تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804417723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گريه هاي قهرمان كشتي ايران در يك برنامه تلويزيوني


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: گريه هاي قهرمان كشتي ايران در يك برنامه تلويزيوني
قهرمان كشتي ايران در يك برنامه تلويزيوني كه براي اعاده حيثيت خود حضور پيدا كرده بود،نتوانست خود را كنترل كند و بارها اشك از چشمانش سرازير شد قهرمانان زيادي روي خط آمدند كه به وي دلداري دهند، اما در ميان اين قهرمانان حال فردين معصومي چندان بهتر از امير علي اكبري نبود.
امير علي‌اكبري كشتي‌گير 120 كيلوگرم ايران كه دو روز قبل به دليل دوباره مثبت اعلام شدن دوپينگش براي هميشه از حضور در كشتي محروم شده بود در برنامه ورزش از نگاه دو براي اعاده حيثيت و دفاع از آبروي خود حاضر شد، اما گريه هاي مدام به او فرصت صحبت كردن نمي داد. وضعيت علي اكبري به گونه اي بود كه در چندين مرتبه ديگر قهرمانان كشتي ايران روي خط آمدند تا به وي دلداري دهند. قهرماناني كه البته خود حالي بهتر از علي اكبري نداشتند.

وبه گزارش «تابناك»، علي اكبري در ابتداي اين برنامه تلويريوني گفت : به خاطر هجوم حملات در اين 72 ساعت گذشته و به دليل اتهامات بدون دفاع تلفن خود را خاموش كردم و امروز اينجا حاضر شدم تا از خود دفاع كنم قبل از دفاع از خودم به شرافتم و به قرآن محمد قسم مي‌خورم كه يك كلمه از حرف‌هاي من دروغ نيست و در اينجا نيامدم كه خود را تبرئه كنم و دوست دارم مردم پس از شنيدن حرف‌هاي من قضاوت كنند.

علي اكبري در ادمه افرود: كشورهاي قدرتمندي مانند تركيه، آذربايجان و روسيه در كشتي وجود دارند كه نمي‌گذارند حكم من شكسته شود چرا كه حق من از كشتي به معناي مدال‌آوري آنها است كشتي براي من تمام شده و تنها آمده‌ام كه برخي حقيقت‌هاي زندگي خود را با مردم بگويم.

قهرمان كشتي جهان گفت: سال 90 بود كه قهرمان كشتي بزرگسالان جهان شدم و من و بابك قرباني با اختلاف زياد از نفر دوم دنيا وجود داشتيم ولي رقابت ما زياد شد و مسابقات انتخابي شرايطي را ايجاد كرد كه در دامي افتاديم كه تاوان سختي براي آن داديم. ما تنها كساني هستيم كه بين تمرينات تست دوپينگمان مثبت اعلام شد اما به جاي سه تا شش ماه محروميت دو سال محروم شديم.

من دو سال سكوت كردم و خانه‌نشين بودم و اصلا يادم نمي‌آيد كه شش روز اولي كه فهميدم آزمايش دوپينگ من مثبت بوده چه بر من گذشت من و بابك در رقابت بوديم و داوطلبان تست داديم و ظاهرا در مصرف مكمل‌ها خطاي انجام داده‌ بوديم.

وي گفت: در اردوها دكتر تيم ملي حضور داشت كه بر عملكرد ما نظارت داشت ولي شرايط خاص من و بابك باعث شد كه اين تاوان را پس دهيم روزي كه محروم شدم انگار نه انگار كه در كشتي ايران بودم ولي به خاطر عشقي كه به كشور داشتم به‌عنوان حريف تمريني به بچه‌هاي المپيكي كمك كردم و به‌عنوان يك سرباز صفر خود را در خدمت كشور مي‌دانستم.

پيشنهاد ميلياردي آذربايجاني ها را رد كردم

علي اكبري درخصوص پيشنهاد آذربايجان گفت: از سال 2010 و وقتي اختلاف ما با كشتي دنيا زياد شد آذربايجان پس از محروميتم از من دعوت كرد تا در المپيك براي آنها كشتي بگيرم آنها گفتند كه محروميت را نيز درست مي‌كنيم در ايران نيز وعده دادند كه محروميت من را پيگيري مي‌كنند ولي فدراسيون حتي نامه‌اي هم به وادا نداده بود.

در محروم‌ترين جاي تهران بزرگ شدم و آذربايجان نيز پيشنهادات اغواكننده‌اي به من داد آنها به‌عنوان پيش‌پرداخت 500 هزار دلار پيشنهاد دادند ولي اصل قرارداده بسيار بيشتر بود آنها به قهرمانان المپيك خود دو ميليون دلار به‌علاوه ده تا 12 هزار دلار حقوق ماهيانه پرداخت مي‌كنند.

كشتي‌گيران ايراني كه در آذربايجان بودند هم دوست نداشتند من به آذربايجان بروم به خاطر همين گفتند اگر روزنه‌اي وجود دارد در ايران بمان و براي خوب كشتي‌گرفتن لذت افتخارآفريني براي كشور را ندارد.

وقتي كه مي‌خواستم به آذربايجان بروم كسي در داخل ايران به من نگفت كه نروم آنها حتي با رفتار خود به من مي‌گفتند كه برو چند ماه در آذربايجان بودم ولي به اين نتيجه رسيدم كه حيف است به كشور پشت كنم و به پول پشت كردم و برگشتم مطالبات سال 2010 من هنوز پرداخت نشده و از پيگيري‌ها خسته شدم اما هميشه با شاد كردن دل‌ مردم دلخوش هستم.

آذربايجان بر فيلا نفوذ دارد حتي رئيس فدراسيون آذربايجان به قدري بر رئيس فيلا نفوذ دارد كه هر حرفش برگشت ندارد آذربايجاني‌ها به قدري مدال طلا برايشان مهم است كه ورزشكار را بي نياز مالي مي‌كنند.

وي درخصوص برگشت دوباره اش به كشتي گفت: ارديبهشت‌ ماه سال 92 بود كه از آذربايجان برگشتم البته هيچ باغ سبزي به من نشان نداند چهار ماه در آذربايجان بودم و ديدم نمي‌توانم براي پول كشتي بگيرم من 30 درصد از قرارداد خود را گرفته بودم كه مقداري از آن را خرج كردم و به آذربايجان بدهكار بودم آنها هم براي گرفتن پول خود به من فشار مي‌آوردند.

عباسي رئيس وقت ورزش دستور داد كه در اين مورد از من حمايت شود ولي با تغيير در وزارت ورزش نامه من در بايگاني ماند.

من 45روز قبل از مسابقات جهاني در يونيورسياد تست دوپينگ دادم كه منفي اعلام شد حتي در تمرينات و انتخاب تيم ملي 34 روز قبل از مسابقات جهاني باز هم تست دادم كه نتيجه آن هم منفي بود من بعد از يونيورسياد 114 كيلو بودم كه بايد وزن خود را به 120 كيلو مي‌رساندم ولي جرات استفاده از مكمل‌ها را نداشتم چون دو سال زجر كشيده بودم با وجود اينكه به مكمل نياز داشتم ولي سعي‌ مي‌كردم با مواد غذايي آن را جبران كنم حتي از كلمني كه همه كشتي‌گيران آب مي‌خوردند من استفاده نمي‌كردم و در زماني هم كه وضعيت غذاي اردو ضعيف شد با هزينه خود گوشت، مرغ و تخم‌مرغ مي‌خريدم كه مجبور نشوم از مكمل‌ها استفاده كنم.

من چهار ماه تلاش كردم و همه چيز را كنترل مي‌كردم و يك چيز بدون آگاهي خوردم و آن در مسابقات مجارستان بود در مسابقات قبل از فينال به خاطر پارگي رباط راه رفتن برايم سخت شده بود و به اتاق ماساژ آذربايجان رفتم و ماساژور بلغاري كه قبلا هم او را مي‌شناختم و در تيم ايران بود ديكلوفناك زير زبانم ريخت من بعد از دو دقيقه برگشتم و به او گفتم پاكت اين ماده را به من نشان بده و او نيز خنديد و گفت نكند به من اعتماد نداري و من هم به خاطر استرسي كه داشتم و بايد سريع‌تر روي تشك مي‌رفتم آن را فراموش كردم و به او اعتماد كردم من مي‌دانم كه طعم ديكلوفناك مزه گچ مي‌دهد اما ماده‌اي كه او به من داد ترش بود.

متأسفانه دوستي من با آن فرد و آسيب‌ديدگي باعث شد كه در آن لحظه به چيزي كه مي‌خورم توجه نكنم ماساژور ما هم حرفه‌اي نبود كه بتواند درد مرا كاهش دهد خيلي گشتم ولي پاكت آن ماده را پيدا نكردم وقت هم نداشتم كه بيشتر بگردم پودرهاي زيرزباني ده تا 15 دقيقه بعد جذب خون مي‌شوم و من دو ساعت بعد نيز تست دوپينگ دادم.

من به آذربايجاني پشت كردم كه مسئولين آن با وادا بازي مي‌كنند و هيچ كاري براي آنها غيرممكن نيست و اين در شرايطي است كه ايران هيچ دست و قدرتي در وادا و فيلا ندارد.

اين امكان وجود داشت كه براي باز كردن نمونه دوم خون من يك نماينده از ايران نيز حضور داشته باشد ولي كسي از ايران آنجا نبود اين ماده شش ماه در بدن ماندگاري دارد و از آزمايش من سه ماه گذشته من حاضر هستم دوباره تست دهم من از كشتي مي‌روم و مي‌دانم كه مافيايي كه در كشتي وجود دارد نمي‌گذارد كه من برگردم ولي دوست دارم كه پاكي خود را به مردم ثابت كنم و در همين جا آرزو مي‌كنم كه مردم هميشه خوشحال باشم من قرباني عشق به وطن شدم.

در آن لحظه كه ماساژور ماده را زير زبان من ريخت مربي من براي لحظاتي از اتاق بيرون رفته بود تا ببيند روي كدام تشك بايد كشتي بگيرم.

اين برنامه طوري تدارك ديده شده كه نمي‌گذارند حكمم شكسته شود در گوانگجو هم آذربايجاني‌ها پول دادند تا مدال به ايران نرسد من نيازي به مصرف چيزي نداشتم من امروز هم تنها آرزوي كه در سينه‌ام است اين است كه روزي بتوانم جانم را در راه ميهن بدهم تا همه بدانند كه من عاشقانه ايران را دوست دارم.

از مسئولان ميخواهم كه بدانند اين مساله مربوط به كشور است و اگر به نتيجه نرسد بازهم قرباني خواهد داشت و از آنها ميخواهم كه اين موضوع را پيگيري كنند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن