تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819755472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويري/ روسها براي واحد پول خود نماد برگزيدند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تصويري/ روسها براي واحد پول خود نماد برگزيدند
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1392/09/20
00:00:00.00
بانك مركزي روسيه نخستين بار نماد روبل اين كشور را رو نمايي كرد.
به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي واحد مركزي خبر مردم روسيه براي نخستين بار نماد واحد پول كشورشان را براي بانك مركزي اين كشور برگزيدند. مقامات روس باور دارند اين امر مي تواند به جريان هر چه بيشتر و شناخته شدن آن در بازارهاي جهاني كمك كند.
بانك مركزي با معرفي پنج نماد در وبسايت خود، از مردم اين كشور خواسته بود تا به يكي از اين نمادها راي بدهند و توضيحي كوتاه نيز درباره انتخاب خود ارائه كنند.
الويران نابيولينا (ELVIRA NABIULLINA) رئيس بانك مركزي روسيه گفت اين نماد بايد به سادگي ديده و به سادگي نيز ترسيم شود و با فونتي متفاوت شناخته شود. نماد روبل مي بايست با پول روسيه همراه و با ديگر واحد پول ها نيز همخواني داشته باشد.
وي تصريح كرد شركت كنندگان در اين بحث به حرف R در الفباي روسي (كه معادل P در انگليسي است) با خطي در زير آن كه نمادي از دو خط و ثبات براي روسيه است، راي داده اند.
رئيس بانك مركزي روسيه گفت نماد روبل مي بايست به صورت عمده به شناخته شدن واحد پول ما كمك كند. از اين رو به شناخته شدن و ترويج پولمان نيز كمك خواهد كرد.
بيش از شصت درصد از راي دهندگان، به نمادي كه معرفي شده است، راي داده اند.
اولين سكه روبلي كه اين نماد را به همراه دارد، از سال آينده وارد چرخه مالي روسيه مي شود و اسكناس هايي هم كه اين نماد را دارند، متعاقب آن منتشر مي شوند.
00:01:51.21

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن