تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820219747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدگاه اسكويي درباره‌ي مستندهاي جشنواره‌ي حقيقت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ديدگاه اسكويي درباره‌ي مستندهاي جشنواره‌ي حقيقت
مهرداد اسكويي گفت: احساس مي‌كنم جشنواره سينماحقيقت و به خصوص فيلمسازان جوان و نوگرا، در حال برداشتن گام‌هاي بلندي در سينماي مستند هستند.

اين مستندساز و داور جشنواره سينماحقيقت در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره فيلم‌هاي حاضر در اين دوره جشنواره بيان كرد: ديدن بعضي از فيلم‌هاي خوب در جشنواره سينماحقيقت كه داور آن بودم، باعث شده كه از مردم درخواست كنم كه فيلم‌هاي اين دوره را ببينند.

وي ادامه داد: حضور و پشتيباني مردم در نمايش فيلم‌هايي كه انعكاسي از امر واقع هستند‌، باعث مي‌شود سينماي مستند ما در دوره جديد، بيش از پيش به سوي بهتر شدن گام بردارد و اين حضور مي‌تواند به حوزه نفوذ اجتماعي سينماي مستند كمك كند.

كارگردان مستند «آخرين روزهاي زمستان» درباره فيلم‌هاي اين دوره جشنواره اظهار كرد: با فيلم‌هايي كه ديدم‌، احساس مي‌كنم جشنواره سينماحقيقت و به خصوص فيلمسازان جوان و نوگرا، در حال برداشتن گام‌هاي بلندي در سينماي مستند هستند. ساختار تعدادي از فيلم‌هايي كه ديدم بسيار خوب بودند و اين مي‌تواند اتفاق مباركي براي سينما مستند باشد.

اسكويي در ادامه سخنانش همچنين خطاب به مسئولان سينمايي و فرهنگي كشور گفت: از همه مسئولان فرهنگي و تمام كساني كه سينماي مستند را دوست دارند، درخواست مي‌كنم كه به سينماي مستند به عنوان حوزه‌اي كه به امر فرهنگ‌، هويت‌ و اجتماع اهميت مي‌دهد توجه ويژه‌اي داشته باشند. در اين صورت فكر مي‌كنم مي‌توان شاهد اتفاقات بسيار خوبي در سال‌هاي آينده بود.

وي درباره ارزيابي‌اش از وضعيت سينماي مستند در دوره جديد مديريتي خاطر نشان كرد: در صورتي كه برنامه‌ريزي‌هاي درستي صورت گيرد، در سال‌هاي آينده مي‌توان شاهد اتفاقات بسيار خوبي در حوزه سينماي مستند بود كه نمود آن ابتدا در داخل قابل مشاهده است و پس از آن نيز سينماي مستند مي‌تواند سفير فرهنگي ايران در جهان باشد.

اين مستندساز بين‌المللي و چهره فرهنگي سال 2010 جهان افزود: فارغ از تمام بحث‌هاي مربوط به سياه‌نمايي و سفيدنمايي‌، در صورتي كه بتوانيم درست برنامه‌ريزي كنيم، مي‌توان شاهد توليد فيلم‌هايي بود كه پس از دريافت مجوز، هم مي‌توانند با مخاطبان ملي ارتباط برقرار خواهند كرد و هم جلب نظر مخاطبان جهاني را هدف قرار مي‌دهند.

اسكويي در ادامه سخنانش يادآور شد: معتقدم فيلم‌هاي مستند آرام آرام و با مساعدت مسئولان مي‌توانند گامي در جهت اكران محدود در سينما بردارند كه به نظرم اتفاق مهمي است. اكران فيلم هرچند به صورت محدود حق فيلمسازان قصه‌گوست.

اين داور جشنواره سينما حقيقت همچنين درباره پيش‌بيني‌اش از اين دوره جشنواره عنوان كرد: فكر مي‌كنم امسال شاهد اتفاقات خوبي در جشنواره سينما حقيقت باشيم و مردم استقبال مناسبي از فيلم‌ها داشته باشند. در اين دوره فيلم‌سازان شاخص به سينماي مستند بازگشته‌اند.

مهرداد اسكويي در پايان سخنانش با ابراز اميدواري براي ترسيم آينده‌اي روشن براي سينماي مستند در دوره جديد گفت: به نظرم بايد از پتانسيل فيلمسازان شاخص كه در اين دوره به فضاي فيلمسازي يا نمايش آثار بازگشته‌اند در جهت پشتيباني از سينماي مستند و همچنين تاثيرگذار بودن آن در جامعه استفاده كرد.

انتهاي پيام

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن