تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803243614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش برنا از نمايشگاه «از نسل چهارم»درگالري شكوه اين خانه روشن است!


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: گزارش برنا از نمايشگاه «از نسل چهارم»درگالري شكوه اين خانه روشن است!
نمايشگاه گروهي «...از نسل چهارم»(جنبشي نو به پاسداشت هنر نقاشيخط ايران»روز بييست ودوم آذرماه افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار تجسمي برنا،در اين نمايشگاه،آثار نقاشيخط سيزده هنرمند جوان كه از شاگردان استاد احمد آريا منش نيز بوده اند به معرض نمايش گذاشته شده است.

عباس سيف آبادي يكي از هنرمندان اين نمايشگاه گفت:در نمايشگاه «...از نسل چهارم»سيزده هنرمند به ارائه اثر پرداخته اند و قصد دارند با اين آثار خود را به عنوان هنرمندان نسل چهارم عرصه نقاشيخط به جامعه هنري معرفي كنند.در واقع،ما در اين نمايشگاه سعي كرده ايم علاوه بر تجربه گرايي در نقاشيخط،آموخته هايمان را به شكل علمي ارائه كنيم.

وي اضافه مي كند:هنرمنداني كه در اين نمايشگاه به ارائه اثر پرداخته اند تماما افرادي هستند دوره هاي كلاسيك خوشنويسي را گذرانده اند و در وادي نقاشيخطي به شكل علمي و تجربي فعاليت كرده اند.

اين هنرمند جوان در پاسخ به اين سوال كه نمايشگاه «...از نسل چهارم»چقدر توانسته ملهم از نسل هاي پيشين عرصه نقاشيخط به ارائه اثر بپردازد نيز گفت:بي ترديد هنرمندان جوان هر چه دارند از بزرگان اين عرصه است.هنرمندان برجسته اي چون حسين زنده رودي،فرامرز پيلارام،رضا مافي و....هنرمنداني بوده اند كه به طور يقين،درعرصه نقاشيخط قدم هاي زيادي برداشته اند و اگر نقاشيخط،امروز به اين درجه رسيده به نوعي وامدار اين هنرمندان است.هنرمندان نسل جديد نقاشيخط،خاصه در اين نمايشگاه نيز با بهره گيري از تجارب اين بزرگان به فعاليت پرداخته اند.

سيف آبادي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه حوزه نقاشيخط در حال حاضر چقدر فضاي كافي براي ارائه نوآوري دارد نيز خاطر نشان كرد:نقاشيخط به وقت آموزش به دو شاخه كلاسيك و مدرن تقسيم مي شود.ضمن اين كه ظهور نقاشيخط در دو حوزه خط و نقاشي به خودي خود،اتفاقي مدرن يا حتي مي توان گفت پست مدرن تلقي مي شود.با اين حال،نقاشيخط در نگاهي كلي تلفيقي از تكنيك و شيوه و ابداع كار گذشتگان و هنرمندان امروز است.

اين هنرمند اضافه كرد:در عين حال،امروز نقاشيخط به حد كلاسيك يعني متعالي خود دست يافته است.به بيان ساده تر،اين شاخه از هنرهاي تجسمي توانسته به يمن حضور هنرمندان مستعد و نوگرا راه خود را باز كند و جايگاهش در حيطه تجسمي ثبيت شده و به حد عالي برسد.هنرمنداني چون جليل رسولي،نصر الله افجه اي و...از جمله كساني هستند كه در تعالي بخشي اين هنر در روزگار امروز نقش به سزايي داشته اند.

سيف آبادي با اشاره به اين كه هنرمندان «...از نسل چهارم»صرف نظر از پايبندي به تجربيات بزرگان عرصه نقاشيخط،قدم هاي مطلوبي در اين مسير برداشته است گفت:چندان كه در اين نمايشگاه شاهد آثاري از هنرمندان جوان هستيم كه به معني واقعي يك اثر آبستره به شمار مي روند و انتزاعي صرف هستند.اما در همين آثار هم رد پاي الهام از كار هنرمندان نسل هاي پشين به خوبي مشاهده مي شود.

اين هنرمند تصريح كرد:حوزه نقاشيخط گستردگي زيادي دارد.به طوري كه وقتي از نقاشيخط حرف مي زنيم بي اختيارنام استاد پرويز تناولي با وجود آن كه مجسمه ساز است برده مي شود.به دليل اين كه همان طور كه اشاره كردم كار با حروف از ابعاد و گستردگي زيادي برخوردار است و تناولي را قطعا مي توان يكي از تاثيرگذارلت هنرمندان بر هنر نقاشيخط دانست.

در روز افتتاحيه،علاوه بر نمايش آثار هنرمندان كه غالبا بي عنوان و با تكنيك هاي روز ارائه شده بود،ويدئوآرت «عروج»نيز به معرض نمايش گذاشته شده است.در اين ويدئوآرت كه براساس اشعار مولانا ساخته شده،خط به مدد انيميشن و متحرك سازي ارائه شده است.متحرك سازي اين ويدئو برعهده الهام سادات حسيني و خط و اتدود و تركيب بندي اش را عليرضا جوادي كه دو تن از هنرمندان اين نمايشگاه نيز هستند انجام داده اند.

عليرضا جوادي يكي ديگر از هنرمندان حاضر در نمايشگاه است.او كه ساخت و نمايش ويدئو آرت «عروج» را برعهده دارد در توضيح اين ويدئوآرت مي گويد:در ساخت اين ويدئوآرت از اشعار مولانا بهره گرفته ايم.در واقع،سعي كرده ايم خط را به گونه اي با موسيقي تلفيق كنيم و از متحرك سازي،آن را به مرحله اجرا برسانيم.اگرچه،قصد داريم در ويدئوهاي بعدي و به فراخور نمايشگاه هاي آتي نيز اين كار را ادامه دهيم.منتهي به شكلي متفاوت تر.

وي اضافه كرد:سعي كرديم اين ويدئو را در قالب متحرك سازي و انيميشن اجرا كنيم.اگرچه،پيش از اين نيز چنين تجربه هاي را در قالب دو نمايشگاه قبلي نيز داشته باشيم.بنابراين،اين ويدئو آرت را مي توان تلفيقي از موسيقي و خط و انيميشن دانست.درونمايه اين ويدئو بر پايه انسانيت است و همان طور كه اشاره كردم از اشعار مولانا براي ساخت آن بهره گرفته ايم.

متحرك سازي ويدوئوي «عروج»برعهده الهام سادات حسيني و خط، اتدود و ايده هاي تركيب بندي نيز برعهده عليرضا جوادي بوده است.

عباس سيف آبادي،سامان مومني،سپيده اشرفي،سيد فاطمه زماني،عليرضا جوادي،محبوبه سادات نوابي،حامده مشيتي،حميده احساني،زهرا بهرامي،مليحه سيف آبادي،هادي هنردوست،رضا خليل آبادي و ناهيد سلامي هنرمنداني هستند كه در اين نمايشگاه به ارائه تابلوهاي نقاشيخط خود پرداخته اند.

در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه،هنرمنداني چون احمد فلسفي، الهه خاتمي،احمد آريا منش،عليرضا سبزه كار،رينه اي، عباس عارف، بهرام حنفي،احمد مازادي و...حضور داشتند و از آثار هنرمندان جوان بازديد كردند

علاقمندان براي بازديد از آثار اين نمايشگاه كه تا بيست و هفتم آذرماه ادامه دارد مي توانند در روز ياد شده ساعت 16 به گالري «شكوه» واقع در خيابان فرمانيه،بلوار اندرزگو،خيابان سليمي شمالي،كوچه اميري نوري،پلاك 19 مراجعه كنند.
گزارش:آزاده صالحي

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن