تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804280594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيسيان: كارشناسان بي‌طرف براي تدوين و عضويت در شوراي صنفي نمايش انتخاب شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رئيسيان: كارشناسان بي‌طرف براي تدوين و عضويت در شوراي صنفي نمايش انتخاب شوند
عليرضا رئيسيان درباره تعيين وضعيت شوراي صنفي نمايش و حكم اخير رئيس سازمان سينمايي گفت: به نظرم در حال حاضر عاقلانه‌ترين راه اين است كه اولا كارشناسان بي‌طرف براي تدوين و عضويت در شوراي صنفي نمايش انتخاب شوند و بعد هم جلسات شورا در وزارت ارشاد برگزار شود تا وحدت رويه به وجود آيد.

اين كارگردان سينما در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينكه شوراي صنفي نمايش پيش از رسيدن به اين شرايط، تاريخچه‌ا‌ي داشته است،‌يادآور شد: ازسال 1363 تا 1377 دولت، جدول اكران فيلم‌ها را تنظيم مي‌كرد و از سال 1368 هم درجه‌بندي‌هايي كه بر بستن جدول اكران تاثير داشت، انجام مي‌شد كه پس از آن در سال 1377 سيف‌الله داد تصميم گرفت كميسيون اكران، متشكل از چند تهيه‌كننده و سينمادار، خارج از خانه سينما، ايجاد شود.

او ادامه داد: سپس اساسنامه‌اي در خانه سينما تدوين شد كه براساس آن ترتيب نمايش فيلم‌ها در شوراي صنفي نمايش مشخص مي‌شد،‌اما همان زمان يك نكته بحث‌برانگيز وجود داشت و آن هم اين بود كه متولي اين امر (نمايش فيلم‌ها) خانه سينما باشد يا دولت؟

وي افزود: آن موقع برخي معتقد بودند از آنجا كه اين كار (برنامه ريزي براي اكران فيلم‌ها) دردسر زيادي دارد،در خانه سينما فقط آئين‌نامه تدوين شود و اجراي آن در اختيار وزارت ارشاد باشد.

رئيسيان گفت: ايده ديگري هم وجود داشت مبني بر اينكه اگر ما توانايي اجرا و مديريت اين كار را نداشته باشيم پس چه تعريفي از صنف مي‌توانيم داشته باشيم؟! كه بنده و منوچهر شاهسواري يكي از مدافعان اين ايده بوديم. به همين دليل قرار شد اين شورا متشكل از سه تهيه‌كننده، سه سينما‌دار و يك كارگردان در خانه سينما تشكيل شود. هم‌چنين از آنجا كه كارگردان به صورت مستقيم ذي‌نفع نبود، معمولا در انتخابات به رياست شورا برگزيده مي شد و اولين رئيس اين شورا هم فريدون جيراني بود.

اين كارگردان با اشاره به اختلافات ميان تهيه‌كنندگان و مسائلي كه در كانون كارگردانان پيش آمد،‌ يادآور شد: اين روند ادامه داشت تا اينكه به دليل همين اتفاقات و اختلافات،‌ در سال 88 يعني در مدت يك سال، رئيس شوراي صنفي نمايش در خانه سينما سه بار تغيير كرد. پس از آن شوراي صنفي نمايش به جامعه صنفي تهيه‌كنندگان منتقل شد و در دو سال و نيم اخير هم در همان جا به كار خود ادامه داد.

رئيسيان با اشاره به حكم حجت‌الله ايوبي گفت: اكنون بحث اصلي درباره شوراي صنفي نمايش اين است كه آيا دولت، بايد بحث تصدي‌گري اكران فيلم‌ها را مديريت كند يا اصناف سينمايي؟! چرا كه اگر قرار است اين امر بيرون از دولت باشد بايد شكل جديدي از آن تعريف شود.

او تصريح كرد: تشكل‌هاي تهيه‌كنندگان بايد به يك ايده واحد برسند چون بيشترين بحث و مشكل درباره آن‌هاست و بقيه گروه‌ها تقريبا مشكلي ندارند.

وي با بيان اينكه خوبيِ حكم رئيس سازمان سينمايي در اين است كه افراد براساس عنوان مشخص شده‌اند‌، اضافه كرد: يك نكته مهم در تشكيل شوراي صنفي نمايش اين است كه در اين شورا بايد كارشناساني حضور داشته باشند كه از جايي معرفي نشده باشند، چون در آن صورت اتفاقي كه در شوراي پروانه ساخت افتاده و اكنون شاهد صدور بي‌رويه مجوز ساخت فيلم هستيم، تكرار مي شود.

رئيسيان گفت: مساله بعدي محل استقرار شوراي صنفي نمايش است كه به نظرم تا زماني كه مناقشات وجود دارد نبايد اين شورا در خانه سينما جلسه تشكيل بدهد. البته خانه سينما مي‌تواند نظارت صنفي خود را داشته باشد ولي تا وقتي اين چند دستگي‌ها وجود دارد بهتر است جلسات در وزارت ارشاد برگزار شود،‌ چرا كه اساسا بخش عمده‌اي از سينماهاي مطلوب و نيز بخشي از تهيه‌كنندگان دولتي هستند، بنابراين تا خصوصي شدن كامل و اتحاد ميان تهيه كنندگان اين اقدام وزارت ارشاد تصميم درستي است.

كارگردان فيلم «چهل سالگي» با تاكيد بر اينكه افراد در اين شورا بايد به درستي انتخاب شوند،‌بيان كرد: اگر انتخاب افراد درست صورت گيرد و صرفا اين طور نباشد كه براي رضايت همه،‌از هر گروه و دسته‌اي يك نفر حضور داشته باشد، اين پيام به همه سينماگران داده خواهد شد كه در صورت حل شدن مناقشات، مي‌توان شورا را به خانه سينما برگرداند.

عليرضا رئيسيان در پايان در پاسخ به اينكه برخي فعالان حوزه سينما مخصوصا جامعه‌ي صنفي تهيه‌كنندگان اصلا خواهان حضور شوراي صنفي نمايش در خانه سينما نيستند، گفت: مشكل اصلي همين جاست و ابتدا بايد ديد اصلا اين‌هادر خانه سينما باشد يا خير. اگر آن‌ها در بيرون از اين نهاد صنفي به يك تعامل و وحدت برسند آن وقت مشكلات حل خواهد شد. بنابراين يك بار درباره اين مسئله بايد به طور جدي تصميم‌گيري شود. به ويژه اينكه معتقدم از آنجا كه تهيه‌كنندگان به عنوان كارفرما تعريف مي‌شوند و منافع صنفي‌شان در تعارض با اصناف ديگر است، بهترين روش، براي رسيدن به وحدت صنفي ميان تهيه‌كنندگان، خروج همه شاخه‌هاي تهيه‌كنندگي از خانه سينماست.

انتهاي پيام

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن