تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819214675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخست‌وزير اوكراين: اگر شرايط بهتر شود، توافق با اتحاديه اروپا را امضا مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نخست‌وزير اوكراين: اگر شرايط بهتر شود، توافق با اتحاديه اروپا را امضا مي‌كنيم
نخست‌وزير اوكراين در يك سخنراني تلويزيوني گفت، اين كشور احتمالا توافق همكاري با اتحاديه اروپا را امضا خواهد كرد اما شرايط اين توافق بايد به نسبت آنچه كه قبلا پيشنهاد شده، بهتر شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از پايگاه اينترنتي "صداي روسيه" و "گلوب اند ميل"، "ميكولا آزاروف" نخست‌وزير اوكراين اظهار كرد: اوكراين مطمئنا توافق همكاري با اتحاديه اروپا را امضا خواهد كرد اما توافقي كه براي آن شرايطي بهتر داشته باشد.

وي افزود: ما در مسير همكاري با اتحاديه اروپا وقفه‌اي كوتاه ايجاد كرده‌ايم. ما هنگامي اين تصميم را گرفتيم كه مشخص شد پس از امضاي اين توافق، درگير بحران خواهيم شد. هيچ گزينه ديگري به جز اينكه راه‌هاي جديد ديگري براي حمايت از اوكراين پيدا كنيم، نداشتيم.

نخست‌وزير اوكراين خاطر نشان ساخت: به جامعه اوكراين توضيحات شفافي درباره اقدامات مقامات داده شده است. اوكراين در صورت انعقاد توافق همكاري با اتحاديه اروپا با يك بحران سريع و نزديك مواجه مي‌شود. ما در سال 2014 قدرتمندتر شده و توافق با اتحاديه اروپا را امضا خواهيم كرد.

اين در حالي است كه به گفته معاون اول نخست‌وزير اوكراين در ماه آينده ميلادي قرار است نقشه راه تدارك براي امضاي توافق همكاري با اتحاديه اروپا به صورت علني منتشر شود.

روز جمعه اتحاديه اروپا در بيانيه‌اي گفت كه اين اتحاديه آماده امضاي توافق همكاري و توافق منطقه تجارت آزاد با اوكراين به مجرد اعلام آمادگي اين كشور براي توافقات است.

خوزه مانوئل باروسو، رئيس كميسيون اروپا در يك كنفرانس خبري گفت كه نه كميسيون اروپا و نه اتحاديه اروپا در حال حاضر هيچ دليلي براي امضاي توافق همكاري با اوكراين با وجود مقامات فعلي و شرايط فعلي نمي‌بينند.

از سوي ديگر، رئيس‌جمهوري اوكراين نيز در پاسخ به ادعاي رهبران اروپا در زمينه مداخله روسيه در اوكراين مداخلات خارجي اروپايي‌ها را مورد نكوهش قرار داد.

روز جمعه نمايندگان اتحاديه اروپا مداخله روس‌ها در اوكراين را محكوم كردند و ويكتور يانكوويچ رئيس‌جمهوري اوكراين نيز به نوبه خود مداخله خارجي در اوكراين را محكوم كرد.

اخيرا گروهي از مقامات خارجي به ديدار تظاهركنندگان مخالف رئيس‌جمهوري اوكراين رفته‌ بودند. در ميان اين مقامات، رهبراني از سوي اتحاديه اروپا، آلمان، آمريكا و كانادا ديده شده‌اند.

ويكتور يانوكوويچ افزود: من قاطعانه با هر كسي كه بيايد و به ما بگويد كه چطور زندگي كنيد، مخالف هستم. آنچه كه بسيار مهم است اين بوده كه اين مساله، مساله‌ داخلي ماست و ديگر كشورها در امور داخلي ما نبايد مداخله كنند.

انتهاي پيام

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن