تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803480885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فيلا از كشتي گير ايراني؛ قاسم رضايي، قهرماني كه هيچوقت نااميد نشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گزارش فيلا از كشتي گير ايراني؛ "قاسم رضايي، قهرماني كه هيچوقت نااميد نشد"
سايت فيلا در گزارشي به تمجيد از قاسم رضايي كشتي‌گير وزن 96 كيلوگرم ايران پرداخت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قاسم رضايي كشتي‌گير برجسته ايراني موفق شد در المپيك 2012 لندن در رشته فرنگي و در وزن 96 كيلوگرم مدال طلاي باارزشي را براي كاروان ورزشي ايران به ارمغان آورد.

سايت فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) در گزارشي قاسم رضايي را مورد بررسي قرار داده است:

قاسم رضايي قهرمان 96 كيلوگرم كشتي فرنگي المپيك 2012 تاكنون پستي و بلندي‌هاي زياد و شكست‌هاي بدي را پشت سر گذاشته است. بعضي از اين شكست‌ها مي‌توانست زندگي ورزشي يك ورزشكار را به طور كامل محو كند اما نه براي كشتي‌گيري مثل قاسم رضايي. اولين موفقيت قاسم رضايي در رده بين‌المللي به سال 2007 برمي‌گردد. جايي كه او توانست در رقابت‌هاي جهاني به مدال برنز دست يابد اما روند او در بين برترين‌هاي كشتي جهان، كوتاه‌مدت بود. او ايران را در المپيك 2008 پكن همراهي كرد اما شكست زودهنگام اين كشتي‌گير باعث شد كه نتواند به مدالي دست يابد.

يك سال بعد قاسم رضايي به دليل مصدوميت نتوانست در تورنمنتي حضور يابد و در نبود او ايران ستارگان ديگري را در وزن 96 كيلوگرم كشتي به دنيا معرفي كرد. مصدوميت و شكست خوردن از رقيب تمريني باعث شد تا حضور دوم قاسم رضايي در المپيك دور از ذهن تلقي شود. با وجود چنين انتظارات كمي، رضايي هيچ وقت اميد خود را از دست نداد و توانست به بالاترين مدال وزن خود در جهان دست يابد. بدون توجه به شكست‌ها، بدون توجه به مصدوميت‌ها و بدون توجه به رقيبانش، او به دنبال كسب قهرماني بود و هيچ وقت هم از خواسته خود عقب نشيني نكرد.

قاسم رضايي درباره حضور خود در المپيك 2008 مي‌گويد: "توانايي گرفتن مدال را در المپيك پكن نداشتم. وقتي كه در هواپيما در حال بازگشت به ايران بودم، تصميم گرفتم تا هر طور شده در المپيك لندن به مدال دست يابم. سه سال قبل از المپيك لندن، من و دوستانم روي يك عكس نوشتيم "قاسم رضايي، قهرماني المپيك 2012". در آن روزها من حتي در اردوي تمريني تيم ملي ايران نيز حضور نداشتم."

در سال‌هاي منتهي به المپيك 2012 رضايي قادر نبود تا فرم مطلوب خود را در 96 كيلوگرم به دست آورد اما هميشه خوش‌بين باقي ماند و اميدوار بود كه سخت‌كوشي او روزي نتيجه دهد. اعتماد قاسم رضايي به خودش در المپيك 2012 نتيجه داد. جايي كه كشتي‌گير ايراني جهان را بهت‌زده كرد و توانست مدال طلا را براي ايران به ارمغان آورد.

قاسم رضايي در شهر آمل در شمال ايران بزرگ شده است. درست در سواحل جنوبي درياي خزر. زماني كه او كشتي را شروع كرد، خيلي از هم‌دوره‌هايش تازه روي به كشتي آزاد آورده بودند و نشان دادن توانايي‌هايش در آن زمان، كار سختي بود. مربي اوليه قاسم رضايي در آن دوره سعيد شيرزاد بود كه خود كشتي‌گير سابق بود كه در شهر آمل مدرسه كشتي داير كرده بود. تعلق داشتن قاسم رضايي به كشتي فرنگي نتيجه داد. بدن ورزيده اين كشتي‌گير و قدرت بدني‌اش باعث شد تا خيلي زود جلب توجه كند. او خودش را كاملا به ورزش متعلق كرده بود و در سال 2012 در المپيك لندن توانست مدال زرين طلا را به گردن خود ببيند آن هم در حالي كه رستم توتروف قهرمان كشتي جهان از روسيه در مقابل او شكست خورد. ويژگي بارز قاسم رضايي در مبارزه با حريفانش اين است كه بدون توجه به اسم و رسم حريف، با قدرت روي تشك مي‌رود و كاري به فشارهاي دور و بر خود ندارد. رضايي با همين شكل و شمايل به ديدار توتروف روس رفت و توانست برتري خودش را بر حريف روس خود ديكته كند.

رضايي درباره شيوه ي مبارزه ي خود مي‌گويد: "ترس در مسابقه‌ها براي من معنايي ندارد. هيچ وقت در برابر حريفانم احساس استرس و ترس ندارم. من به خودم ايمان دارم و با تمام انرژي روي تشك مي‌روم."

اين اعتماد به نفس و انرژي در كشتي برابر توتروف روس، به خوبي به نمايش درآمد و رضايي توانست اين حريف سرسخت را در ديدار نهايي شكست دهد و به مدال طلا برسد. تايم اول كشتي با برتري قاسم رضايي به پايان رسيد. كشتي در تايم دوم بسيار سخت بود و هيچ كدام از دو حريف نتوانستند به امتيازي دست يابند. به همين خاطر داور به دو كشتي دستور داد تا در خاك قرار گيرند كه رضايي در نهايت موفق شد با حملات پي‌درپي خود مسابقه را به سود خود به پايان ببرد و دستانش را به نشانه پيروزي به آسمان برد و به جشن و پايكوبي پردازد. او اكنون در بين بهترين‌هاي جهان قرار دارد و مي‌تواند مدال طلاي خود را در المپيك بعدي تكرار كند.

رضايي پس از قهرماني در المپيك 2012 لندن با استقبال باشكوه همشهريانش به آمل برگشت. همشهريانش در شهر آمل پيروزي باشكوه قاسم رضايي را جشن گرفتند و به تشويق اين كشتي‌گير پرداختند.

در طول برگزاري المپيك 2012 زلزله شهر ورزقان، اهر و هريس در جنوب ايران را لرزاند و خسارات زيادي به بار آورد. رضايي پس از ورود به ايران، به شهرهاي زلزله زده رفت و مدال طلاي خود را به مردم زلزله زده اين منطقه اهدا كرد.

رضايي پس از شكست سنگين در المپيك 2008 پكن، در دومين حضور خود در المپيك كاري بزرگ انجام داد و به روياي بزرگ خود دست يافت و باعث خوشحالي همشهريانش و مردم ايران شد. مردم آمل بايد خوشحال باشند كه ورزشكاري مثل قاسم رضايي را در تيم ملي ايران دارند. كسي كه هيچ وقت اميدش را از دست نمي‌دهد و هيچ وقت اعتمادي كه به توانايي خود دارد را فراموش نمي‌كند. او كارهايي انجام مي‌دهد كه باعث مي‌شود، مردم دوباره زندگي خود را بسازند.

انتهاي پيام

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن