تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798468877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرعامل آزادراه تهران ـ پرديس در گفت‌و‌گو با ايران مطرح كرد چگونگي ورود بخش خصوصي به پروژه آزادراه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: مديرعامل آزادراه تهران ـ پرديس در گفت‌و‌گو با ايران مطرح كرد چگونگي ورود بخش خصوصي به پروژه آزادراه‌ها
سهيلا يادگاري

مديرعامل آزادراه تهران ـ پرديس دخالت دولت در بحث قيمت‌گذاري عوارض آزادراه و سرمايه‌گذاري در جوانب آزادراه‌ها براي بازگشت اصل و سود سرمايه را مانع جذب سرمايه بخش خصوصي در ساخت آزادراه نام برد و گفت: كاهش دخالت دولت تمايل بخش خصوصي براي سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌هاي حمل و نقل را افزايش مي‌دهد.
وزير راه و شهرسازي نيز در همايش يك روزه بانكداري سرمايه‌گذاري و صنعت اوراق بهاداردر خصوص دخالت دولت در قيمت‌گذاري عوارض آزادراه‌ها، به برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي براي توسعه آزادراه‌ها اشاره كرد و با بيان اين‌كه بايد به آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها به عنوان يك كريدور نگاه كرد، از آمادگي كامل اين وزارتخانه براي واگذاري آزادراه‌ها به بخش خصوصي خبر داد. عباس آخوندي تأكيد كرد: وزارت راه و شهرسازي حاضر به واگذاري
100 درصد پروژه‌هاي راه‌سازي به بخش خصوصي است و در قيمت‌گذاري و تعيين عوارض هم دخالت نخواهد كرد.
مديرعامل آزادراه تهران ـ پرديس با استقبال از سخنان وزير راه و شهرسازي گفت: چون در ساخت آزادراه‌ها بخش خصوصي بيشترين سرمايه‌گذاري را انجام مي‌دهد بنابراين انتظار اين است كه با اخذ عوارض و استفاده از زمين‌هاي حواشي آزادراه‌ها اصل و سود سرمايه در مدتي معين بازگردد.
منصور رفيع اكرمي گفت: به عنوان مثال 70 درصد سرمايه ساخت آزادراه تهران ـ پرديس توسط بخش خصوصي و 30 درصد توسط دولت تأمين شده است كه بر اساس قرارداد مشاركت و طبق طرح هزينه- درآمد اين سرمايه و سود آن بايد در مدت زماني معين برگردد.
اكرمي گفت: اصل سرمايه با احتساب سود آن در ساخت آزادراه
تهران- پرديس 200 ميليارد تومان است كه اين مبلغ بايد در مدت 22 سال از محل اخذ عوارض تأمين شود.
وي با اشاره به اين‌كه زمان بازگشت اصل سرمايه و سود آن بسيار طولاني است، گفت: پيش‌بيني ما اين است كه با قيمت كنوني عوارض، اين مدت بيشتر طول مي‌كشد اما افزايش نرخ عوارض هم با مقاومت و اعتراض‌هاي مردم مواجه مي‌شود.
به گفته مديرعامل آزادراه تهران ـ پرديس از همان اول هم عوارض براي اقشار متوسطي كه در اين شهرك زندگي مي‌كردند زياد بود بنابراين با ارائه تسهيلات اين بخش از تهران، مردم از كارت‌هاي تخفيف برخوردار شدند اما امسال كارت تخفيف عوارض براي ساكنان اين شهرك حذف شد و با توجه به افزايش عوارض آزادراه تهران ـ پرديس به 1800 تومان نارضايتي براي مردم به وجود آمده است.
مديرعامل شركت آزادراه تهران - پرديس با بيان اين‌كه عوارض آزاد‌راه سال گذشته 1500 تومان بود گفت: براي تعيين عوارض ابتدا شركت مربوطه كارشناسي خود را انجام مي‌دهد و نتايج بررسي به كارگروهي در وزارت راه منعكس مي‌شود و آنجا مورد مطالعه و در نهايت تصويب خواهد شد.
وي گفت: راه‌ها متعلق به دولت هستند و هزينه تعميرات، استهلاك، ايمني، ارتقا و موارد ديگر جزو هزينه‌هاي ما محسوب مي‌شود.
اكرمي افزود: انتظار ما اين است كه دولت بر اساس تفاهمنامه‌اي كه با بخش خصوصي به امضا رسانده عمل كند و در قيمت‌گذاري عوارض و سرمايه‌گذاري در حاشيه و جوانب آزادراه‌ها فراتر از آن دخالت نكند تا بازگشت سرمايه و سود براي بخش خصوصي امكان پذير شود.
وي با تأكيد بر اين‌كه سياستگذاري بايد در قالب قرار داد مشاركت انجام شود خاطرنشان كرد: با ساخت آزادراه، راهي ايمن، كم هزينه با سرعت حمل و‌نقل بيشتر در اختيار مردم قرار مي‌گيرد و مردم هم به خاطر استفاده از اين مزايا عوارضي را پرداخت مي‌كنند اما دخالت دولت در نرخ‌گذاري عوارض، ريسك سرمايه‌گذاري مشاركت در ساخت را براي بخش خصوصي به همراه دارد.
مــديــرعامل شــركت آزادراه
تهران – پرديس ادامه داد: سياست وزارت راه و شهرسازي در دولت جديد، جذب مشاركت بخش خصوصي در حوزه حمل و نقل اعلام شده و در جلساتي كه با مسئولان برگزار كرديم بر عزم دولت براي حل اين مشكل و كاهش دخالت در نرخ‌گذاري‌ها تأكيد
شده است.
وي افزود: جذب سرمايه‌گذاري بخش خصوص از برنامه‌هاي اصلي وزارت راه و شهرسازي براي توسعه حمل و نقل در كشور است و وزير راه و شهرسازي همواره تأكيد كرده كه وزارت راه و شهرسازي بايد از مداخله در قيمت‌گذاري خارج شود طوري كه وظايف دولت در دو بخش تنظيم مقررات و مالكيت زيرساخت‌ها تعريف شود و حوزه عملياتي در تمام سطوح حمل و نقل دريايي، هوايي، ريلي و جاده‌اي به بخش خصوصي واگذار شود و تنظيم مقررات به مفهوم قيمت‌گذاري نباشد.
طبق سياست‌هاي جديد وزارت راه و شهرسازي، توسعه حمل و نقل كشور بر اساس برنامه زمانبندي بايد به سمت آزادسازي كامل عمليات اجرايي حركت كند. ايجاد و توسعه مناطق ويژه تجاري، ارتقاي امنيت در خشكي، هوا و دريا، توسعه مديريت هوشمند شبكه‌هاي حمل و نقل، كوتاه كردن مدت بازگشت سرمايه و صدور مجوز ايجاد شهرك‌هاي حمل و نقل از مهمترين وظايف دولت در بخش راه و شهرسازي دولت جديد عنوان شده است كه به گفته مديرعامل شركت آزادراه تهران – پرديس اين سياست‌ها در جهت كاهش دخالت دولت در قيمت‌گذاري و كمك به كاهش ريسك سرمايه‌گذاري در حوزه حمل‌ونقل است.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن