تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819657265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تركيه و اتحاديه اروپا توافقنامه‌اي در زمينه مهاجرت امضا كردند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تركيه و اتحاديه اروپا توافقنامه‌اي در زمينه مهاجرت امضا كردند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/25
تركيه و اتحاديه اروپا روز دوشنبه توافقنامه اي امضا كردند كه به 28 كشور عضو اين اتحاديه اجازه مي دهد مهاجران غيرقانوني را كه از طريق خاك تركيه وارد اتحاديه اروپا شده اند ، بازگردانند.
اين توافقنامه امروز در مراسمي رسمي در آنكارا در حضور رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه به امضا رسيد.
براساس اين توافقنامه موسوم به « پذيرش مجدد » ، دو طرف خواهند توانست اتباع طرف مقابل يا كشور سوم را كه به طور غيرقانوني وارد قلمروي آن كشور شده است ، بازگردانند.
در مقابل ، اتحاديه اروپا متعهد شد ظرف سه سال و نيم آينده ، تردد بدون رواديد شهروندان تركيه را در اتحاديه اروپا تضمين كند.
اين توافقنامه به امضاي معمر گولر ، وزير كشور تركيه و سسيليا مالمستروم ، كميسر امور داخلي اتحاديه اروپا رسيد.
به گزارش خبرگزاري رويترز از آنكارا ، احمد داوداوغلو ، وزير امور خارجه تركيه و سسيليا مالمستروم كميسر امور داخلي اتحاديه اروپا در اين مراسم ، به طور رسمي گفتگو در مورد لغو رواديد براي اتباع تركيه كه قصد سفر به اتحاديه اروپا دارند ، آغاز كردند.
وزير امور خارجه تركيه از اين توافقنامه به عنوان اقدامي « تاريخي » استقبال كرد و گفت : « از اين پس در اروپا بدون رواديد براي اتباع تركيه باز است و تركيه به طور كامل به همه تعهداتش درخصوص توافقنامه « پذيرش مجدد » عمل خواهد كرد.»
كميسر امور داخلي اتحاديه اروپا اعلام كرد : « همكاري بين اتحاديه اروپا و تركيه گام بزرگي به جلو است. ما دو اقدام را به طور موازي آغاز كرده ايم كه روابط بين تركيه و اتحاديه اروپا را تقويت خواهد كرد و به نفع شهروندان هر دو طرف خواهد بود.»

تركيه كه از سال 1963 به اروپا پيوسته است ، از سال 1995 عضو اتحاديه گمركي شده و از سال 1999 نامزد ورود به اتحاديه اروپا است ، تردد آزادانه اتباعش در 26 كشور فضاي شنگن را حق قانوني خود مي داند. اين كشور همچنين به مهمترين مسير عبور مهاجران غيرقانوني به اروپا تبديل شده است.

175/154

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن