تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805362783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كتاب سياهرييس‌جمهور تونس جنجال به‌پا كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: "كتاب سياه"رييس‌جمهور تونس جنجال به‌پا كرد
رييس جمهور تونس با انتشار "كتاب سياه" نام خبرنگاران و ارباب رسانه هاي مرتبط با "زين العابدين بن علي" ديكتاتور مخلوع اين كشور را فاش كرد.
العالم: "منصف مرزوقي" با انتشار اسامي اين افراد كه در تلاش براي ارايه چهره اي موجه از بن علي در خارج و داخل كشور بودند، موجي از واكنش ها و بازتاب ها را برانگيخت.

كتاب سياه، شبكه اي رسانه اي شامل ده ها عضو را رسوا مي كند كه رژيم بن علي، آن ها را به كار گرفته بود تا چهره اي موجه از خود ارايه دهد. انتشار اين كتاب، واكنش هاي مختلفي را سبب شد، گروهي اين اقدام را تاييد كردند و گروهي ديگر ضد آن جبهه گرفتند، اين عده به ويژه برخي از ارباب رسانه اطلاعات مندرج در كتاب را مردود دانسته و رييس جمهور را به دروغ پردازي و جعل سند متهم كردند.

بازتاب هاي مختلف، تنها تاثيري كه داشت، دست به دست گشتن اين كتاب براي اطلاع مردم از واقعيت هايي بود كه پشت پرده دستگاه تبليغاتي رژيم سابق پنهان شده است. اين مساله خشم برخي از دست اندركاران رسانه هايي را كه نامشان افشا شده است به دنبال داشت، از سوي ديگر گروه هاي حامي انقلاب از اين اقدام استقبال كردند .

"عماد الدائمي" دبيركل حزب كنگره براي جمهوري گفت: حزب ما، از انتشار اين كتاب ابراز خرسندي كرد، زيرا اين كتاب پرده از شبكه اي رسانه اي برداشت كه در خدمت تبليغات براي رژيم سرنگون شده تونس بود.

وي افزود: ما اين اقدام را بسيار مهم ارزيابي مي كنيم و آن را گامي در مسيردرست براي اطلاع يافتن مردم از واقعيت هاي امور مي دانيم تا مردم بدانند كه در دوره ديكتاتوري چه بر سر آن ها آمده است.

اين موضوع همچنين به تبادل اتهامات ميان رياست جمهوري و افرادي منجر شده است كه اسامي آنها در كتاب درج شده است. اين افراد، منصف مرزوقي، رييس جمهور تونس، را به دروغ پردازي و مغالطه با هدف تسويه حساب شخصي با خبرنگاران متهم و تهديد كردند كه در اقدامي متقابل، پرونده هايي مبني بر دست داشتن مرزوقي در اقدامات رژيم بن علي منتشر خواهند كرد.

"صافي سعيد" از روزنامه نگاراني كه نام او در كتاب سياه آمده است، گفت: وقتي كتاب " ليلي بن علي" تحت عنوان "اين واقعيت من است" منتشر شد، من آن را ترجمه كردم و در تمام جهان عرب پخش كردم، آن گاه آن را به صورت پاورقي دنباله دار منتشر ساختم، هنگام پيگيري اين مصاحبه در بخشي از آن از زبان ليلي بن علي خواندم كه چگونه آقاي مرزوقي در آگوست سال 2010 به تونس برگشت و در "الحمامات" با رييس جمهور ديدار كرد، در آن زمان من به اين قضيه به ديده شك و ترديد مي نگريستم، به همين سبب آن را ميان پرانتز گذاشتم تا اين مساله ثابت شود، آن گاه مستند گردد.

در اين ميان، زمان بندي انتشار اين كتاب، سوالاتي درباره هدف از انتشار آن را به ذهن متبادر مي كند و امكان بهره برداري از اين مساله به عنوان ابزاري براي تبليغات منفي را مطرح مي سازد.

صلاح الدين الجورشي تحليل گر سياسي تونسي در اين خصوص به خبرنگار العالم گفت: اگر قرار باشد عدالت انتقالي را مدنظر قرار دهيم نمي توانيم بپذيريم كه اداره اين پرونده در دست رياست جمهوري باشد، بلكه بايد قضات و كميته هاي تحقيقي تشكيل شود كه به صورت تخصصي به اين موضوع رسيدگي كنند، آن گاه همه طرف ها بايد در برابر اين كميته ها و قضات احضار شوند.

خبرنگار شبكه العالم تاكيد كرد كه رياست جمهوري تونس به صورت تلويحي از احتمال انتشار جلد دوم اين كتاب نيز خبر داده است كه جزييات و اسامي بيشتري را فاش مي سازد كه ماموريت آن ها ارايه چهره اي موجه از رژيم سابق بوده است.

اين تهديد به اين سبب مطرح شده است كه بسياري به دنبال كشاندن رييس جمهور به پاي ميز محاكمه به اتهام دست بردن و تصرف غيرقانوني در آرشيو رياست جمهوري هستند.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن