌ها با آمريكا مذاكره مي‌كند و اسناد شوراي امنيت ملي آمريكا نشان مي‌دهد كه در آن زمان هم آمريكا چنين حقي را به ايران نداده است.ظريف اين را هم گفته كه حق غني‌سازي مثل حق حيات است؛ يعني اگر كسي اين حق را به رسميت نشناسد، آن فرد حق حيات ندارد.آنچه همواره در اين اظهارنظر مغفول مي‌ماند اين سوال مهم است كه آيا دولتمردان آمريكايي و اوباما، طرف اصلي اختلاف و توافق ژنو هستند يا مثلا يك ناظر و تحليلگر سياسي بي‌ربط به اصل اختلاف و توافق؟ آيا ما مجبوريم براي توجيه خلاف‌گويي اوباما و نقض معاهدات بين‌المللي از جمله ان‌پي‌تي به قانون داخلي آمريكا استناد كنيم كه طبق آن استكبار آمريكا مي‌خواهد فناوري هسته‌اي را در انحصار خود نگه دارد؟!

در حقيقت هيئت مذاكره‌كننده ايراني پاي توافق ژنو رفته و برخي تعليق‌هاي بي‌سابقه را- به مثابه واگذاري امتيازاتي مهم- پذيرفته تا در ازاي آن اولا حق غني‌سازي ايران (طبق ان‌پي‌تي) از سوي آمريكا و غرب محترم شمرده شود و ثانيا تحريم‌هاي غيرقانوني، لغو يا كم شود. اما وقتي دولت آمريكا رسما اعلام مي‌كند كه هدفش از مذاكرات «برچيدن برنامه هسته‌اي ايران» است و ساختار كلي تحريم‌ها دست نخورده باقي خواهد ماند، اولا اهداف ما از مذاكره برآورده نشده و ثانيا طرف توافق، بدعهدي و بي‌صداقتي و غيرقابل اعتماد بودن خود را نشان مي‌دهد. اينكه آمريكا نمي‌تواند غني‌سازي را در ايران اوراق كند- آن گونه كه آرزوي اوباماست- موضوع ديروز و امروز نيست و 10 سال است كه نتوانسته اما آنها فعلا در ازاي امتيازاتي كه مي‌گيرند- و بعضي از تعليق‌ها متاسفانه نقدا از 3 ماه پيش آغاز شده- اقدام به حق غني‌سازي را نمي‌پذيرند هيچ؛ كه 19 شركت جديد را هم در فهرست تحريم‌ها قرار مي‌دهند.

حالا اين سخن آقاي ظريف كه اين تحريم‌ها ناقض توافق ژنو نيست، چه حسي را بايد به طرف آمريكايي منتقل كند. آيا طبق اين سخنان آمريكا حق ندارد 19 بلكه 190 شركت ديگر را نيز تحريم كند؟! اين چه واقع‌بيني‌اي است؟ساختار تحريم‌ها نيز همان گونه كه گفته شد سر جاي خود باقي است (ايران صرفا مجاز است به 4 ميليارد دلار از درآمدهاي نفتي بلوكه شده خود دسترسي داشته باشد و تحريم‌هاي نفتي و بانكي بدون كوچك‌ترين خدشه‌اي سر جاي خود باقي است.)

روحاني تكليف سران فتنه را 25 بهمن معلوم كرده است

رئيس فراكسيون رهروان ولايت در مجلس مي‌گويد رسانه‌ها(ي زنجيره‌اي) درباره موضوع حصر دو تن از سران فتنه جنجال نكنند تا روحاني در سكوت موضوع رفع حصر را دنبال كند!كاظم جلالي در مصاحبه با روزنامه زنجيره‌اي اعتماد و درباره رفع حصر گفت: بهتر است اجازه دهيم كه اين پرونده در سكوت و آرامش دنبال شود چون جنجال رسانه‌اي به خودي خود مسائل را پيچيده مي‌كند. بالاخره شخص آقاي روحاني مجرب و كاردان هستند. ايشان قريب 20 سال دبير شوراي عالي امنيت ملي بودند و خيلي از پرونده‌ها در قالب دبيرخانه مورد رسيدگي ايشان قرار گرفت.وي مي‌افزايد: من قبل‌تر هم اعلام كرده بودم دنبال جنجال‌سازي نرويد اين توصيه من به هر دو طرف است چه كساني مخالف رفع حصر هستند و چه كساني كه به دنبال رفع آنند.

وي درباره اينكه پرونده مذكور در ابتداي دولت مورد توجه قرار گرفت ولي پس از مدتي با سكوت مواجه شد و آن سكوتي كه شما مي‌گوييد پاسخ دريافت نكرد، مي‌گويد: به اين مسئله مي‌توان اين‌گونه نگاه كرد كه آيا در اين زمينه تندروي رسانه‌اي صورت نگرفت؟ شايد بهتر بود كه در آن مقطع شرايط جديد پرونده رسانه‌اي نمي‌شد تا اينچنين جنجال‌آفريني نكند و اجازه دهد پرونده در سكوت و آرامش بدون جنجال و واكنش تند ادامه پيدا كند. اين سوال خوبي است كه بپرسيم چه شد اين پرونده در عين تحرك دوباره و رسيدن به شوراي عالي امنيت دوباره با وقفه روبه‌رو شد. ( خبرنگار: رسيدگي به پرونده حصر يكي از شعارهاي انتخاباتي روحاني بود و اگر اين شعار محقق نشود...) مگر مردم آقاي روحاني را انتخاب نكردند؟ مگر به او در تحقق شعارهاي مطلوب خودشان اعتماد نكردند؟ خب، ما بايد به ايشان در ادامه مسير و راه اعتماد كنيم.

متأسفانه رئيس فراكسيون «رهروان ولايت» در اين اظهارات هيچ اشاره‌اي به خيانت‌هاي بي‌سابقه سران فتنه در بردن كشور به لبه پرتگاه و زمينه‌سازي براي جولان گروهك‌ها و سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه در زمينه ايجاد آشوب نكرده است؛ انگار كه يك سوءتفاهم عاطفي پيش آمده و بايد مشمول مرور زمان شود!از سوي ديگر تاكيد بر اين واقعيت ضروري است كه مسئله ايجاد محدوديت براي موسوي و كروبي به آخرين خيانت اين دو نفر در 25 بهمن 1389 كه خوش‌خدمتي به رژيم صهيونيستي و آمريكا بود، برمي‌گردد. در واقع آخرين بار در اين تاريخ بود كه موسوي و كروبي با مشورت برخي مشاوران خود كه اكنون فراري‌اند - و برخي داخل كشورند- به بهانه حمايت از مردم مصر و تونس، فراخوان راهپيمايي داده و فتنه‌گران را دعوت به اغتشاش خياباني كردند، با اين توهم كه فتنه نيمه جان را احيا كنند! در اين‌ باره نظر دكتر روحاني جالب توجه است. وي هم در مصاحبه با خبرگزاري ايلنا و هم در جلسه مجلس خبرگان تصريح كردند «در روز 25 بهمن عده معدودي به بهانه حمايت از مردم مصر و تونس به خيابان‌ها آمدند كه اتفاقا در شعارهاي آنها حمايتي از مردم مصر و تونس به چشم نمي‌خورد و متاسفانه با شعارهاي ضد انقلابي، موجبات خوشحالي و بهره‌برداري آمريكا، رژيم صهيونيستي و ضد انقلاب را فراهم آوردند و موجب ناراحتي قاطبه مردم شريف ايران شدند.

در واقع اين حركت ضد اسلامي و ضد ملي، از يك سو مي‌خواست فرياد قاطعانه ملت ايران در روز 22 بهمن را تحت‌الشعاع قرار دهد و از سوي ديگر وسيله‌اي براي انحراف افكار مردم منطقه از دشمنان اصلي يعني آمريكا و رژيم صهيونيستي و شكست اخير آنان گردد. در حالي كه مردم در روز 22 بهمن به شكلي كاملا با شكوه حمايت خود را از حركت‌هاي آزادي‌خواهانه در منطقه اعلام كرده بودند، اقدامات نابخردانه و فتنه‌گرانه صورت گرفته در روز 25 بهمن تنها به نفع استكبار و ضد انقلاب بود... قوه قضاييه بايد براساس وظايف ذاتي خود نسبت به اين حركت ضدانقلابي اقدام نمايد.»

بانيان و سران اين خيانت بزرگ همان معركه‌چينان فتنه روز قدس 88 و شعار كذايي نه غزه نه لبنان - هنوز آن‌گونه كه آقاي روحاني مي‌گويد مورد برخورد قوه قضائيه قرار نگرفته‌اند، حال آن كه تحركات آنان از خرداد 88 تا بهمن 89، رفتار ياغي‌گرانه و افساد في‌الارض است. يعني آقاي جلالي مي‌فرمايند رئيس‌جمهور محترم هم فتنه‌گران را ضد انقلابي كه با رفتارهاي خود موجبات بهره‌داري آمريكا و اسرائيل را فراهم كردند مي‌دانند و هم با رفع محدوديت‌هاي آنها مي‌خواهند آن فتنه‌انگيزي‌ها بازسازي شود؛ يا نكند سران فتنه پيام «غلط كرديم» فرستاده‌اند و مردم بي‌خبرند؟! عذرخواهي از مردم حداقل وظيفه سران فتنه است كه البته از جنايت‌هاي آنان چيزي نمي‌كاهد. اين منطق قرآني است كه فتنه از قتل شديدتر و بزرگ‌تر است. در حقيقت آقاي روحاني حتي اگر هم مي‌خواست، مجاز نبود فعاليت دوباره سران فتنه را تسهيل كند و از اين جهت كوتاهي مسئولان ذي‌ربط وزارت ارشاد در قبال تحرك برخي نشريات زنجيره‌اي براي از انزوا در آوردن برخي از سران فتنه (نظير خاتمي) نيز غيرقانوني و مستوجب مواخذه است.

ما نياز نداريم كه BBC براي ما مرجع پيدا كند

مشخص نيست ايران چه ظلمي به آمريكا كرده كه آنها بايد از حق! خود نسبت به مردم ايران گذشت كنند.به گزارش رجا نيوز، «منطق در گفتار» و «ثبات در اصول» از شاخصه‌هايي است كه در درازمدت انسان‌هاي حكيم را از اغيار جدا مي‌سازد و بر اين اساس مي‌توان عيار وجودي افراد را سنجيد.طي روزهاي اخير شايد كمتر كسي است كه از اعمال تحريم‌هاي جديد آمريكايي‌ها عليه ايران بي‌اطلاع باشد و بر تنفرش به دولتمردان آمريكا افزوده نشده باشد، اين روزها به راحتي مي‌توان با گشت و گذاري در فضاي مجازي، سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي متوجه گلايه‌هاي شديد بسياري از حتي اصلاح‌طلبان و حاميان دولت از رفتارهاي دولت آمريكا در قبال مردم ايران شد اما درست در همين برهه، آقاي يوسف صانعي كه از چهره‌هاي شاخص حامي سران فتنه نيز محسوب مي‌شود در گفتگويي با روزنامه آمريكايي نيويورك‌تايمز بر لزوم گذشت دولتمردان آمريكا و ايران از يكديگر تاكيد كرده و گفته كه دولتمردان ايران و آمريكا از هم بگذرند! او همچنين مدعي شده كه ايران ممكن است روزي با اسرائيل به آشتي برسد!

اين اظهارات در حالي بيان شده است كه بازخواني مواضع و اظهارات آقاي صانعي در سه دهه گذشته نشان مي‌دهد، «فقدان منطق» و «تناقضات پي‌درپي» از وجوه اشتراك مواضع ايشان است.براي مثال وي در سال‌هاي ابتدايي انقلاب و در ديدار با اعضاي گشت ثارالله مي‌گويد؛ «ضد انقلاب بايد آن قدر از شما بترسد كه عكس شما را ببيند فرار كند و اگر اين جور شد، مسلمان صد درصد هستيد!» (روزنامه جمهوري اسلامي 11 اسفند 1361) اما به فاصله چند سال بعد وي از افرادي بود كه بعد از دوم خرداد 76 بارها و بارها از اسلام رحماني و دوري از خشونت و افراط‌گري سخن گفت!صانعي همچنين در يكي از صحبت‌هاي خود در سال 72 نيز با حمله به راديو بي‌بي‌سي مي‌گويد: «ما نيازي نداريم كه بي‌بي‌سي برايمان مراجع پيدا كند. ما مرجعي مي‌خواهيم مثل حضرت امام(ره) كه با يك فتوا استكبار را بيچاره كرد. بايد مراقب مرجع‌تراشي بيگانگان و ايادي استكبار بود. كساني كه تا ديروز با امام دشمني مي‌كردند فكر كرده‌اند مي‌توانند بيايند در اين حوزه و قدرتي پيدا كنند و قداست‌ها و ارزش‌هاي امام را از بين ببرند. كور خوانده‌اند.

مگر از روي جنازه نسل جوان حوزه بگذرند. مگر بنده و امثال بنده در اين حوزه بميريم. هر كسي هم كه به آنها كمك كند بد كرده است.» (روزنامه جمهوري اسلامي 30 آذر 1372) اما به فاصله چند سال بعد از دوم خرداد، وي يكي از افرادي بود كه نه تنها مواضع وي با استقبال گسترده و پوشش فوق‌العاده شبكه‌هاي رسانه‌اي بيگانه از جمله بي‌بي‌سي مواجه مي‌شد، بلكه اصرار اين شبكه‌ها بر «مرجع تقليد» بودن آقاي صانعي يكي از نكات قابل توجهي بود كه در نوع خود جالب توجه مي‌نمود.از جمله شعارهاي آشوبگران در فتنه سال 88 اين بود كه منتظري، صانعي را به عنوان روحاني و مجتهد واقعي مطرح مي‌كردند؛ اين طيف همان‌هايي بودند كه در روز قدس و سوم ماه مبارك رمضان اقدام به روزه‌خواري علني و سيگار كشيدن در خيابان‌ها كردند.

وبسايت «مباحثات» نيز با مرور مواضع متناقض آقاي صانعي در گذشته و امروز خاطرنشان كرد پاسخ اظهارات صانعي در مواضع دهه 60 و 70 وي است از جمله آنجا كه مي‌گويد: «آمريكا موقعي كه دست از جنايت نسبت به مردم دنيا برداشته و پول خون عزيزان ما را داد، آن وقتي كه ثروت‌هاي بلوكه شده ما را دادند، آن وقتي كه آدم شدند ملت ايران با آنها صلح مي‌كند كه بعيد است به اين زودي‌ها به آنجا برسد.»او همچنين در گذشته گفته بود: فكر اينكه با آمريكا بسازيم، اوضاع ما بهتر مي‌شود فكر غلطي است. حكومت پهلوي با آمريكا ساخته بود وضع ما آنطور بود. آيا آمريكايي‌ها و مسيحي‌ها مي‌خواهند به ما خدمت كنند؟... يك جهت ياد امام، اين است كه اهداف امام را نگه داريم و نبايد كارهاي كليدي به نااهلان سپرده شود.او همچنين در دهه 70 معتقد بود: ملت ايران مخالف سازشي نيست كه همراه با عدالت باشد. مخالف با سازش گرگ و ميش است. مخالف با ظلم و جنايت و وحشي‌گري است. جالب‌ترين تعبير را در اين سخنراني‌ها بعد از امام، امروز مقام معظم رهبري داشتند «آمريكا غرورطلب و تزايدطلب است». خداوند ايشان را و بقيه افرادي را كه براي اين انقلاب رنج برده و مي‌برند حفظ نمايد. برخي فكر نكنند كه اگر ما با آمريكا سازش كرديم اسلام و قرآن و ارزش‌هاي مكتبي در ايران همچنان باقي خواهند ماند. نه هرگز چنين نيست... اينطور نيست كه اگر آمريكا يك تغيير جزيي در سياست خود دهد آن موقع با مسلمانان خوب مي‌شود.

*جام جم

اظهارات حجاريان با استبداد همسويي دارد

نايب رئيس مجلس به اظهارات تازه سعيد حجاريان، از نظريه‌پردازان اصلاح‌طلب درباره اختيار دولت براي انحلال پارلمان پاسخ داده و گفته است: حجاريان خوب مي‌داند مجلس نماد مردم‌سالاري رشد يافته است.به گزارش فارس، محمدرضا باهنر تاكيد كرده است: بالاخره آقاي حجاريان در شرايط فعلي سخناني را مطرح كرده‌اند كه البته چندان هم مهم نيست و نبايد به آن دامن زد. وي افزود: در سال 1368 كه آقاي حجاريان هم آن را به خاطر دارند، بحث ارائه اختيار انحلال مجلس مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت. با اين حال رهبر معظم انقلاب از اختيارات خود در جايگاه ولايت استفاده كرده و موضوع را عملا مسكوت كردند و ديگر چنين مساله‌اي مطرح نشد.حجت‌الاسلام سيدرضا اكرمي، رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري گفت: آقاي حجاريان از روي بيكاري اين حرف‌ها را مي‌زند، چرا كه اين اظهارات خلاف قانون اساسي است.

اكرمي با بيان اين‌كه اظهارات اخير حجاريان نشان مي‌دهد كه وي خيلي بيكارتر از گذشته شده است، تاكيد كرد: حرف‌هاي حجاريان درباره انحلال مجلس، گرچه به روابط مجلس و دولت لطمه‌اي نمي‌زند، اما به نفع دولت آقاي روحاني نيست.جواد جهانگير‌زاده، عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت با بيان اين‌كه قالب اظهارات حجاريان غيردموكراتيك است، گفت: در سال 68 وقتي بحث بازنگري در قانون اساسي مطرح بود، برخي پيشنهاد دادند كه شرايط انحلال مجلس براي ولي‌فقيه فراهم باشد، اما مقام معظم رهبري به طور جدي با اين پيشنهاد مخالفت كرده و تأكيد كردند اين پيشنهاد بايد از دستور خارج شود، چراكه معظم‌له مجلس را عصاره ملت مي‌دانند.حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا، نماينده مردم شاهرود نيز با بيان اين‌كه ذائقه حجاريان بيشتر با استبداد همسويي دارد تا دموكراسي، تصريح كرد: انحلال مجلس مقدمه‌اي براي مراحل بعدي است كه در اذهان نظريه‌پردازان اصلاح‌طلب دنبال مي‌شود.

ماجراي اظهارنظر فيسبوكي محسن هاشمي

انتشار مطالبي در يكي از صفحات منتسب به محسن هاشمي كه در آن سياست‌هاي افزايش جمعيت نقد شده، واكنش وي را در پي داشته است. محسن هاشمي با تكذيب انتساب اين مطالب به خود گفته است: نه خودم در فيسبوك صفحه‌اي دارم و نه در جريان سياست سايت‌هاي هواداران هستم. به گزارش سايت بهارنيوز، وي به طنز گفت: حتي وي‌پي‌ان هم ندارم كه به اين صفحات سرك بكشم.

پيشنهاد آيت‌الله مكارم براي افزايش جمعيت

در حالي كه رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان با ارائه آماري نسبت به رشد منفي جمعيت جوان 15 تا 29 سال هشدار داده است، آيت‌الله مكارم شيرازي از مراجع تقليد هم گفته كه وضع جمعيت رو به خطر مي‌رود.وي بيان كرده است: براي اين‌كه از اين وضع نجات پيدا كنيم، بايد خانواده‌ها فرزندان بيشتري داشته باشند، به‌گونه‌اي كه هر خانواده ايراني حداقل بايد «سه فرزند» داشته باشد. به گزارش مهر، او اين را هم گفته است كه غربي‌ها با تبليغات و فريبكاري باعث شدند تا زنان و مردان در ايران خود را عقيم كنند، طوري كه الان چند ميليون زن و مرد، كه به طور مصنوعي عقيم شده‌اند در جامعه وجود دارند.

ابراز تمايل يك سناتور آمريكايي براي سفر به ايران

بي‌بي‌سي مدعي شد يك سناتور آمريكايي كه ادعا كرده به تازگي با نماينده ايران در سازمان ملل متحد گفت‌وگو كرده، مي‌خواهد در خصوص رابرت لوينسون، مامور سابق اف‌.بي.آي كه در ايران ناپديد شده است، به كشورمان سفر كند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، بيل نلسون، سناتور ايالت فلوريداست، جايي كه خانواده لوينسون هم در آن اقامت دارند.

حكم فيروزآبادي براي مصلحي

با حكم رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، حيدر مصلحي وزير اطلاعات دولت احمدي‌نژاد، به رياست سازمان نشر آثار و ارزش‌هاي مشاركت روحانيت در دفاع مقدس منصوب شد.به گزارش فارس، در حكم سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي براي مصلحي آمده است: اميد است با توجه خاص كه شايسته پيروان امامت و ولايت و دلسوختگان انقلاب اسلامي و سربازان فرماندهي معظم كل‌قوا حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي عزيز (مدظله العالي) است، وظايف محوله را انجام دهيد و در همه امور رعايت امانت و تقوي را بنماييد.

ادعاي ديدار ولايتي و جان كري

هرچند تهران بارها ادعاها درباره ديدار محرمانه مقامات كشورمان با ديپلمات‌هاي آمريكايي در عمان را تكذيب كرده اما به‌تازگي روزنامه فرانسوي ليبراسيون گزارشي در مورد ديدارهاي مخفي طي سال‌ها اخير، ميان نمايندگان ايران و آمريكا در عمان منتشر كرده و مدعي شده در برخي از اين گفت‌وگوها علي‌اكبر ولايتي و جان‌كري سناتور آن زمان، شركت داشته‌اند ولي به‌طور كلي مسير مذاكرات را ويليام برنز ديپلمات برجسته آمريكايي هدايت مي‌كرده است. به گزارش انتخاب، اين ديدارها بين سال‌هاي ٢٠١٠ و ٢٠١٣ انجام گرفته و در جريان آن علي‌اكبر صالحي، ولايتي را همراهي كرده است.

ترور فرمانده سپاه ايران در سريال آمريكايي

سريال آمريكايي «ميهن» كه يك سريال جاسوسي محسوب مي‌شود، اين روزها براي نزديكي تهران و واشنگتن يك دردسر به‌شمار مي‌رود. فصل سوم اين سريال در مورد توطئه آمريكا براي ترور فرمانده سپاه ايران و جايگزيني او با يك مامور سياست. به گزارش انتخاب، روزنامه انگليسي اينديپندنت در اين رابطه نوشت: سريال «ميهن» به اندازه كافي قابليت ضربه به روابط ايران و آمريكا را دارد. فواز گرگز، كارشناس حوزه خاورميانه در دانشگاه اقتصاد لندن هم گفته: سريال «ميهن» سدي در مقابل هرگونه تلاش در جهت پر كردن شكاف بين دو كشور است.

*ايران

ادعاي ليبراسيون درباره ديدار ولايتي و جان كري

خبر اول اين كه ليبراسيون در گزارشي مدعي شده طي سال‌هاي اخير ديدارهاي مخفيانه‌اي بين نمايندگان ايران و امريكا در كشور عمان برگزار شده است. سايت انتخاب به نقل از اين نشريه فرانسوي نوشته: در برخي از اين ديدارها علي اكبر ولايتي و جان كري- سناتور آن زمان - از سوي امريكا شركت داشته‌اند ولي بطور كلي مسير مذاكرات را ويليام برنز ديپلمات برجسته امريكايي هدايت مي‌كرده است.

محسن هاشمي: حتي «وي پي ان» ندارم

خبر ديگر اين كه محسن هاشمي گفته نه در فيس بوك صفحه‌اي دارد و نه در جريان سياست سايت‌هاي هواداران است. معاون عمراني دانشگاه آزاد در پي درج مطالبي در يكي از صفحات فيس بوكي منتسب به وي كه سياست‌هاي افزايش جمعيتي در كشور را نقد كرده بود، به سايت «ايران خبر» گفته: به هيچ وجه در فيس بوك صفحه‌اي ندارم، اما شنيده‌ام كه يك صفحه هواداران، آن زمان كه موضوع تصدي من در شهرداري مطرح بود، راه‌اندازي شده است. هيچ كدام از اين صفحات نيز سياست‌هايشان را با من هماهنگ نمي‌كنند.محسن هاشمي با تأكيد بر اين‌كه حتي نتوانسته‌ام اين صفحات را ببينم به طنز گفت: حتي وي پي ان هم ندارم كه به اين صفحات سرك بكشم. گفتني است انتشار مطلبي در صفحه فيس بوك منتسب به فرزند آيت‌الله هاشمي كه در آن بيلبوردهاي افزايش جمعيت در سطح شهر تهران را نقد كرده و تلويحاً سياست‌هاي افزايش جمعيتي در كشور را زير سؤال برده بود، موجب برخي فضاسازي‌ها از سوي برخي رسانه‌ها عليه معاون عمراني دانشگاه آزاد شد.

نماينده مجلس : مرتضوي براي رهايي به همه چنگ مي‌زند

شنيديم كه عضو كميسيون اجتماعي مجلس با بيان اين‌كه مرتضوي فردي است كه براي رهايي به همه دست‌اندازي و چنگ مي‌زند، گفته: اتهام‌زني‌هاي وي پاسخ به تخلفات مديران در تأمين اجتماعي از جمله پرداخت‌هاي بدون مجوز، خريد و فروش‌هاي بدون توجيه و بسياري تخلفات ديگر است. مرتضوي روز دوشنبه با استقبال از برگزاري دادگاهي در ادامه افشاي تخلفات سازمان تأمين اجتماعي گفته بود كه دادگاه را به صحنه افشاگري بدل مي‌كند. نادر قاضي‌پور هم در واكنش به سخنان مرتضوي كه تيم تحقيق و تفحص را از حاميان فتنه ۸۸ دانسته بود، گفت: در تيم تحقيق و تفحص افرادي از جناح‌هاي سياسي مختلف كشور حضور داشتند. به گفته وي، تمام اعضاي تحقيق و تفحص تابع قانون و منتظر تشكيل دادگاه هستند، بهتر است مخاطبان تحقيق و تفحص هم به‌ جاي بازي‌هاي رسانه‌اي، منتظر رأي دادگاه و تابع رأي مقام قضايي باشند. بايد با مرتضوي بر اساس قانون برخورد شود و آقاي مرتضوي هم نبايد از قانون گريزان باشد و به اتهام زني بپردازد. اگر وي كاري نكرده‌ است، بايد جواب دهد كه چرا سعي داشت اسناد و مدارك سازمان تأمين اجتماعي را به اشكال مختلف نابود كند و اين تلاش نشاندهنده اين است كه وي متخلف است.

درخواست سفر سناتور امريكايي به ايران

با خبر شديم كه بيل نلسون سناتور دموكرات ايالت فلوريدا در سخناني در سناي امريكا گفته كه خواستار سفر به ايران براي كمك به آزادي رابرت لوينسون است. عصر ايران به نقل از خبرگزاري آسوشيتد پرس نوشته كه نلسون با محمد خزايي نماينده ايران در سازمان ملل در اين باره گفت‌و‌گو كرده است. اين سناتور امريكايي افزوده: اگر اين سفر به هر طريقي بتواند كمكي به آزادي لوينسون بكند، من مايلم به ايران بروم. اگر لوينسون در اختيار حكومت ايران باشد، بالاخره بايد فردي در داخل دستگاه حكومت ايران از محل نگهداري او اطلاع داشته باشد. از سويي ديگر فليپ جرالدي افسر سابق سازمان اطلاعات مركزي امريكا (سيا) در اين باره گفته: پرونده لوينسون بيش از حد سياسي شده و از آن براي فشار بر جلوگيري از توافق با ايران استفاده مي‌شود. او در گفت‌و‌گو با سايت مشرق افزوده: به نظر من اين احتمال وجود دارد كه او در ايران نباشد. وقتي دولت ايران مي‌گويد اطلاعاتي درباره او در دست ندارد، راست مي‌گويد. دولت امريكا مدعي است لوينسون مأمور سابق سازمان اف بي‌آي در سال 2007 و پس از سفر به جزيره كيش ايران براي تحقيق روي موضوع قاچاق سيگار ناپديد شده است.اما مقامات ايران گفته‌اند كه هيچ اطلاعي از اين سفر ندارند و حاضرند در صورت ارائه اسناد و مداركي از سوي دولت امريكا، موضوع را پيگيري كنند.

منتقدان به دنبال تخطئه دولت

دست آخر اين كه عباس سليمي نمين مدير دفترمطالعات و تدوين تاريخ ايران با بيان اينكه منتقدان دولت براساس منافع ملي گام بر نمي‌دارند، گفته كه منتقدان چپ و راست به دنبال تخطئه دولت يازدهم هستند. به گزارش ايرنا، سليمي نمين افزوده: زمان زيادي از روي كار آمدن دولت يازدهم نمي‌گذرد از اين رو نمي‌توان درخصوص عملكرد آن قضاوت كرد. وي ادامه داد: بايد به دولت زمان داد تا برنامه‌ها و روش‌هاي خود را دنبال كند و سپس نتيجه آن را نقد كرد.

*تهران امروز

انتخابات هيات رئيسه جبهه اصلاح‌طلبان به تعويق افتاد

به گزارش فارس، مجيد محتشمي سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان درباره برگزاري انتخابات هيات رئيسه اين جبهه اظهار داشت: انتخابات هيات رئيسه جبهه اصلاح‌طلبان كه قرار بود اين هفته برگزار شود، فعلا به تعويق افتاده و پس از حل و فصل اختلافات داخلي اين جبهه برگزار خواهد شد. محتشمي تاكيد كرد: زماني كه برخي اعضا، منشور جبهه اصلاح‌طلبان را پذيرفته و آن را امضا كنند، انتخابات هيات رئيسه برگزار مي‌شود.

محسن هاشمي: حتي «وي پي ان» ندارم

محسن هاشمي معاون عمراني دانشگاه آزاد در پي درج مطالبي در يكي از صفحات منتسب به وي كه سياست‌هاي افزايش جمعيتي در كشور را نقد كرده بود به ايران خبر گفت: به هيچ‌وجه در فيس‌بوك، صفحه‌اي ندارم، اما شنيده‌ام كه يك پيج هواداران، آن زمان كه موضوع تصدي من در شهرداري مطرح بود، راه‌اندازي شده است. وي در ادامه گفت: هيچ كدام از اين صفحات نيز سياست‌هايشان را با من هماهنگ نمي‌كنند. محسن هاشمي با تاكيد بر اينكه حتي نتوانسته‌ام اين صفحات را ببينيم به طنز گفت: حتي وي پي ان هم ندارم كه به اين صفحات سرك بكشم.

با اصولگرايان رقابت مي‌كنيم

حسن مرعشي دبيركل سابق حزب كارگزاران سازندگي گفت: حتما براي مجلس آينده برنامه خواهيم داشت، مجلس ركن مهمي براي كشور است و با اصولگرايان رقابت خواهيم كرد. سخنگوي سابق حزب كارگزاران در گفت‌وگو با دانا اظهار داشت: هيچ دولتي نمي‌تواند فراجناحي باشد اما مي‌تواند از شخصيت‌هاي فراجناحي كه براي كاري مناسب هستند تشكيل شود.

نامه‌نگاري با اوباما دليل اختلاف اصلاح‌طلبان

مصطفي كواكبيان رئيس جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با دانا درخصوص اختلافات داخلي اين جبهه اظهار داشت: اختلافي كه درون جبهه اصلاح‌طلبان وجود دارد مربوط به نامه‌اي است كه برخي به اسم جبهه اصلاح‌طلبان به اوباما نوشتند. وي افزود: كسي در جريان نوشتن آن نامه نبود و بعد از مطرح شدن آن، ما جلسات را كمتر تشكيل داديم.

انتقاد رفسنجاني از سياست خارجي سال‌هاي اخير

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در ديدار علما و روحانيون رفسنجان با انتقاد از برخي سياست‌هاي سال‌هاي اخير گفت: در قديم روزانه چهار ميليون بشكه نفت صادر مي‌كرديم و در ازاي آن ارز وارد كشور مي‌شد اما اكنون در ازاي روزانه يك ميليون بشكه نفت كه صادر مي‌كنيم اجناسي تقلبي از جمله سم‌هاي خارجي به ما مي‌دهند كه زمين‌هاي ما را خراب كرده است. سموم خارجي تقلبي و قاچاق يكي از ضررهايي است كه ما مي‌خوريم و يكي ديگر از مشكلات كشور اين است كه مواد اوليه كارخانجات را بايد از خارج با هزينه هنگفت تهيه كنيم كه براي كشور گران تمام مي‌شود.

*ارمان

ديدار ولايتي و جان كري

شنيده شد كه روزنامه فرانسوي ليبراسيون گزارشي درباره ديدارهاي مخفي طي سال‌هاي اخير، ميان نمايندگان ايران و آمريكا در عُمان منتشر كرده است. انتخاب نوشت؛ ليبراسيون، به شرح اين ديدارها مي‌پردازد كه حتي در برخي از آنها علي‌اكبر ولايتي و جان كري- سناتور آن زمان، از سوي آمريكا شركت داشته‌اند ولي به‌طور كلي مسير مذاكرات را ويليام برنز ديپلمات برجسته آمريكايي هدايت مي‌كرده است. اين ديدارها بين سال‌هاي ٢٠١٠ و ٢٠١٣ انجام گرفته و علي‌اكبر صالحي- رئيس انرژي اتمي ايران، در اين ديدارها ولايتي را همراهي كرده است. ليبراسيون مي‌افزايد: درآن زمان آمريكاييان متوجه شدند كه اين‌بار تماس‌ها كاملاً متفاوت است زيرا رياست هيات مذاكره‌كننده درعُمان را علي اكبر ولايتي برعهده داشته است.

59 درصد آمريكايي‌ها موافق توافقنامه ژنو

شنيده شد كه براساس آخرين نظرسنجي صورت‌گرفته در آمريكا، 59 درصد مردم اين كشور با توافق هسته‎اي ميان ايران و گروه 1+5 موافقند. در نظرسنجي جديدي كه صورت‌گرفته ميزان مقبوليت باراك اوباما رئيس‌جمهور آمريكا در اكثر مسائل خارجي از داخلي، ازجمله اقتصاد و برنامه سلامت، بالاتر است. اما بر اساس همين نظرسنجي، آمريكايي‎ها خواستار خروج سريع‎تر نيروها از افغانستان هستند و نسبت به سرانجامِ مذاكرات هسته‎اي مرددند. بر اساس اين نظرسنجي كه توسط آسوشيتدپرس و Gfk انجام شده است، 57 درصد به اين نتيجه رسيده‎اند كه احتمالاً جنگ افغانستان اشتباه بوده است. 53 درصد نيز سرعت خروج نيروها را بيش از حد كند دانسته‎اند.

وزارت‌خارجه در ديدار خبرساز اروپايي دخالت نداشت

شنيده شد كه يك منبع آگاه موضوع دخالت وزارت خارجه در برنامه ديدار هيات پارلمان اروپايي با نسرين ستوده و جعفر پناهي را در تهران، تكذيب كرد. اين منبع كه خواست نامش فاش نشود، افزود: يك مقام غيردولتي فعال حقوق بشر، زمان بازديد سوسياليست‌هاي پارلمان اروپا از ايران، قول ديدار هيات پارلماني اروپا را با اين دو نفر داده بود كه جمعه 22 آذرماه در سفارت يونان در تهران انجام شد. پيش از اين، حسين شيخ‌الاسلام، مشاور امور بين‌الملل رئيس مجلس گفت: ديدار هيات پارلماني اروپا با پناهي و ستوده با هماهنگي مجلس نبوده است. كاظم جلالي رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس نيز 23 آذر در جمع خبرنگاران بيان كرد: ديدار هيات پارلمان اروپا با برخي افراد در جريان سفر به ايران در سفارتخانه‌هاي برخي كشورهاي اروپايي خارج از عرف ديپلماتيك بود.

محسن‌ هاشمي فيس‌بوك ندارد

شنيده شد كه محسن‌ هاشمي گفت: نه خودم در فيس‌بوك صفحه‌اي دارم و نه در جريان سياست سايت‌هاي هواداران هستم. تابناك نوشت؛ معاون عمراني دانشگاه آزاد در پي درج مطالبي در يكي از صفحات منتسب به وي كه سياست‌هاي افزايش جمعيتي در كشور را نقد كرده بود به ايران‌خبر گفت: به هيچ‌وجه در فيس‌بوك، صفحه‌اي ندارم، اما شنيده‌ام كه يك پيج هواداران، آن زمان كه موضوع تصدي من در شهرداري مطرح بود، راه‌اندازي شده است. وي ادامه داد: هيچ‌كدام از اين صفحات نيز سياست‌هايشان را با من هماهنگ نمي‌كنند. محسن‌ هاشمي با تاكيد بر اينكه حتي نتوانسته‌ام اين صفحات را ببنيم به طنز گفت: حتي وي‌پي‌ان هم ندارم كه به اين صفحات سرك بكشم.

موافق دادن مجوز به پروژه ايران‌زمين نبوديم

شنيده شد كه عضو شوراي شهر تهران درخصوص پروژه بابك زنجاني و لغو مجوز آن از سوي شوراي‌عالي شهرسازي و معماري كشور گفت: بافت آن منطقه از ابتدا هم مشخص بود كه با توجه به پهنه شهرك قدس مناسب نبود و ما موافق دادن مجوز ساخت نبوديم كه چندين‌بار هم اين موضوع مطرح شده بود. آريا نوشت؛ محمدمهدي تندگويان افزود: اينكه مجوز ساخت برج ايران‌زمين كه از سوي شوراي عالي شهرسازي و معماري لغو شد، كار بسيار خوبي بوده است اما بايد گفت كه با توجه به دغدغه‌هاي اعضاي شوراي شهر وضعيت آن منطقه هم نبايد اين‌گونه باقي بماند، چراكه ما نمي‌توانيم وارد يك دعوا شويم تا تكليف آنجا مشخص شود. وي عنوان كرد: تصميم بر اين است كه با حضور سرمايه‌گذار اين پروژه توافقاتي صورت بگيرد تا تغيير كاربري مناسبي در اين خصوص داده شود كه هم بافت و پهنه آن محل در اين توافقات رعايت شود و تكليف وضعيت گودبرداري روشن شود.

عراقچي در توئيتر چه نوشت؟

شنيده شد كه سيدعباس عراقچي، معاون وزيرخارجه در توئيتر خود اين‌گونه نوشت؛ دولت آمريكا با كنگره و دوستانش در منطقه مشكل دارد و بايد آنها را راضي كند، ولي حق ندارد مشكلاتش را به هزينه ايران حل كند.

نعيمه اشراقي شكايت مي‌كند

شنيده شد كه نوه امام(ره) مي‌گويد كه از منتشركنندگان مطالب جعلي منتسب به خودش در فيس‌بوك شكايت خواهد كرد. ايلنا نوشت؛ نعيمه اشراقي گفت: اساسا از روز بعد از عيد قربان، به خاطر كامنت توهين‌آميزي كه به من منتسب شد، صفحه فيس‌بوكم را بستم و از آن زمان تاكنون هيچ مطلبي در فيس‌بوك منتشر نكرده‌ام و در رسانه‌ها نيز مطلبي منتشر نكرده‌ام و لذا هر مطلبي را كه از آن تاريخ به بعد منتشر شده را تكذيب مي‌كنم. وي تاكيد كرد: از سايت‌هايي كه برخي مطالب جعلي منتسب به من در فيس‌بوك را منتشر كرده‌اند شكايت خواهم كرد. زيرا هركس با سرزدن به آن سايت‌ها متوجه جعلي بودن آنها خواهد شد و كاملا مشخص است كه اين صفحات فيس‌بوكي درجهت تخريب اينجانب ساخته مي‌شود. گفتني است؛ اخيرا چند صفحه با نام و تصوير خانم نعيمه اشراقي در فيس‌بوك ساخته شده است كه مطالبي جعلي را با نام وي منتشر كرده‌اند.

انتصاب حامي تندرو مشايي در يك پست دولتي!

شنيده شد كه يكي از حاميان رحيم‌مشايي در دولت دهم اين روزها در حال تصدي‌گري يك پست دولتي در دولت يازدهم است. سراج24 نوشت؛ (م.آ.ح) كه به علت نزديكي به مشايي در دولت دهم داراي سوابق رسانه‌اي شده و مديريت يكي از دفاتر خبرگزاري دولت را نيز بعهده داشته است اين روزها با نزديكي به دولت يازدهم پستي در يكي از استانداري‌هاي اطراف تهران گرفته است. در حكم نامبرده كه براي يكي از بخشداري‌هاي استان مذكور صادر شده است آمده: «... با توجه به تعهد، تخصص، شايستگي، سوابق و تجارب ارزنده، برايتان درانجام امور محوله و پيشبرد اهداف دولت تدبير واميد آرزوي موفقيت دارم».

*قدس

شهادت يك مدافع حرم در سوريه

ايرنا: پيكر شهيد ابوالفضل شيروانيان از مدافعان حرم حضرت زينب(س) كه داوطلبانه و هنگام مقابله با تروريستهاي تكفيري در سوريه به شهادت رسيده بود، ديروز در اصفهان تشييع و به خاك سپرده ش.

بركناري ربطي به شنود ندارد

فرارو: اسماعيل كوثري، عضو كميسيون امنيت ملي مجلس درباره اظهارات اخير علي مطهري گفت: آقاي مطهري خودش بريده و دوخته. بررسي ما نشان مي‌دهد كه معاون وزارت اطلاعات مدتي قبل تغيير كرده‌ و اين تغيير و بركناري هيچ ارتباطي به مسايل آقاي مطهري ندارد و دليل آن چيز ديگري است.

نظر روحاني درباره طرح حجاب چيست؟

فارس: سيدمرتضي ميرباقري، قائم‌مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي درباره نظر رئيس جمهور در خصوص طرح عفاف و حجاب گفت: اعمال نظري كه رئيس جمهور در خصوص اين طرح داشته است، اين بود كه طرح عفاف و حجاب در ايستگاه آخر نماند و خلاصه نشود.

فتواي يك مفتي سعودي

رجا: عدنان العايض، مفتي سعودي فتواي قتل «نجدت انزور» كارگردان سوري فيلم «پادشاه شن‌ها» را كه درباره سرگذشت مؤسس رژيم آل‌‌سعود ساخته شده است، صادر كرد.

براي سفر جك استراو مخالفت نكنيد

خبرآنلاين: احمد رضا دستغيب، نايب رئيس كميسيون امنيت ملي گفت: اينكه يك گروه دوستي پارلماني از جك استراو و همچنين هيأت پارلماني اتحاديه اروپا براي حضور در مجلس دعوت كرده است يك تصميم مهم در زمينه ارتقاي ديپلماسي مجلس بود كه دوستان نماينده بهتر است مخالفتي با آن نداشته باشند.

دختر ماندلا مقابل دوربين فيلمساز ايراني

ايسنا: ميثم شاه‌ بابايي، مستندساز ايراني كه اين روزها در آفريقا مشغول تصويربرداري فيلم مستندش درباره‌ وداع مردم آفريقا با نلسون ماندلاست، خبر داد كه دختر اين مبارز آفريقايي، جلوي دوربينش رفته است. تصويربرداري اين مستند در شهرهاي پروتوريا، ايستلاندن، كونو و ژوهانسبورگ انجام مي‌شود.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن