تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803223455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي طرح«فرصت برابر» براي گسترش ادبيات كودك و نوجوان در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اجراي طرح«فرصت برابر» براي گسترش ادبيات كودك و نوجوان در كشور
سرويس فرهنگي- هنري: حوزه هنري كودك و نوجوان با همكاري انجمن قلم ايران، طرح ملي گسترش آموزش داستان، شعر و مباني ادبيات كودك و نوجوان را با عنوان «فرصت برابر» در سراسر كشور، اجرا كند.

به گزارش خبرنگارما، در نشست رسانه‌اي كه ديروز به منظور اعلام همين خبر در حوزه هنري تشكيل شده بود، راضيه تجار دبير انجمن قلم ايران گفت: نويسندگان و شاعراني كه از ابتداي انقلاب اسلامي حضور داشتند توانستند آثار گران‌سنگي را خلق كنند اما بعد از گذشت 3 دهه‌ جاي خالي كساني كه از ميان ما رفته‌اند احساس مي‌شود و بايد افرادي حضور پيدا كنند كه ادامه دهنده راه كساني باشند كه در دهه 60 آمدند و تاكنون آثار ارزنده‌اي را عرضه كرده‌اند و پر كردن جاي خالي آنها ممكن نيست مگر اينكه استعداديابي شود.

تجّار ادامه داد: اين استعداديابي بايد در اقصي نقاط كشور انجام شود و انجمن قلم با كمك حوزه هنري كودك و نوجوان درصدد برطرف كردن اين كمبود و كشف استعدادها در نقاط دور كشور است.

تجّار در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: فرايند خلق اثر اتفاقي و في‌البداهه صورت نمي‌گيرد تا بلافاصله آثاري به چاپ برسند. بايد كلاس‌هاي آموزشي مستمر برگزار شود و ارتباط هنرجو و استاداني كه چند گام جلوتر از آنان هستند به صورت مستمر باشد و در نهايت هم هنرجويان و آثارشان مورد حمايت قرار گيرند.

تجّار با اشاره به سفرهايي كه به ديگر استانها داشته است، گفت: بچه‌هاي شهرستان‌ها اين احساس كمبود را داشتند كه همه اتفاقات در تهران رخ مي‌دهد و از امكاناتي كه در تهران وجود دارد مثل كتاب و استاد به دور هستند. اميدوارم اين حركت فرصت برابر براي كساني ايجاد كند كه فكر مي‌كنند چون پايتخت‌نشين نيستند، ديده نمي‌شوند. او در پايان سخنانش اسامي تعدادي از استادان دوره‌هاي آموزشي شعر و داستان «فرصت برابر» را نام برد و گفت: در آموزش داستان استاداني چون محمدرضا سرشار، ابراهيم حسن بيگي، شهرام شفيعي و در آموزش شعر نيز اساتيدي چون محمود پور وهاب، بابك نيك طلب، مجيد ملامحمدي و يحيي علوي همكاري خواهند داشت.

محمدسرشار، رئيس حوزه هنري كودك و نوجوان نيز در اين نشست گفت: آفرينش آثار فرهنگي- هنري مناسب براي كودكان و نوجوانان نيازمند آفرينشگراني است كه توانايي‌هاي لازم براي تسلط به قالب‌هاي هنري را داشته باشند و اين تخصص درهم افزايي با تعهد دروني به مباني و ارزش‌هاي هنر انقلاب اسلامي منجر به خلق آثاري خواهد شد كه قله‌هاي ادبيات كودك و نوجوان را شكل خواهد داد.

سرشار سپس به آسيب‌شناسي وضعيت كنوني ادبيات كودك و نوجوان پرداخت و گفت: فقدان طراحي دوره‌هاي علمي براي آموزش هنر و ادبيات كودك و نوجوان به افراد صاحب ذوق، بسيج نشدن اديبان و هنرمنداني كه توانايي آموزش دادن به هنرجويان در عرصه ادبيات كودكان و نوجوان را دارا هستند و فقدان پرورش استعدادها در ديگر نقاط كشور به دليل تمركز گرايي دوره‌هاي آموزشي در شهر تهران از جمله آسيب‌هاي موجود در اين زمينه است و شناسايي اين آسيب‌ها حوزه هنري را بر آن داشت كه با سازمانها و گروه‌هاي متخصص در عرصه‌هاي مختلف هنري، اقدامات مشتركي را براي كاهش اين آسيب‌ها و تغيير وضعيت موجود طراحي كند.

سرشار در ادامه، درباره دوره‌هاي مختلف طرح «فرصت برابر» توضيح داد: اين طرح شامل سه دورة «آموزش مباني ادبيات كودك و نوجوان»، «آموزش داستان‌نويسي براي مخاطبان كودك و نوجوان» و «آموزش شعر‌سرايي براي مخاطبان كودك و نوجوان» است كه براي هر دوره سرفصل‌‌هاي آموزشي و منابع علمي مورد نياز شناسايي و تدوين شده است.

محسن پرويز سخنگوي انجمن قلم ايران نيز درباره اينكه آينده نويسندگاني كه توانايي تأليف داشته باشند چه خواهد شد و‌ آثارشان چگونه به چاپ مي‌رسد، گفت: انجمن قلم ايران مجري طراحي به نام 100 اثر از 100 نو قلم بود كه آثار تعداد بسياري از اين نوقلمان در اين طرح چاپ و منتشر شدو اين به آن معناست كه انجمن قلم از چاپ و تأليف آثار آنان حمايت خواهد كرد.



شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن