تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819251155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 پس از مشورت با پايتخت‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: ادامه مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 پس از مشورت با پايتخت‌ها
گروه سياسي: در حالي كه برخي قطع مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 را به دليل قرار دادن برخي شركتها در ليست سياه از سوي آمريكا قلمداد مي‌كردند اما گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه رايزني و اخذ تاييديه از سوي پايتخت‌ها دليل اصلي قطع مذاكرات در وين است و دو طرف به دنبال برداشتن گام‌هاي متوازن و پايدار هستند. مذاكرات كارشناسي به دنبال ايجاد فضاي متوازن و اعتماد ساز براي از سرگيري مذاكرات بين ايران و 1+5 است كه به دنبال آن و پس از شش ماه از عملي شدن توافقات گام نهايي و رفع تمامي مسائل در باب موضوع هسته‌اي ايران بينجامد. به نظر مي‌آيد بخش مهم و قابل توجه مذاكرات دو طرف درباره گام‌هاي متقابل و اجراي متوازن و همزمان گام‌ها در چارچوب توافق ژنو بوده است. عضو هيأت مذاكره‌كننده ايران با گروه 1+5 گفت: هيأت كارشناسي ايران به مذاكرات با گروه1+5 براي انجام مشورت‌هايي با تهران پايان داد.

به گزارش ايسنا، حميد بعيدي‌نژاد، از بيان جزئيات مذاكرات و دلايل ادامه نيافتن مذاكرات خودداري كرد. مذاكرات چهار روزه و فشرده ايران و 1+5 در راستاي رسيدن دو طرف به درك مشترك از توافق ژنو براي اجراي درست اين توافق با كمترين اختلاف‌نظر انجام شد. مديركل سياسي وزارت خارجه و عضو تيم‌ مذاكره‌كننده ايران، رياست هيات كشورمان را در مذاكرات كارشناسي بر عهده دارد و استفان كلمنت، دستيار كاترين اشتون، نماينده اتحاديه اروپاست.

همچنين مايكل مان سخنگوي كاترين اشتون رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا، گفت كه مذاكرات كارشناسي در مورد برنامه هسته‌اي ايران كه شب گذشته متوقف شد، به زودي از سر گرفته خواهد شد.

مان گفت: پس از چهار روز مذاكره طولاني و مشروح، با توجه به پيچيدگي مسائل فني مورد مذاكره، مشخص شد كه كار بيشتري بايد صورت گيرد.

وي افزود: پيش‌بيني مي‌شود كارشناسان پس از مشورت در كشورهاي خود، مذاكرات را به زودي از سر خواهند گرفت.

در همين حال، مارتين نسيركي سخنگوي دبير كل سازمان ملل متحد درپي سوال خبرنگاري درباره حسن نيت ايران در مذاكرات هسته‌اي گفت كه ما براين باوريم كه وقتي كشوري وارد مذاكره مي‌شود يعني براي حل موضوع حسن‌نيت دارد.

به گزارش ايرنا، مارتين نسيركي در نشست خبري با خبرنگاران و در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه از او پرسيد، مسوولان ايراني اعلام كردند كه با حسن‌نيت در مذاكرات هسته‌اي ژنو شركت كردند، آيا بان كي‌مون اين موضوع را تاييد مي‌كند، پاسخ داد در هر مذاكره‌اي فرض بر اين است كه طرفين با حسن‌نيت در آن شركت مي‌كنند.

وي اظهار كرد ما بر اين باوريم كه پايه و اساس هر مذاكره سياسي بر همين منوال است، وقتي شما حاضر به شركت در مذاكراتي مي‌شويد، يعني براي حل موضوع حسن‌نيت داريد.

وي تاكيد كرد حضور در مذاكرات به منزله تلاش براي مصالحه و رسيدن به نتيجه‌اي است كه مورد توافق و تامين‌كننده منافع دو طرف باشد.

برخي از كارشناسان در سازمان ملل بر اين باورند بعد از مذاكرات هسته‌اي ژنو ايران با عمل به تعهدات اوليه خود ثابت كرد كه با حسن نيت و صداقت در مذاكرات حاضر شده و به دنبال رسيدن به تفاهم است. اين در حالي است كه آنها مطمئن نيستند كه دولت آمريكا هم همين راه انتخاب كرده باشد، زيرا بر اساس توافقنامه ژنو، كاخ سفيد متعهد شده است كه ظرف شش ماه آينده از هر گونه تحريم جديد عليه ايران توسط كنگره جلوگيري كنند.

خبرگزاري رويترز به نقل از ديپلمات‌ها نوشت كه طولاني شدن مذاكرات كارشناسي نشانه خوبي است. مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 براي روزهاي متمادي در جهت اجراي توافقنامه‌ هسته‌اي برگزار شد. اين مذاكرات پشت درهاي بسته، در وين برگزار شد كه ديپلمات‌ها اعلام مي‌كنند اين مذاكرات بسيار پيچيده است اما اين به معناي اختلاف‌نظرهاي بزرگ ميان طرفين نيست. همچنين ديپلمات‌ها اعلام كردند طولاني شدن مذاكرات و فشردگي آن نشان مي‌دهد كه هر دو طرف تلاش مي‌كنند در اجراي توافق انجام شده در 24 نوامبر ميان ايران و 1+5 هيچ سوء‌تفاهمي وجود نداشته باشد و اين نشانه‌ي خوبي است كه طرفين وقت بيشتري براي بررسي آن گذاشته‌اند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن