تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802524704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافقات جديد بانكي و اعتباري ايران و هند/ امكان استفاده اعتباري براي فعالان اقتصادي فراهم شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توافقات جديد بانكي و اعتباري ايران و هند/ امكان استفاده اعتباري براي فعالان اقتصادي فراهم شد
سفير هند در ايران با اعلام اينكه مذاكرات هيئت بانك مركزي ايران و مقامات هند به توافقاتي در زمينه گشايش مناسبات پولي و بانكي دست پيدا كرده اند، خبر داد: براساس آخرين خبرها كه از هند دريافت كردم، امكان استفاده اعتباري كوتاه مدت و بلندمدت براي كارهاي تجاري و سرمايه گذاري فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سفير هند در ايران به همراه جمعي از تجار و بازرگانان اين كشور در اتاق بازرگاني تهران با يحيي آل اسحاق ديدار كرد.

رئيس اتاق بازرگاني تهران با ابراز خوشحالي از نتايج مثبت رفت و آمدهاي هيئت هاي تجاري دو كشور كه طي چندماه اخير بازار آن داغ بوده است، از گشايش هايي كه در مذاكرات بخش خصوصي با طرف هندي صورت گرفته، ابراز رضايت كرده و با خوش بيني از چشم انداز مناسبات بازرگاني دو كشور ياد كرده است.

آل اسحاق با بيان اينكه تحولات صورت گرفته در مناسبات اقتصادي ايران و هند تنها منوط به برداشتن گام هاي عملياتي و جدي است، اين اطمينان را به سفير هند و هيئت تجاري اين كشور داد كه تمام تلاش خود را به كار خواهد بست تا گره هاي پيش آمده در مناسبات اقتصادي را از طريق رايزني با مقامات دولتي ايران برطرف كند.

وي همچنين خاطرنشان كرد كه اتاق بازرگاني تهران به عنوان بزرگترين تشكل اقتصادي ايران، جلودار بسط و گسترش روابط اقتصادي ايران و هند بوده و به اين منظور اعزام هيئت هاي تجاري و برقراري نمايشگاه هاي بازرگاني و صنعتي در دو كشور را به طور جدي پيگيري خواهد كرد.

رئيس اتاق بازرگاني تهران به سفر چندي پيش هيئت تجاري اتاق تهران به هند اشاره كرد و گفت: در اين سفر دو طرف مذاكرات مثبتي را پشت سر گذاشتند و روي اجراي چندين پروژه سرمايه گذاري و همكاري هاي اقتصادي و صنعتي توافقاتي صورت گرفت كه اين توافقات در حال نهايي شدن است.

به گفته رئيس اتاق تهران، در پروژه هاي آتي ايران فرصت هاي زيادي براي سرمايه گذاران دو كشور در حوزه هاي مختلف از جمله بخش راه آهن و ريلي كشور ديده مي شود كه شركت هاي هندي مي توانند در اين بخش ورود پيدا كنند.

خبرهاي سفير هند از گشايش در مناسبات دو كشور

سفير هند در ايران نيز در اين ديدار ضمن ابراز خوشنودي خود از روند رو به جلو همكاري هاي اقتصادي دو كشور و تداوم اعزام هيئت هاي تجاري و راه اندازي نمايشگاه ها، از توافقات اخير صورت گرفته ميان هيئت بانك مركزي ايران و مقامات مسئول هند خبر داد.

"شري دي.پي. سريواستاوا" با اعلام اينكه مذاكرات هيئت بانك مركزي ايران و مقامات هند به توافقاتي در زمينه گشايش مناسبات پولي و بانكي دست پيدا كرده اند، بيان داشت: طبق آخرين خبرها كه از هند به دست من رسيده، امكان استفاده اعتباري كوتاه مدت و بلندمدت براي كارهاي تجاري و سرمايه گذاري فراهم شده است.

به گفته سفير هند در تهران، اين گشايش در نتيجه مذاكرات و رفت و آمدهاي هيئت هاي اقتصادي دو كشور صورت گرفته است و نشان مي دهد كه دو كشور مي توانند در راستاي حذف دست اندازهاي پيش آمده در مسير همكاري ها قدم هاي مثبتي بردارند.

سريواستاوا به سفرهايي كه يك هيئت از فعالان بخش انرژي هند به تهران داشته اند، اشاره كرد و افزود: طي 6 ماه گذشته اين هيئت اقتصادي 3 سفر به تهران داشت و سرانجام موفق شد در مذاكرات خود با طرف هاي ايران، توافقنامه احداث يك واحد كارخانه توليد كود شيميايي در ايران را به امضا برساند.

وي همچنين از ادامه مذاكرات هند و ايران در زمينه احداث خط لوله گاز ميان دو كشور خبر داد و خاطرنشان كرد كه كشور هند پيشنهاد قيمت گاز ارسالي از ايران به اين كشور را به مقامات وزارت نفت ارائه داده و منتظر پاسخ از سوي مسئولان اين وزارتخانه است.

به گفته وي، موضوع احداث خط لوله گاز از ايران به هند به طور مستقيم از طرف دفتر نخست وزير و شوراي امنيت ملي اين كشور در حال پيگيري است.

سفير هند در تهران همچنين يكي از خواسته هاي جدي طرف هاي همكاري اقتصادي هند با ايران را تشكيل كنسرسيوم با شركت هاي ايراني و نه دولتي عنوان كرد و گفت: انتظار ما از مقامات ايران اين است كه در حوزه سرمايه گذاري هاي مشترك، يك شركت معتبر و بزرگ ايراني را معرفي كنند تا بتوانيم با تشكيل كنسرسيوم‌ها، زمينه ايجاد كارخانه ها و پروژه هاي اقتصادي در دو كشور را فراهم كنيم.

سريواستاوا در بخش ديگري از سخنانش از مذاكرات خود با شهرداري تهران در خصوص تجهيز مترو تهران خبر داد و خاطرنشان كرد كه جلسات مثبتي نيز در اين زمينه شكل گرفته است. او همچنين يادآور شد كه دولت هند، شركت بازرگاني دولتي اين كشور را مسئول و پيشآهنگ ورود شركت ها و سرمايه گذاران هندي به ايران كرده است و از اينرو بايد منتظر شكل گيري طرح هاي همكاري جديد ميان دو كشور بود.

كد خبر: 2196956

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۶:۵۱

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن