تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819457801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واشنگتن‌پست گزارش داداستخدام كودكان براي آموزش در اردوگاه‌هاي القاعده سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: واشنگتن‌پست گزارش داداستخدام كودكان براي آموزش در اردوگاه‌هاي القاعده سوريه
روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشي از اقدام گروه تروريستي القاعده سوريه در به كارگيري كودكان كم سن براي حضور در جنگ اين كشور خبر داد كه پديده‌اي رو به گسترش است.


به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشي به بررسي پديده به كارگيري كودكان در اردوگاه‌هاي القاعده پرداخت و نوشت: در نگاه نخست، تفاوتي ميان اردوگاه آموزشي «فرزندان زرقاوي» با ساير اردوگاه‌هايي كه در تصاوير تبليغاتي القاعده در سوريه به نمايش گذاشته مي‌شود، ديده نمي‌شود. نيروهاي تازه به اهداف شليك مي‌كنند يا زير پرچم سياه امارت اسلامي عراق و شام رژه مي‌روند اما اگر از نزديك نگاه كنيد، «جنگجويان» كم‌ سن‌تر به نظر مي‌رسند. قد بلندترين آنها به سختي تا سينه مربيان خود مي‌رسد و كوتاه‌ قدترين‌ها يونيفرم‌هايي به تن دارند كه اندازه آنها نيست و به نظر مي‌رسد زير سنگيني سلاح‌هاي خود مي‌جنگند.

اردوگاه القاعده براي آموزش نظامي به كودكان

اين روزنامه آمريكايي با اشاره به اينكه «تصوير اين نيروها بدون پوشش نشان مي‌دهد همه آنها پسراني جوان هستند»، افزود: آنها «فرزندان زرقاوي» هستند؛ تشكيلات جوانانِ ترسناك‌ترين گروه شورشيان سوري كه براي گسترش نفوذشان در ميان دبستان‌هاي سوريه شكل گرفت. به گفته كارشناسان مستقل كه بر روي اين پديده مطالعه مي‌كنند، به نظر مي‌رسد شورشيان تلاش‌هاي خود را براي آموزش كودكان مضاعف كرده‌اند.

بر اساس اين گزارش، تاسيس اردوگاه «فرزندان زرقاوي» به دليل شباهت با «پرندگان بهشت» عراق نگران‌كننده است. اين تشكيلات يك دهه قبل به دست يك گروه تروريستي مشابه تشكيل شد تا كودكان را براي اهداف نظامي از جمله بمب‌گذاري‌هاي انتحاري آموزش دهد.

استيون استالينسكي، مدير موسسه تحقيقات رسانه‌اي خاورميانه كه مسئله سوءاستفاده از كودكان به دست گروه‌هاي شورشي سوري را پيگيري مي‌كند، در اين باره گفت: اين تهديد آينده است. اينها كودكان القاعده هستند.

گروه‌هاي حقوق بشري و آژانس‌هاي سازمان ملل گروه‌هاي شورشي سوري را به استخدام كودكان براي ايفاي نقش‌هاي نظامي از ديده‌باني تا جنگ واقعي متهم كرد. محققان سازمان ديده‌بان حقوق بشر با پسران 14 ساله‌اي گفت‌وگو كرده‌اند كه براي نقل و انتقال تسليحات يا ديده‌باني مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

سارا مارگون، مدير دفتر واشنگتن اين سازمان گفته: حتي كودكان كم سن‌تر به كارهايي نظير پر كردن مخزن تفنگ‌ها گمارده مي‌شوند. وي افزود: اين كاري است كه كودكان اغلب انجام مي‌دهند زيرا انگشتان آنها كوچك است.

واشنگتن‌پست نوشت: ظهور اردوگاه‌هاي آموزشي براي كودكان نشان‌دهنده تلاش سيستماتيك بيشتر براي به مشاركت گرفتن سوري‌هاي جوان در جنگ است آنهم به عنوان حاميان ايدئولوژيك.

انتهاي پيام/ص

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن