تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802522502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از ششمين جشنواره هفته پژوهش كانوناعلام حمايت مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از طرح‌هاي پژوهشي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از ششمين جشنواره هفته پژوهش كانوناعلام حمايت مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از طرح‌هاي پژوهشي
مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با بيان اينكه فعاليت‌هاي كانون را بايد به‌روز كنيم، گفت: به دنبال انجام كارهاي عميق و تاثيرگذار در كانون براي كودكان و نوجوانان هستيم بر اين اساس حمايت كانون از كارهاي پژوهشي را اعلام مي‌كنم.


به گزارش خبرنگار كتاب و ادبيات باشگاه خبري فارس«توانا»، آيين نكوداشت ششمين جشنواره هفته پژوهش كانون دقايقي پيش با حضور عليرضا حاجيان‌زاده مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، بهمن كاظمي مديركل آموزش و پژوهش كانون و جمعي از اهالي فرهنگ و ادب در سالن غدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد.

*حاجيان‌زاده: كانون را بايد به روز كنيم

در اين مراسم عليرضا حاجيان‌زاده مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بيان داشت: هم‌اكنون در اين مراسم حمايت خود را از فعاليت پژوهشي در كانون اعلام مي‌دارم.

وي اضافه كرد: موفقيت هر دستگاه و مجموعه‌اي مبتني بر تصميم درست و اجراي صحيح است، يعني اگر بتوانيم تصميم درست گرفته و آن را صحيح اجرا كنيم موفقيت‌هايي در بر خواهد داشت.

حاجيان‌زاده ادامه داد: رسيدن به تصميم درست داراي ابزاري مبني بر آگاهي، علم، شناخت موضوع و تحليل صحيح است كه همه اين موارد يك پشتوانه به نام پژوهش دارد.

به گفته وي، اگر بتوانيم سازوكار پژوهش را در سيستم كارمان اجرايي كنيم با قدرت تجربه و تحليل درست خواهيم توانست تصميمات درستي را گرفته و اجرايي كنيم.

مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گفت: پژوهش هم بايد علمي و مبتني بر شاخص‌هاي علم و هم بايد كاربردي و نتيجه‌بخش باشد، چراكه كاربست پژوهش از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و اگر اين كاربست را در كار پژوهش خوب نبينيم نتيجه‌اي حاصل نخواهد شد.

وي اضافه كرد: زماني پژوهشي ارزش خواهد يافت كه به نتيجه و تصميم درست رسيده و كاربست داشته باشد، چراكه در كشور هزينه‌هاي زيادي صرف پژوهش مي‌شود اما چقدر اين پژوهش‌ها به نتيجه مي‌رسد در ابهام است و در كل اصل موضوع زير سوال مي‌رود.

حاجيان‌زاده بيان كرد: برخي از پژوهش‌ها آنقدر طول مي‌كشد كه در نهايت منتفي مي‌شود، گاهي نيز طولاني نيست اما حرف‌هاي آرماني و غيركاربردي در آن مشاهده مي‌شود، به همين منظور پژوهش بايد طوري برنامه‌ريزي شود كه نتيجه‌بخش باشد.

به گفته اين مقام مسئول، كانون بايد به روز شود چراكه 50 سال گذشته كانون به دليل نيازهايي شكل گرفت و تلاش‌هاي بسياري براي برخي از فعاليت‌ها در كانون صورت گرفت، اما برخي از اين فعاليت‌ها همان فعاليت‌هاي اوليه است كه بايد ديد آيا اين فعاليت‌ها مورد نياز مخاطب روز است يا نه، به همين منظور بايد به فكر به روز رساني فعاليت كانون باشيم.

وي با بيان اينكه تشخيص نياز كودكان و نوجوانان بايد در كانون مورد توجه مربيان قرار گيرد، عنوان كرد: كانون بايد درباره وضعيت فرهنگي كشور و حتي هجمه‌هاي فرهنگي دنياي غرب تحليل داشته و آنها را به خوبي بشناسد.

حاجيان‌زاده ادامه داد: معتقدم پژوهش‌هاي لازم بايد در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تداوم داشته باشد و براي يك مقطع خاص نباشد به همين منظور بايد روحيه پژوهش و خردورزي در كودكان و نوجوانان را به وسيله كانون ايجاد كرد.

مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در پايان گفت: معتقدم اگر كودكان كتاب مي‌خوانند تنها نبايد صرف روخواني باشد بلكه بايد مطالعه كتاب با پژوهش و خردورزي صورت گيرد به همين منظور معتقديم كودكان خود را در كانون بايد پژوهشگر بار بياوريم در اين راستا نيز ما به دنبال انجام كارهاي عميق و تاثيرگذار در كانون هستيم.

* كاظمي: كتاب‌ جامع با موضوع پژوهش كودك و نوجوان اندك‌ است

در ادامه اين مراسم بهمن كاظمي مديركل آموزش و پژوهش كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بيان داشت: پژوهشگران معمولا انسان‌هاي صادق هستند و بر كارشان تمركز داشته و به نوعي كارهاي پژوهشي آنها نمايشي نيست به همين منظور بايد كار پژوهش را در كشور ارج نهيم.

وي اضافه كرد: در ششمين جشنواره هفته پژوهش كانون در سه بخش آكادميك و دانشگاهي، پژوهش‌هاي اقدام‌ پژوهي و پژوهشي درباره كودكان و نوجوانان برپا شد كه كانون توانست از پژوهش‌هاي اين گروه سني مقالات و پايان‌نامه‌هايي را دريافت كند.

كاظمي ادامه داد: تعداد آثار درباره پژوهش كودك و نوجوان در كشور اندك است و متاسفانه كار جامعي درباره پژوهش كودك و نوجوان وجود ندارد، حتي تعاريف آن را هم نيز كم داريم، اما كانون در حال انجام اين مهم است.

به گفته مديركل آموزش و پژوهش كانون پژوهش تا وقتي مي‌تواند عملياتي و اجرايي شود كه نوع كار آسيب‌شناختي باشد يعني اگر پژوهش نتواند كار مفيد را ثابت كند قطعا تكراري بوده و نمي‌تواند عمق داشته باشد به همين منظور پژوهشگران بايد به پژوهش عميق‌تري بپردازد.

وي اضافه كرد: فرهنگ پژوهش يكي از اهداف اساسي اين جشنواره و تقويت آن در كانون است كه بدون همياري و همكاري مديران استان‌ها و كارشناسان و مجموعه كانون نمي‌توان آن را به تنهايي پيش برد.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن