تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802986660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدپژوهش راهبردي‌ترين پايه آموزش


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدپژوهش راهبردي‌ترين پايه آموزش
پژوهش يكي از اركان اصلي پيشرفت و توسعه هر جامعه است كه در هر زمان و مقطعي از تاريخ، بايد به آن توجه ويژه داشت.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، با پيشرفت علم و تكنولوژي علايق انسان‌ها و صاحبان علم به پژوهش و تحقيق و تفحص هر روز بيشتر مي‌شود اما در كنار اين تحقيق و پژوهش بايد لوازم و امكاناتي نيز در اختيار افراد باشد تا بتوانند به بهترين شكل و با آسودگي خاطر به پژوهش بپردازند.

در همين راستا آموزش و پرورش يكي از نهادهاي اصلي در زمينه پژوهش است چرا كه با اجراي برنامه‌هاي مطلوب در مدارس مي‌تواند دانش‌آموزان را بيشتر به سوي تحقيق و تفحص هدايت كند.

با توجه به برنامه‌هاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، پژوهش يكي از اركان اصلي در سيستم آموزشي است كه بايد بيش از پيش به آن توجه شود در اين خصوص با معاون پژوهش اداره كل آموزش و پرورش استان همدان به گفت‌وگو نشستيم:

*پشتوانه آموزش و پرورش تحقيق و تفحص است

عباس بهرامي مشعوف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: آموزش و پرورش، در هفته پژوهش برنامه‌هاي مختلفي را براي تقدير از فرهنگيان و دانش‌آموزان پژوهنده برگزار مي‌كند.

وي با بيان اينكه پژوهش يكي از اركان مهم و پايه و اساس آموزش و پرورش است عنوان كرد: هر قدمي كه در آموزش و پرورش برداريم پشتوانه آن تحقيق و پژوهش است.

معاون پژوهش اداره كل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش نيز پژوهش به عنوان يكي از اصول اساسي سند تحول مطرح شده كه در واقع آموزش و پرورش پسوندي به نام آموزش و پرورش پژوهش‌مدار پيدا مي‌كند.

وي تصريح كرد: معلم پژوهنده يكي از طرح‌هايي است كه فرهنگيان را نسبت به مشاركت در امر پژوهش ترغيب مي‌كند به طوري كه در حال حاضر 10 درصد از معلمان استان همدان در طرح معلم پژوهنده شركت كردند.

بهرامي مشعوف ابراز داشت: طرح معلم پژوهنده امسال براي شانزدهمين سال در كشور اجرا مي‌شود امسال نيز در سطح كشوري نفر برگزيده و در سطح استاني 13 نفر و در سطح منطقه نيز 15 معلم پژوهنده برتر را داشتيم.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه در عرصه تحقيق و پژوهش علاقمندي و توانمندي پيش‌نياز حركت است اما آموزش و پرورش نيز به دنبال ايجاد زمينه و امكاناتي است تا بتواند عرصه تحقيق و پژوهش را در سطح مدارس پياده كند.

معاون پژوهش اداره كل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: در همين راستا هر ساله دوره‌هاي خاصي در زمينه اقدام پژوهي انجام مي‌پذيرد كه به صورت دوره‌هاي ضمن خدمت خواهد بود.

وي گفت: پيش‌نياز چرخش كار در حوزه پژوهش و تحقيق و تفحص تلنگر به نياز معلمان است كه اين نياز در دل كارشان وجود دارد و بعد آموزش و كار عملي انجام مي‌گيرد.

هدف آموزش و پرورش حركت به سمت تفكرمحوري است

معاون پرورشي و تربيت بدني اداره كل آموزش و پرورش استان همدان نيز در اين زمينه اظهار داشت: بر اساس آنچه كه در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش آمده حركت دادن دانش‌آموزان از حافظه‌محوري به سمت تفكرمحوري است.

حسن مظاهري تصريح كرد: ما به دنبال ايجاد زمينه‌هاي تحقيق و پژوهش در مدارس هستيم تا بتوانيم دانش‌آموزان و معلمان را به سمت كار‌هاي پژوهشي هدايت كنيم.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه در حال حاضر سيستم آموزش ما به دنبال فضاي يادگيري عملي دانش‌آموزان است اما فراهم‌سازي زمينه تحقيق و تفحص در سيستم آموزش كشور نياز به زمان دارد.

معاون پرورشي و تربيت بدني اداره كل آموزش و پرورش همدان يادآور شد: در حال حاضر براي دانش‌آموزان پايه هفتم نيز كتابي به نام «تفكر و سبك زندگي» گنجانده شده كه دانش‌آموز با انديشه كردن در مباحث به دنبال تحقيق و پژوهش رود.

وي گفت: اميدواريم آموزش و پرورش در سطح دانش‌آموزي و دانشگاه‌ها نيز به صورت يك كار ادامه‌دار تحقيق و پژوهش را در بين دانش‌آموزان و دانشجويان نهادينه كنند.

======

فاطمه جاني

======

انتهاي پيام/89007/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن