تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802359481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با حضور هيات بانك مركزي در هند صورت گرفت: مذاكره ايران و هند براي تعيين نحوه دريافت طلب نفتي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: با حضور هيات بانك مركزي در هند صورت گرفت: مذاكره ايران و هند براي تعيين نحوه دريافت طلب نفتي
هياتي از بانك مركزي ايران براي مذاكره درباره نحوه اولين پرداخت نفتي هند به ايران پس از كاهش تحريم‌ها به اين كشور سفر كرده است.به گزارش ايسنا، به نقل از رويترز، مقامات ايران و هند در حال مذاكره درباره‌ نحوه‌ پرداخت اولين بدهي نفتي هند به ايران پس از كاهش تحريم‌ها هستند.ايران و 1+5 ماه گذشته درخصوص برنامه هسته‌اي ايران و همچنين لغو برخي تحريم‌ها عليه ايران و كار روي يك راهكار جامع طي شش ماه آينده به توافق رسيدند.

دو منبع آگاه دولت گفتند: هند و ايران قرار است درباه نحوه از سرگيري پرداختهاي نفتي هند به ارز‌هاي خارجي و همچنين يك برنامه براي پرداخت‌هاي نفتي به يورو از طريق يك بانك تركيه‌اي مذاكره كنند. هياتي از ايران به رياست غلامعلي كامياب، معاون ارزي بانك مركزي ايران در هند حضور دارند و تا 13 دسامبر در اين كشور خواهند بود. اين گروه از مقامات ايراني روز سه‌شنبه با مقامات وزارت دارايي و بانك مركزي هند ديدار كردند.اروند مايارام يك مقام ارشد وزارت دارايي هند گفت: در حال حاضر هند پرداخت‌هاي دلاري را كه به واسطه محموله‌هاي نفتي وارداتي بايد بپردازد، شروع نخواهد كرد.

وي گفت: اين ديدار عمدتا روي نتايج توافق هسته‌اي اخير روي مساله‌ بيمه محموله‌هاي نفتي، مشكل كشتيراني تحت تحريم‌ها و راههاي افزايش واردات نفت از ايران و افزايش صادرات هند به ايران متمركز بود. ايران در ماه اكتبر(قبل از حصول توافق هسته‌اي) از پالايشگاه‌هاي هندي خواست كه پرداخت‌هاي نفتي خود را به يورو و از طريق هالك‌ بانك تركيه از سر بگيرند، اما اين پالايشگاه‌ها هنوز منتظر صدور دستور‌العمل از سوي دولت هند هستند.

يك مقام بلند‌پايه تركيه‌اي گفت: ما هنوز هيچ درخواستي از ايران يا هند دريافت نكرده‌ايم. اگر يكي از اين طرفين خواستار پرداخت صورت حساب نفتي از طريق هالك‌بانك شود، ما از انجام اين تراكنش خوشحال خواهيم شد. هند در اواسط سال 2012 پرداخت 55 درصد طلب نفتي ايران را به يورو و از طريق بانك تركيه‌اي آغاز كرد و مابقي بدهي خود را به روپيه و از طريق بانك يو سي اُ هند پرداخت مي‌كرد، اما مسير هالك‌بانك در ماه فوريه امسال پس از اعمال تحريم‌هاي تازه از سوي آمريكا متوقف شد.اين تحريم‌هاي جديد ايران را از دريافت پول نفتي كه قادر به صادرات آن بود منع مي‌كرد.منابع پالايشگاهي در هند گفتند: تا پايان ماه نوامبر پالايشگاههاي هندي حدود دو ميليارد و 200 ميليون دلار به ايران بدهكار بوده اند.آرون كل رييس بانك يو سي اُ هند پس از اين ديدار گفت: حدود سه ميليارد روپيه از سوي پالايشگاه‌هاي هندي در حساب‌هاي ايران نزد اين بانك واريز شده است.هند دومين خريدار نفت ايران است، اما صادرات نفت ايران به اين كشور در ماه‌هاي آوريل تا اكتبر به 170 هزار بشكه در روز رسيده است كه نسبت به سال گذشته 40 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

يك مقام وزارت دارايي هند گفت: هند به پرداخت بخشي از بدهي خود به روپيه و از طريق بانك يو سي اُ ادامه خواهد داد تا اطلاعات جديدي را در زمينه‌ لغو تحريم‌هاي آمريكا و اتحاديه اروپا عليه ايران دريافت كند.

هند به دنبال اين است كه عدم توازن تجاري خود را با ايران كه در حال حاضر به دليل واردات نفت به سمت ايران است، از طريق افزايش صادرات به ايران جبران كند.هند در حال حاضر به دنبال اين است كه صادرات خود را به ايران افزايش دهد و پول كالاهاي صادراتي خود را از ميلياردها روپيه موجود در بانك يو سي اُ دريافت كند.

آجاي ساهاي مديركل سازمان صادرات هند گفت: انتظار مي‌رود صادرات هند به ايران در سال مالي جاري منتهي به 31 مارس 2014 به شش ميليارد دلار برسد كه تقريبا دو برابر صادرات 2/3 ميليارد دلاري در سال مالي گذشته است.وي فزود: مكانيزم تجارت براساس روپيه به افزايش صادرات محصولات كشاورزي، دارويي و خودرويي به ايران كمك كرده است.منابع آگاه صنعتي گفتند: يك هيات صنعتي هندي هفته آينده به تهران سفر خواهد كرد تا درباره اين صادرات مذاكره كند.

پنجشنبه 21 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن