تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805571326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهي به 7 طرح فولادي


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: نگاهي به 7 طرح فولادي
امروز صنعت فولاد كشورها به عنوان شاخصي در زمينه توسعه‌يافتگي محسوب مي شود و در اين ميان و سازمان ايميدرو فعاليت وسيعي را براي تحقق بخشيدن به اجراي 7 طرح فولادي كه شامل ميانه (آذربايجان شرقي)، قائنات (خراسان جنوبي)، شادگان (خوزستان)، ني ريز (فارس)، بافت (كرمان)، سبزوار (خراسان رضوي) و سپيد دشت (چهارمحال و بختياري) مي شود،دنبال مي كند.
گفتني است:در برنامه 7 طرح فولادي كه سازمان ايميدرو تكميل آنها را در دستور كار دارد، شمارش معكوس براي افتتاح نخستين آن در سپيد‌دشت چهارمحال و بختياري كه در دولت يازدهم به عنوان اولويت تكميل در دستور كار وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان توسعه و نوسازي معادن وصنايع معدني ايران - ايميدرو) قرار گرفته است،آغاز شده است.
مهدي كرباسيان معاون وزير صنعت، معدن وتجارت در اين ارتباط مي گويد: پيشرفت هفت طرح فولادي يادشده سالها كند بود، اما در دولت‌هاي نهم و دهم كار مقدماتي براي اين منظور صورت گرفت كه پيشرفت آنها در بخش احيا 60 تا 70 درصد بود.
وي تصريح مي كند: قرارداد تامين مالي اين هفت طرح با طرف چيني (شركت ام.سي.سي) ظرف دو ماهه گذشته نهايي و امضا شده است.
رئيس هيات عامل ايميدرو در اوايل آبان در سفر به چين اظهار داشت: شركت ام.سي.سي چين براي تسريع در تامين مالي هفت طرح فولادي وعده كرده و زمانبندي اجراي آنها مورد تاكيد قرار گرفت.
كرباسيان، توافق با رئيس شركت ام.سي.سي چين براي تامين مالي طرحهاي يادشده را به عنوان مهمترين محور برنامه سفر خود به پكن اعلام كرد.شركت ام.سي.سي به عنوان يكي از بزرگ ترين گروه هاي سرمايه گذاري چين و دنيا تاكنون در بيش از 90 كشور جهان فعاليت داشته و طيف وسيعي از طرح هاي متالورژي در بخش هاي مهندسي، اجرا، تامين مالي و غيره را در كارنامه خود ثبت كرده است.
اين شركت كه پيشتر طرح هايي در بخش هاي صنايع معدني در ايران انجام داده، بيش از 500 ميليون تن از كل ظرفيت توليد فولاد در چين را اجرا كرده و سال 2012 در بين 500 شركت برتر جهان رتبه 280 را كسب كرد.پيش از اين كرباسيان گفته بود، شركت چيني يادشده براي تامين مالي هفت طرح فولادي مبلغ يك ميليارد و 800 ميليون يورو را براساس قرارداد متعهد شده و ال.سي طرح فولاد سپيد دشت چهارمحال و بختياري توسط بانك صنعت و معدن باز شده است.
چشم انداز سال 1394(سال پاياني برنامه پنجم توسعه) دستيابي به توليد 30 ميليون تن فولاد است و براي سال 1404 تحقق ظرفيت 55 ميليون تني براي فولاد هدف گذاري شده است.مطابق توافق صورت گرفته با شركت چيني، قرار است با فعال شدن نخستين ال.سي اين طرح‌ها، رئيس گروه ام.سي. سي به ايران سفر كند و از نزديك روند اجرايي طرح ها را مورد ارزيابي قرار دهد.در اين ميان طرح فولاد سپيد دشت چهارمحال وبختياري با ظرفيت 800 هزار تن پيش بيني شده كه قابليت توسعه به ميزان يك ميليون تن را دارد.رئيس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن وصنايع معدني ايران (ايميدرو) ضمن تاكيد بر اجراي طرح فولاد سپيد دشت به عنوان اولويت اين سازمان، اظهار داشت: بدليل لزوم شتاب بخشيدن به تكميل اين طرح، روزانه و هفتگي پيگير مسايل آن خواهم بود.سازمان ايميدرو براي تكميل هفت طرح فولادي، فراخوان سرمايه‌گذار داده بود كه از جمع 16 تا 17 سرمايه گذار علاقه‌مند، 10 تا 12 سرمايه گذار به شكل جدي براي مشاركت در اين امر اعلام آمادگي كردند كه سهم ايميدرو 35 درصد و بخش خصوصي 65 درصد خواهد بود.آمارهاي منتشر شده پيش از اين مصرف سرانه فولاد در ايران را به ميزان 288 كيلوگرم نشان داد، در حالي كه كشورهاي صنعتي سرانه بيش از 300 كيلوگرم را ثبت كرده اند.در اين ميان چنانچه در افق 1404 دستيابي به ظرفيت توليد فولاد به ميزان 55 ميليون تن مورد انتظار است، بايد براي تحقق اين مهم ميزان سنگ آهن توليدي به 80 ميليون تن برسد، در حالي كه توليد اين بخش اكنون كمتر از 40 ميليون تن اعلام شده است.انتظار مي رود هر يك از طرح هاي فولادي بيش از هزار نفر اشتغال مستقيم و پنج تا 10 برابر آن اشتغال غيرمستقيم ايجاد خواهد كرد و تأثيرات مثبتي براي مناطق اجراي طرح و اقتصاد كشور خواهد داشت.
شركتهاي پيمانكار در طرح فولاد سپيد دشت چهارمحال و بختياري وعده توليد اين واحد را درنيمه دوم سال 1393 داده اند.كرباسيان در ارتباط با هدف چشم انداز 1404 در صنعت فولاد گفت: ظرف 12 سال آينده كه دستيابي به ظرفيت 55 ميليون تني مورد انتظار است، بايد سرمايه‌گذاريهاي لازم صورت گيرد.



جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن