تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803793063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تكرار/ لاريجاني در اجلاس سالانه حزب مؤتلفه:آمريكا زير توافق بزند تا ببيند چه مي‌كنيم/ نبايد توان دفاعي خود را كم ببينيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار/ لاريجاني در اجلاس سالانه حزب مؤتلفه:آمريكا زير توافق بزند تا ببيند چه مي‌كنيم/ نبايد توان دفاعي خود را كم ببينيم
رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه قطعا ايران از قدرت‌هاي بزرگ موشكي در منطقه است، تصريح كرد: ما بازدارندگي را در سلاح‌هاي هسته‌اي نمي‌بينيم اما در توان دفاعي مشروع مي‌دانيم.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي روز گذشته (پنجشنبه) در اجلاس سالانه حزب موتلفه اسلامي در سخناني اظهار داشت: غربي‌ها نگران سلاح هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران نيستند، جيغ‌هاي بنفشي كه مي‌كشند به خاطر دستيابي ايران به فناوري هسته‌اي است، گاهي اين موجودات بين‌المللي در الفاظشان مي‌گويند كه ظرفيت جمهوري اسلامي ايران بالا رفته و نفوذ بين‌المللي آن زياد شده است.

وي با تاكيد بر اينكه تكنولوژي هسته‌اي تراز كشور را افزايش مي‌دهد،‌افزود:‌اين حركت ادامه مي‌يابد و اين موضوع، از مسائل استراتژيك كشور است، سال‌ها در فضاي اين امور بوده‌ام و بايد بگويم غالب مسائل استراتژيكي كه توان كشور را بالا برد، با هدايت رهبر معظم انقلاب بود و اين هم از نعمت‌هايي است كه ساختار حكومت ما دارد.

وي تاكيد كرد: پيشرفت‌هاي دفاعي ما بسيار ارزشمند است و اينكه ديگران نگران هستند دليل بر اين نمي‌شود كه آورده خودمان را كم ببينيم.

وي با تاكيد بر اينكه قطعا ايران از قدرت‌هاي بزرگ موشكي در منطقه است، تصريح كرد: اين ظرفيت مهم دفاعي است و دليلي هم ندارد كه آن را پنهان و پوشيده كنيم چون افرادي كه بايد بدانند، مي‌دانند، يك كشور زماني مي‌تواند استقلال خودش را حفظ كند كه توان بازدارندگي داشته باشد و ما بازدارندگي را در سلاح‌هاي هسته‌اي نمي‌بنييم اما در توان دفاعي مشروع ميدانيم، نيروهاي دفاعي ما يك نيروي دفاعي ورزيده است، ما با مانور، تبديل به نيروي دفاعي نشديم بلكه جنگ كرديم، دفاع جانانه‌اي كرديم در حاليكه همه كشورها براي شكست جمهوري اسلامي ايران جمع شده بودند، ولي ما پيروز شديم.

وي تاكيد كرد: كشورهاي عربي در زمان جنگ عراق با ايران خيلي فضاحت كردند و 100 ميليارد دلار به عراق كمك كردند و تنها دو يا چند كشور از عراق حمايت نمي‌كردند بايد بدانيم ايران در اين شرايط دفاع كرد بنابر اين ما نيروي كارآزموده‌اي داريم، هم از نظر امكانات و هم از نظر نيروي شخصي.

رئيس مجلس بر همين اساس يادآور شد: از نظر توانمندي اقتصادي نيز بايد بدانيم كارهاي زيربنايي خوبي در كشور ما انجام شده البته در چند سال گذشته اشتباهي مرتكب شديم و به نظرم فرمان اقتصاد درست عمل كرد ولي ايران بالقوه داراي استعداد خوبي است، اگر دولت جديد به اين ظرفيت‌ها توجه كند، خيلي مي‌تواند ظرفيت اقتصاد كشور را پيش ببرد بايد بدانيم پايه‌هاي خوبي گذاشته شده است.

رئيس دستگاه قانونگذاري كشورمان در ادامه خاطرنشان كرد: يكي از نكات ديگر كه بايد مدنظر داشته باشيم، ظرفيت ايران در مسائل منطقه‌اي است، ما اين موضوع را نمي‌توانيم پنهان كنيم، الهام بخشي انقلاب اسلامي در منطقه تاثير گذاشته و ما به آن افتخار مي‌كنيم، ما از اينكه حزب‌الله لبنان يك نيروي مقاومي است كه توانست كمر رژيم صهيونيستي را بشكند؛ خوشحاليم و به آن افتخار مي‌كنيم و حتما به حزب‌الله كمك مي‌كنيم چون يك ظرفيت منطقه‌اي است.

وي ادامه داد: حزب‌الله براي اسلام و همه كشورهاي عربي منطقه آبرو ايجاد كرد، 60 سال رژيم صهيونيستي بر سر اين كشورها زد اما آنها نتوانستند كاري انجام دهند ولي يك گروه مجاهد توانست كمر اسرائيل را بشكند.

لاريجاني با تاكيد بر اينكه جنگ 33 روزه بسيار پندآموز است متذكر شد: نبايد اين موضوع را دست كم گرفت، آن عربده كشي‌هاي سياسي كه آن زمان انجام مي‌شد، و به لبنان حمله كردند، با اين تصور بود كه فكر مي‌كردند كار را به اتمام رساندند ولي بعد از 3 هفته خودشان در جنگ 33 روزه به التماس افتادند كه آتش بس شود؛‌ يكي از رهبران اروپايي آن زمان در سفري كه بنده به كشورهاي اروپايي داشتم مي‌گفت اين اولمرت، يك جنازه سياسي است.

لاريجاني يادآور شد: فلسطيني‌ها با كمك جمهوري اسلامي ايران توانستند در جنگ 22 روزه مقاومت كنند و شكست ديگري را بر رژيم صهيونيستي وارد كنند.

وي با اشاره به جنگ سوريه گفت: در جريان همين جنگ ماجراجويانه سوريه، يكي از وزراي خارجه كشورهاي منطقه همان اوايل به ايران آمده بود و ما به او توضيح داديم كه سوريه مثل كشورهاي ديگر نيست و يك كشور پيشرو در مقاومت است. اما او گفت دو هفته ديگر كار اين كشور تمام مي‌شود ولي هم اكنون سه سال از آن زمان گذشته بنابراين اين افراد با چه رويي مي‌خواهند بگويند ما سياستمداريم؟! آنها شرايط را نشناختند مي‌خواستند اين سد را از جلوي پاي رژيم صهيونيستي بردارند اما نتوانستند.

لاريجاني با اشاره به حمله آمريكا به عراق گفت:‌آمريكا با اين اقدام دچار مشكلاتي شد اما جمهوري اسلامي ايران در آن زمان يك حركت متين و داراي استراتژي روشني داشت، ما از مردم مظلوم دفاع كرديم و اين يك آورده‌اي براي صحنه بين‌المللي داشت، وقتي آمريكا عراق را اشغال كرد، ما مخالفت كرديم و جمهوري اسلامي ايران در آن شرايط ايستادگي كرد و اگر ما ايستادگي نمي كرديم، نه تنها به خودمان لطمه مي‌خورد بلكه كل صحنه دچار ديكتاتوري بين‌المللي مي شد و آمريكايي‌ها تصور مي‌كردند كار تمام شده است. ولي ما آن زمان سايه يك ديكتاتوري بين‌المللي و شرش را از سر همه بشريت كم كرديم و اين خدمت بزرگ جمهوري اسلامي ايران بود و كساني كه بايد بفهمند مي‌فهمند.

به گفته وي، غربي‌ها متوجه شرايط شده‌اند و مي‌دانند بدون جمهوري اسلامي ايران نمي‌توانند در منطقه كاري انجام دهند و كار را خراب مي‌كنند، بنابراين ما چنين ظرفيتي داريم و بايد افراد عاقل در سياست آنها را مدنظر قرار دهند و اشكالات آنها را برطرف كنند.

رئيس مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: بايد بدانيم براي ايجاد ظرفيت‌هاي كشور زحمات زيادي كشيده شده و اين ظرفيت‌ها متعلق به همه ملت است، بايد بدانيم يك بخش مهمي از اشكالات ما مربوط به اقتصاد است، من در حكمت جمهوري اسلامي ايران در شرايط منطقه‌اي و بين‌المللي ترديد ندارم كه راه درست همين است، حرف‌هايي كه بعضي مسوولان آمريكايي راجع به مسائل هسته‌اي مي‌زنند، زياده سخن گويي است، ما يك توافقي در ژنو كرديم، آنها اگر جرات دارند زير اين توافق بزنند تا ببيند ما چه مي‌كنيم، بالاخره شما يك حرفي زديد و تعهداتي داديد.

وي افزود:‌ اين مسئله انشاءالله حل مي‌شود و اين طور نيست كه تصور كنند مي‌توانند ايران را فريب دهند،‌كاملا زير ذره‌بين ايران هستند و در مرحله بعدي بايد درست عمل كنند اما آنچه مهم است بخش اقتصاد كشور ماست، بايد بدانيم نقطه ضعف‌مان چيست، قسمت كمي از شرايط مربوط به تحريم‌هاست و من امروز هم اين موضوع را مطرح مي‌كنم.

وي ادامه داد: چند روز پيش وزير اقتصاد در هيئت رئيسه گزارشي به ما داد و گفت تقريبا مجموع بدهي‌هاي دولت بالغ بر 150 تا 160 هزار ميليارد است بايد پرسيد اين آيا اين بدهي‌ها مربوط به تحريم‌هاست؟ اينكه 400 هزار ميليارد تومان پروژه عمراني كلنگ بزنيد و 10 هزار ميليارد تومان بودجه داشته باشيم، اين عاقلانه است؟ اين پروژه‌هاي عمراني اگر بخواهد به اتمام برسد، 60 تا 70 سال طول مي‌كشد. چه كسي گفت كلنگ بزنيد؟ آدم بايد لقمه را به اندازه دهنش بردارد.

وي با اشاره به اجراي نادرست قانون هدفمند سازي يارانه‌ها،‌گفت:آيا قانون گفته بود كه اينگونه عمل كنند كه به توليد كشور لطمه بخورد؟ درست عمل نكردند و توليد كشور لطمه خورد. بسياري از صنايع داخلي ما اصلا كاري به خارج ندارند، اگر تسهيلات به آنها داده شود، كارشان راه مي‌افتد اين موارد چه ارتباطي به تحريم‌ها دارد.

به گفته وي اولين مسئله‌اي كه يك بيمار مي‌تواند با استفاده از آن خودش را علاج كند،‌اين است كه بپذيرد بيمار است. بنابراين ما هم بايد درد خودمان را در كشور درست تشخيص دهيم و مشكلات را بپذيريم تا بتوانيم آنها را حل كنيم.

وي با اشاره به سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي تصريح كرد:‌اين اصل آيا آن طور كه رهبر معظم فرمودند اجرا شد؟ آيا گفته شده بود از دولت بگيريم و به دستگاه‌هاي ديگر دولتي بدهيم؟ سه نيروگاه را از وزارت نيرو گرفتند و به وزارت دفاع دادند آيا اين اجراي اصل 44 است؟ اين بخش‌هاي اقتصادي را هم به جاهاي شبه دولتي دادند، آيا مقصود اين بود؟

وي در ادامه به سهام عدالت اشاره و تصريح كرد: مثلا مردمي كه برگه سهام عدالت دارند احساس مالكيت مي‌كنند؟ از اين برگه پول بيرون مي‌آيد؟ آيا اين مردم نقشي در اداره آن كارخانه دارند؟ چه زماني بنا بود كه اين كشور اين گونه اداره شود؟ سياست‌هاي اصل 44 كه رهبر انقلاب دادند، يك هدف بزرگ داشت يعني به دنبال مردمي شدن پايه‌هاي اقتصاد كشور بود آيا واقعا الان مردمي شده است؟ اتفاقا راه نجات كشور هم همين بود كه مقام معظم رهبري فرمودند، بايد اين موارد اصلاح شوند، درد را بايد شناخت و درست عمل كرد.

لاريجاني خاطرنشان كرد: براي حفظ سربلندي كشور، بايد اقتصاد كشور حل شود كه اقتصاد ما هم آسيب‌پذير است و بايد ترميم شود. دولت جديد مي‌گويد مي‌خواهد به قانون عمل كند، ما بايد به دولت در اين راه كمك كنيم و اگر درست عمل نكرد او رانقد كنيم.

رئيس مجلس در ابتداي سخنان خود با اشاره به چهلمين روز درگذشت مرحوم عسكراولادي گفت: حزب موتلفه را يك حزب پايدار مي‌دانم كه در مسائل سياسي هميشه راه روشني را براي خودش ترسيم كرده است و حركت او حركت ريشه‌داري است، اميدوارم اين دستاورد مرحوم عسكراولادي همچنان درخشندگي داشته باشد و در تقويت نيروي انساني و سامان بخشي به امور سياسي در كشور نقش خودش را ايفا كند.

لاريجاني خاطرنشان كرد: مرحوم عسگراولادي حدود نيم قرن در ساحت سياسي كشور نقش آفرين بود و از جهات مختلف بر همه واجب است كه اين مرد بزرگ را بشناسيم.

وي گفت:‌مرحوم عسكراولادي يك سياستمدار ريشه‌دار بود و اين نكته مهمي است كه در عرصه سياست، افراد رفتار سنجيده و حكيمانه‌اي داشته باشند و طوفان نباشند، تفاوت يك سياستمدار ريشه‌دار و يك سياستمدار بادكنكي در همين است، سياستمدار بادكنكي تا شرايط سياسي را طوفاني نبيند، خودش نشان نمي‌دهد اما سياستمدار ريشه‌دار فضا را آرام مي‌كند و در نفي ديگران زندگي نمي‌كند و نفي ديگران را در جايي كه لازم است مشفقانه انجام مي‌دهد آن هم نه براي برهم زدن امور كشور.

وي خاطرنشان كرد: مرحوم عسگراولادي در شرايط مختلف پس از پيروزي انقلاب كه گاهي نسبت به ريشه‌هاي انقلاب سؤال ايجاد مي‌شد، او رفتار متين و دردمندانه‌اي داشت و در چند سال اخير سلوك وي را ديديم كه چقدر از سر درد صحبت مي‌كرد، وي شرايط را تغيير مي‌داد و تابع شرايط نبود و تحت‌الشعاع ديگران نبود.

لاريجاني تاكيد كرد:‌ از ديرباز دو نوع علم داشتيم، يك علم نظري و يك علم عملي، سياست و اخلاق، جزو علوم نظري نيست كه فقط حقايق را كشف كنند، اين موارد جزو علوم عملي هستند يعني واقعيات را تغيير دادن، در اخلاق و سياست بايد هدف‌دار زندگي كرد، مطابق هدف، بايد واقعيات را تغيير داد، نبايد تابع شرايط بود.

وي افزود: مرحوم عسگراولادي قبل از انقلاب هم تحت شرايط قرار نگرفت و تلاش مي‌كرد شرايط را تغيير دهد او يك سياستمدار سرمايه ملي بود، يك سياستمدار كه سرمايه ملي باشد، از نفت براي كشور پرارزش‌تر است. سياستمداري كه سرمايه ملي باشد مي‌تواند كشور را بدون نفت هم اداره كند،‌ مرحوم عسكراولادي يك رجل سياسي كاملا مسلك يود چه در زندگي فردي و چه در زندگي اجتماعي. آن مرحوم كاملا هدف‌داربود و گام‌هايش را راسخ برمي‌داشت يك انسان مسلكي در ابتدا رابطه‌اش را با خدا درست تنظيم مي‌كند آنوقت بقيه امور تحت‌الشعاع او درست تنظيم مي‌شوند وصيت‌نامه آن مرحوم جزو وصيت‌نامه‌هاي تاثيرگذار است و بايد بدانيم شرايط سياسي آن مرحوم را تغيير داد و دردمندانه حرف مي‌زد و هدف‌دار بود، تربيت اين گونه شخصيت‌ها براي كشور بسيار مهم است، آن مرحوم نه دنبال پست و نه مقامي بود و اخلاق‌گرا بود، متاسفانه سياست يك مقداري جنس خشن دارد ولي او منهج خيلي اخلاق مداري داشت و با ادب و بااخلاق سخن ميگفت، مكاتبات آن مرحوم اين موضوع را نشان ميدهد. آن مرحوم در نظر دادن نيز شجاع بود و گاهي احساس مي‌كرد بايد خودش را هزينه كند، سعه صدر در اخلاق و تدابير او ديده مي‌شود.

رئيس مجلس بر همين اساس تصريح كرد: بايد بدانيم در شرايط فعلي منطقه و بين‌المللي كه متغير است، گاهي دستاوردهاي خودمان را خيلي دقيق نمي‌بينيم، گاهي در شرايط بين‌المللي دنبال اين هستند كه با الفاظي دستاوردهاي ما را ناديده بگيرند حركتي كه امام (ره) به وجود آورد و رهبران جمهوري اسلامي ايران براي نجات اين كشور انجام دادند، هر چند بدون كاستي نيست وحتما نمي‌شود بگوييم بهتر از اين نمي‌شد كار شود اما در مجموع به گذشته نگاه مي‌كنيم شاهديم در شرايط بين‌المللي و منطقه‌اي و بالفعل كردن ظرفيت‌ها پيشرفت‌هايي داشته‌ايم، بايد بدانيم ما ملت مطرحي نبوديم گاهي بايد خجالت مي‌كشيديم تنها چند شهر آباد و تعداد محدودي دانشگاه داشتيم و شرايط ديكتاتوري در كشور حاكم بود، يكي از تيزهوشي‌هاي امام (ره) و مقام معظم اين بودكه از اين ظرفيت ژئوپلتيك به خوبي استفاده كردند اگر پيوندهاي مردمي نبود، قادر به استفاده از اين ظرفيت‌ها نبوديم.

وي در پايان گفت: تعداد دانشگاه‌ها، دانشجويان و اساتيدي كه امروز در كشور داريم براي ما تبديل به يك ظرفيت ملي شده است كه بايد قدر آن را بدانيم در 34 سالي كه از پيروزي انقلاب گذشته است، زحمات زيادي كشيده شده و اين زحمات در حال به بار نشستن است به شرطي كه بفهميم در كجا هستيم. ما پيشرفت‌هاي زيادي در ساخت نيروگاه‌ها،‌نانوتكنولوژي و هسته‌اي داشته ايم بايد از اين ظرفيت‌ها استفاده كنيم.

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن