تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803486273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچي : مذاكرات ايران و 1+5 ادامه مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: عراقچي : مذاكرات ايران و 1+5 ادامه مي يابد
عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان گفت: خانم اشتون اطمينان دادند كه همه اعضاي گروه به خصوص آمريكا متعهد به توافقات هستند و بر اين اساس تصميم بر ادامه مذاكرات گرفته شد.

به گزارش مهر، سيد عباس عراقچي پس از مذاكرات ديروزخود با كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپادربروكسل، گفت: در اين ملاقات مواضع خودمان را به خانم اشتون منتقل كرديم كه اگر مذاكرات قرار است ادامه يابد، بايد ازدامن زدن به سسوء تفاهم ها و زياده خواهي ها اجتناب شود.

وي با تاكيد بر اين كه بايد پايبند به متن توافق باشيم، تصريح كرد: بايد از اقدامات تحريك آميز خودداري شود.

عراقچي تصريح كرد: خانم اشتون هم بر اين امر تاكيد داشت كه لازمه اجراي توافق، اصل حسن نيت در مذاكرات است و گروه مذاكره كننده 1+5 در وين هم به همين ترتيب عمل مي كند.

عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان ادامه داد: خانم اشتون اطمينان داد كه همه اعضاي گروه به ويژه آمريكا متعهد به تعهدات هستند و بر اين اساس تصميم بر ادامه مذاكرات گرفته شد.

اشتون هم گفت: مذاكرات صبح چهارشنبه ادامه خواهد يافت.هلگا اشميد معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا هم در جلسه حضور خواهد داشت و مسائل را با اژانس اتمي هماهنگ خواهد كرد.

اظهارات تهديدآميز اولاند

ازسوي ديگر،رئيس‌جمهوري فرانسه مدعي شد كه اگر ايران از مذاكرات هسته‌ اي خودداري كند، سناي آمريكا تحريم‌هاي جديدي را عليه تهران اعمال مي‌كند

فرانسوا اولاند، در جمع خبرنگاران در كاخ اليزه بدون توجه به ماهيت صلح‌آميز برنامه‌ي هسته‌ اي ايران تعهد كشورش به آنچه وي بازداشتن ايران از دستيابي به سلاح هسته‌ اي خواند ،تكرار كرد.و ي مدعي شد كه اگر جمهوري اسلامي به خودداري از گفتگوها با غرب ادامه دهد، سناي آمريكا با اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران واكنش نشان خواهد داد!

بان‌كي‌مون: از بهبود روابط ايران و جامعه بين‌المللي استقبال مي‌كنم

دراين ميان ،دبيركل سازمان ملل در كنفرانس خبري پايان سال خود، توافق هسته‌اي موقت ايران و گروه 1+5 را از اتفاقات مهم سال 2013 دانست.بان كي‌ مون، گفت: اميدوارم كه اين درك اوليه با يك توافق جامع در زمينه همه نگراني‌هاي باقي‌مانده همراه باشد.به گزارش وب‌سايت سازمان ملل، بان افزود: من علاوه بر آن ايران را تشويق مي‌كنم كه همكاري كامل را در اختيار آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار دهد. من ازتمايل دولت ايران براي بهبود روابط با جامعه بين‌المللي كه مي‌تواند نتايج جدي در زمينه برخي مسائل داشته باشد، استقبال مي‌كنم.

برژينسكي: كنگره آمريكا از دنباله روي نتانياهو عليه ايران شرمسار شد

ازسوي ديگر زبيگنيو برژينسكي مشاور امنيت ملي آمريكا در دولت جيمي كارتر در صفحه توييتر خود با اشاره به فشارهاي ضدايراني نخست وزير رژيم صهيونيستي، نوشت كه «سرانجام ،كنگره از تلاش هاي بنيامين نتانياهو براي ديكته كردن سياست واشنگتن شرمنده شد».

روزنامه كانادايي نشنال پست به نقل از برژينسكي ادامه داده است: در توافق تاريخي با ايران، برنده ها، كري، روحاني و عقل سليم و بازنده ها ،جنگ طلبان منطقه اي هستند. مقام سابق آمريكا افزود: راه ديگر جز انعقاد توافق، احتمالا درگيري نظامي است. در اين صورت، شايد ابتدا ما برنده به نظر برسيم، اما احتمالا همين درگيري ما را در يك جنگ منطقه اي به مراتب گسترده تر و طولاني درگير خواهد كرد. برژينسكي همچنين هشدار داد كه آمريكا و متحدانش بايد بسيار مراقب باشند كه مبادا با تقاضاهاي تحقيرآميز، بار ديگر باعث دور شدن تهران شوند.

وي افزوده است: بايد مراقب باشيم به سوي موضعي نرويم كه در آن توافق، از نگاه اكثريت ملت ايران، به مثابه تسليم يكجانبه باشد.

افخم : زمان مشخصي براي اجراي توافقنامه هسته‌اي ژنوبايدتعيين شود

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان با بيان اين كه روح حاكم بر بيانيه وزيران خارجه اتحاديه اروپا مفيد و سازنده است، گفت : در اين بيانيه اشاره شده است كه اتحاديه اروپا تحريم‌هايي كه در چارچوب برنامه اقدام مشترك وجود دارد را برخواهد داشت، بنابراين ما در گام اول انتظار داريم طرفين به اجراي توافق و برداشتن گام‌ها پايبند باشند.

به گزارش ايسنا، مرضيه افخم،سخنگوي وزارت امور خارجه روز گذشته در نشست هفتگي خود با خبرنگاران درباره تماس تلفني محمد جواد ظريف،وزير امورخارجه كشورمان، با جان كري، وزير امورخارجه آمريكا گفت: مجموعه اين تماس تلفني در باره تحولات در زمينه اجراي برنامه اقدام مشترك بود و وزير امور خارجه آمريكا تماسي با وزير امور خارجه كشورمان داشت.

وي ادامه داد: در اين تماس تلفني نارضايتي ايران از روند نشست كارشناسي و جزييات موجود درباره اقدام مشترك ابراز شد. وزير امور خارجه كشورمان تماس‌هايي با كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا داشت. اين تماس‌ها عادي است و اين تماس‌ها براي حفظ مذاكرات و نحوه اجراي برنامه اقدام مشترك طبيعي محسوب مي‌شود.

افخم گفت: اميدواريم همانگونه كه در اين بيانيه از توافق ژنو استقبال شده است در حوزه عمل شاهد اجراي تعهدات از سوي اروپايي‌ها باشيم. استقبال اروپا از توافق نشان‌دهنده آمادگي آنها براي گام برداشتن در مرحله اول توافق است.

افخم در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين كه از ديدگاه جمهوري اسلامي ايران ارتكاب به چه اقدامي به معناي نقض توافق ژنو است، تصريح كرد: موضوع كليدي مبادرت به تحريم‌هاي جديد است ما اعلام كرده‌ايم هرگونه تحريم جديد به منزله مرگ توافق است و اميدواريم طرف‌ها نسبت به پايبندي به توافق جدي باشند و با حسن نيت روح كلي حاكم بر توافق را حفظ كنند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به اين پرسش كه تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران را تحريم‌هاي جديد مي‌دانيد يا خير، گفت: موضع جمهوري اسلامي ايران درباره تحريم‌هاي وزارت خزانه‌داري آمريكا قبلا اعلام شده است و واكنش‌هايي را به آن شاهد بوديم. ما اعلام كرديم تحريم‌هايي از اين جنس اقدامي خلاف روح توافق و غيرسازنده است. نبايد اقداماتي صورت گيرد كه توافق ژنو را از مسير خود خارج كند و در اين مسير ضرورت پايبندي همه طرف‌ها بايد مورد توجه باشد. مذاكراتي كه آقاي ظريف داشت و گفتگو‌هاي آقاي عراقچي با مقام هاي اروپايي در اين مسير است كه بايد بحث اجراي توافق به طور جدي و دقيق و بدون برداشت و تفسير موردي باشد و ما هم بر اين نكته تاكيد داريم كه وضع و اجراي هرگونه تحريم بر هم‌زننده مسير مذاكرات است و دو طرف بايد ثابت كنند كه مي توان با اطمينان گام اعتمادساز اول را برداشت.

افخم در پاسخ به اين كه هدف آمريكايي‌ها از تماس با ايران چه بوده است با بيان اين كه اين را بايد از سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در واشنگتن بپرسيد، اظهار داشت: آمريكايي‌ها تحريم‌هايي عليه ايران اجرا كردند كه در مذاكرات قبلي اعلام كرده بودند كه مي‌خواهند آنها را اجرا كنند اما اين اقدام با نارضايتي طرف ايران مواجه شد و اگر توضيحي بوده باشد در چارچوب چرايي انجام اين اقدام بوده است. سخنگوي دستگاه ديپلماسي در ارتباط با شكل مذاكرات آتي ايران و 1+5 در سطح كارشناسي و سطوح بالاتر گفت: جدول‌زمان‌بندي مشخصي براي مذاكرات تا الان وجود ندارد آنچه مشخص است اين كه درطول شش ماه مذاكرات متعدد در سطح كارشناسي خواهيم داشت و مذاكرات در سطوح بالاتر با توافق طرفين صورت مي‌گيرد. افخم تاكيد كرد: براساس برنامه اقدام مشترك ايران انتظار دارد يك روز مشخص براي اجراي توافق تعيين شود و آن روز مبناي اجراي تعهدات از سوي همه طرف‌ها باشد و طرف‌ها نسبت به اجراي تعهداتشان مبادرت كنند، اين برداشت ما است كه يك روز خاص براي شروع كار در گام اول تعيين شود. اگر چنين رويكردي اتخاذ شود نگراني‌ها برطرف مي‌شود.

اجلاس دي 8

سخنگوي وزارت خارجه در بخشي ديگري از نشست هفتگي‌اش با خبرنگاران گفت: وزير امور خارجه كشورمان فردا براي شركت در شانزدهمين نشست شوراي وزيران د ي8 عازم اسلا‌م‌آباد مي‌شود. اين اجلاس به رياست پاكستان خواهد بود و اين كشور تا سال 2014 رياست آن را بر عهده دارد. وزير امور خارجه كشورمان علاوه بر گفتگو با همتايان و مقام هاي پاكستاني با همتايان خود از كشورهاي مختلف ديدار خواهد كرد. وي با محكوم كردن اقدامات تروريستي اخير در عراق درباره تقاضاي برخي خانواده‌هاي شهدا براي پيدا كردن پيكر فرزندانشان و برخي ديگر كه پيكرهاي شهداي خانواده‌هاي ديگر را به جاي فرزندانشان تحويل گرفته‌اند گفت: اين مساله مورد توجه وزارت خارجه و دستگاه‌هاي ذي ربط است و ما با مقام‌هاي عراقي در اين باره گفتگو داريم. برخي شناسايي‌ها انجام شده است و رايزني هايي براي تجسس دوباره برخي مناطق در حال انجام است. همچنين در حوزه هاي كارشناسي براي تعيين هويت شهدا و مفقودين اقدامات لازم انجام مي‌شود.

افخم تاكيد كرد: نگراني خانواده شهدا قابل درك است و به طور جدي از سوي وزارت خارجه پيگيري مي‌شود. سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سؤال ديگري درباره سرنوشت ديپلمات ربوده شده ايراني در يمن و اخبار تاييد نشده‌اي حاكي از كشته شدن اين فرد، اظهار داشت: وزارت خارجه به طور جدي اين موضوع را پيگيري كرده و كميته‌اي در اين ارتباط تشكيل شده است كه به زودي سفر ديگري را به يمن خواهد داشت. همچنين آقاي ظريف روز دوشنبه با همتاي يمني خود در اين باره گفتگو كرد و بر مسئوليت دولت يمن در چارچوب حفظ جان ديپلمات ايراني تاكيد كرد و خواستار آن شد كه اين ديپلمات صحيح و سالم به كشورمان بازگردانده شود.

افخم ادامه داد: همچنين در همين چارچوب كاردار يمن احضار و مراتب نگراني ايران ابراز شد و بر لزوم همكاري و پيگيري دولت يمن تاكيد شد. وي گفت: اخبار منتشر شده درباره كشته شدن اين ديپلمات ايراني ملاك ما نيست و ما منتظر اقدامات دولت يمن كه مسئوليت قانوني در اين زمينه دارند، هستيم.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي درباره سه جزيره ايراني گفت: حاكميت و تماميت ارضي ايران قابل مذاكره نيست و تغيير در مواضع صريح ما صورت نگرفته است و اميدواريم رسانه‌ها در انتشار چنين اخباري با دقت عمل كنند. وي تاكيد كرد: حاكميت ايران بر اين جزاير بلامنازع است.

افخم در باره تنش‌زدايي از موضوع حقوق بشر ايران گفت: حقوق بشر دغدغه ايران است و در دولت جديد گفتگو‌ها با مسئولان اروپايي كه از قبل وجود داشته است ادامه مي‌يابد. ما بر پرهيز از سياسي كردن موضوع حقوق بشر و اعمال معيارهاي دوگانه از سوي غرب تاكيد داريم. ما اتخاذ رويكرد جديد براي گفتگو با غرب در ارتباط با حقوق بشر را تشويق مي‌كنيم به شرطي كه غرب هم رويكرد غيرسياسي و خلاف رويه‌هاي گذشته و سازنده را با ايران در پيش گيرد و در اين صورت امكان همكاري در حوزه‌هاي مختلف از جمله حقوق بشر فراهم مي‌شود.



سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن