تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813144386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوتاه از سراسر جهان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از سراسر جهان


شوهرعمه رهبر كره‌شمالي اعدام شد

ايسنا : خبرگزاري رسمي كره شمالي اعلام كرد؛«جانگ سونگ تائك»، يكي از بانفوذ‌ترين دولتمردان و شوهر عمه كيم‌جونگ اون، رهبر اين كشور كه اخيرا به اتهام «اعمال مجرمانه» از تمام مسئوليت‌هاي خود خلع شده بود، اعدام شده است. جانگ در يك دادگاه نظامي به جرم تلاش براي براندازي حكومت، خائن شناخته و حكم اعدام او به اجرا گذاشته شده است. كاخ سفيدو دفتر نخست وزير انگليس در واكنش به اعدام جانگ آن را نشانه ديگري براي وحشيگري رژيم كره شمالي خواندند و از آن انتقاد كردند.

رئيس جديد قوه قضائيه پاكستان سوگند ياد كرد

فارس : «تصدق حسين جيلاني» به عنوان رئيس جديد قوه قضائيه پاكستان طي مراسمي سوگند ياد كرد.در اين مراسم شماري از مقامات پاكستاني از جمله «ممنون حسين» رئيس‌جمهوري، «نواز شريف» نخست‌وزير، «افتخار محمد چودري» رئيس سابق قوه قضائيه ، اعضاي كابينه دولت مركزي، سفراي كشورهاي خارجي و تني چند از قضات برجسته ديوانعالي اين كشور حضور داشتند.

ادامه رايزني ها برسرمناقشه درياي چين شرقي

ايسنا : معاون رئيس‌جمهوري آمريكا در تماس تلفني با نخست‌وزير ژاپن، تنش‌ها با دولت چين را بر سر درياي چين شرقي مورد بحث قرار داد و بر اهميت همكاري امنيتي ميان واشنگتن، توكيو و كره جنوبي تاكيد كرد.اعلام يك‌طرفه منطقه دفاع هوايي توسط چين در نوامبر سال جاري ميلادي بر فراز جزاير مورد مناقشه در درياي چين شرقي كه پكن و توكيو هر دو مدعي مالكيت هستند، باعث افزايش ناآرامي‌ها و تنش‌هاي اخير در منطقه مذكور شده است.

برلوسكوني: دستگير شوم در ايتاليا انقلاب مي‌شود

فارس : سيليو برلوسكوني، نخست وزير اسبق و جنجالي ايتاليا كه پس از اخراج از مجلس سنا در آستانه دستگيري قرار گرفته هشدار داد اين اتفاق مي‌تواند به وقوع انقلاب دراين كشور منجر شود.با اخراج برلوسكوني از سنا، او مصونيت پارلماني خود را از دست داده و به خاطر محكوميت قضايي قبلي خود در يك پرونده فرار مالياتي در معرض بازداشت قرار گرفته است. برلوسكوني در سال‌‌هاي اخير با چند مورد اتهام، از جمله فساد در حسابرسي، شهادت دروغ در دادگاه، رشوه، فساد مالي و داشتن رابطه جنسي با افراد زير سن قانوني روبه رو بوده است.

دولت كنگو با گروه «23 مارس» معاهده صلح امضا كرد

ايسنا : دولت كنگو معاهده صلحي را با گروه شبه‌نظاميان 23مارس اين كشور در كنيا به امضا رساند.گروه 23 مارس ماه گذشته ميلادي سلاح خود را تحويل دولت جمهوري دموكراتيك كنگو داد و از درگيري‌هاي بيشتر با نيروهاي دولتي اين كشور امتناع كرد.سخنگوي رياست جمهوري كنيا در بيانيه‌اي در توييتر نوشت: دولت كنگو و شبه‌نظاميان23 مارس توافق صلحي را در نايروبي، پايتخت كنيا امضا كردند.

سوئدي‌ها از عضويت در اتحاديه اروپا پشيمان هستند

فارس : نتايج يك تحقيق در سوئد نشان مي‌دهد كه اكثر شهروندان اين كشور از عضويت در اتحاديه اروپا ناراضي و پشيمان هستند. مركز اطلاع رساني The localگزارش داده است كه در صورت برگزاري دوباره همه پرسي در خصوص عضويت سوئد در اتحاديه اروپا، احتمال خروج اين كشور از اين مجموعه بسيار بالاست. همچنين موسسه آمار سوئد گزارش داده است كه ديد منفي شهروندان اين كشور نسبت به نهادها و موسسات اروپايي افزايش يافته است.

خشم ملكه انگليس از حيف وميل خوراكي‌هايش توسط محافظان!

ايسنا : ملكه اليزابت پس از آنكه افسران گارد سلطنتي انگليس مواد غذايي مختص به وي را كه در اطراف كاخ باكينگهام وجود داشته خوردند، به شدت از دست آن‌ها عصباني شده است .مقا‌م‌هاي كاخ يادداشتي را به افسران گارد سلطنتي ارسال كرده و به آن‌ها هشدار دادند تا اين كار را مجددا تكرار نكنند. اين اقدام پس از آن صورت گرفت كه ملكه اليزابت متوجه ناپديد شدن خوراكي‌هايش شد. در ايميل سردبير سابق نشريه«اخبارجهان» كه انتشار آن متوقف شده است، آمده است: ملكه اليزابت دندان‌هاي خوبي ندارد و براي همين از مواد خوراكي مخلوط شده و نرم استفاده مي‌كند.

چالش جديد قانون ممنوعيت حجاب در فرانسه

فارس : وكلاي مربوط به زني كه به جرم پوشيدن حجاب در اماكن عمومي دستگير شده بود قانون منع حجاب را با چالش جديد مواجه كردند.وكلاي مربوط به يك زن جوان كه دستگيري‌اش به علت پوشيدن برقع در اماكن عمومي فرانسه به جنجال و تظاهرات منجر شده بود در دادگاه استدلال كردند كه اقدام دولت فرانسه در ممنوعيت اين نوع پوشش غيرقانوني بوده است.

«RQ-180 »، سلاح جديد جاسوسي آمريكا

فارس : شبكه خبري«سي ان ان »از ساخت پهپاد جديد آمريكايي براي جاسوسي از كشورهاي مختلف خبر داد.اين شبكه در گزارشي اعلام كرد كه پهپاد RQ-180براي پرواز طولاني مدت و به صورت شبانه روز طراحي شده است.پهپاد مذكور شبيه خفاش طراحي شده است. درهمين حال اسناد محرمانه اداره پليس فدرال آمريكا (اف.بي.آي) نشان مي‌دهد، برخي از پروازهاي پهپادي براي انجام فعاليت‌هاي جاسوسي بدون مجوز صورت گرفته است.

اتهام دولت«شينزو آبه» به انجام اعدام‌هاي مخفي در ژاپن

فارس : ژاپن بار ديگر دو نفر را به دار آويخت.ژاپن دور ديگري از «اعدام‌هاي مخفي» را انجام داد و به اين ترتيب، تعداد اعدام‌ها در دولت شينزو آبه را به هشت تن رساند.«ساداكازو تانيگاكي»، وزير دادگستري ژاپن كه حكم اعدام اين دو مرد را امضا كرده، گفت:اين دو نفر متهم به جرائم بيرحمانه هستند.ژاپن درخواست سازمان عفو بين‌الملل و اتحاديه اروپا براي لغو مجازات مرگ را رد كرده و در اين رابطه به حمايت قوي عمومي از اين نوع مجازات اشاره كرده است. نظرسنجي‌هاي عمومي، حمايت 80 درصدي مردم ژاپن از مجازات مرگ را نشان مي‌دهد.

سازمان ملل: 600 نفر در آفريقاي مركزي كشته شده‌اند

فارس : سازمان ملل اعلام كرد كه در جنگ داخلي در آفريقاي مركزي 600 نفر كشته و بيش از 160 هزار تن نيز به دليل جنگ آواره شده‌اند.اين در حالي است كه دولت فرانسه به بهانه پايان دادن به خشونت‌ها در آفريقاي مركزي نيروهاي خود را به اين كشور گسيل كرده است اما باوجود اين درگيري‌ها همچنان در آفريقاي مركزي ادامه دارد.آفريقاي مركزي به دليل قرار گرفتن در قلب قاره سياه داراي اهميت زيادي براي قدرت‌هاي بين المللي است.



جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن