تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820520544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناگفته​های حاتمی​کیا از «به رنگ ارغوان»


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: ناگفته​های حاتمی​کیا از «به رنگ ارغوان» او ادامه داد: «من با اونایی که می​گن روند من با این «ارغوان» به سکته افتاده موافقم. من محصول شرایطم با همه عرض و طول و ارتفاعش.» ابراهیم حاتمی​کیا، کارگردان فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان»،​ این فیلم را تفسیر «امنیت» از نگاه فرهنگ دانست.به گزارش خبرآنلاین،​ حاتمی​کیا که بعد از رفع توقیف «به رنگ ارغوان»، حضور فیلم در جشنواره فجر و پس از آن اکران، همچنان ترجیح می​دهد در مورد این کار چندان صحبت نکند. این کارگردان گفت​وگویی با مجله «ایران دخت» انجام داده است.مطلع گفت​و​گو و اشاره ابتدایی مطلب نشان از آن دارد که حاتمی​کیا سخت​گیری​های خود را در گفت​وگو در جریان این مصاحبه هم اعمال کرده است. در ابتدای این متن آمده:​ «مصاحبه را فرستادیم حاتمی​کیا بخواند. او نیمی از مصاحبه را به انتخاب خود و با لحنی تازه و از نو نوشت و برای ما فرستاد. این گفت​و​گو همانی نیست که ما انجام دادیم و برای حاتمی​کیا فرستادیم. پاسخ​​های او با همان لحن است که خود او فرستاده و بخش​های زیادی از گفت​وگو را به میل خود حذف کرده است. و بسیاری از سوال​های ما هم به دلیل این حذف​ها بی​پاسخ ماند.»کارگردان «به رنگ ارغوان» در بخشی از این گفت​و​گو درباره تاثیر قتل​های زنجیره​ای روی او برای ساخت چنین فیلمی و نوشتن فیلمنامه​ای در فضای «به رنگ ارغوان» اظهار داشت: «همین چند روز پیش داشتم از اتوبان همت می​گذشتم که چشمم به پوستر بزرگ حاج همت افتاد که به چند جای آن رنگ پرتاب کرده بودن. اتوبان جای وایستادن نبود و من شاید در چند ثانیه این تصویر رو دیدم و پشت سرش متوجه شدم دارم اشک می​ریزم. اینجا از نظر من فیلم حاتمی​کیا کلید خورد. سینما از نظر من همینه؛ یه لحظه، یه آن.»او ادامه داد: «نقطه عطف تشکیلات امنیتی بعد از انقلاب، شاید با قتل​های زنجیره​ای کلید خورد. بحثی به اسم امنیت. اگر «آژانس شیشه​ای» تکیه​اش روی واژه​ای به اسم «مصلحت» بود، توی «ارغوان» واژه «امنیت» برایم پررنگ شد. «امنیت» یعنی چی از چه منظری؟ «ارغوان» تفسیر امنیت از دید «فرهنگ»هِ.»این کارگردان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تلاش​هایش برای آزاد کردن «به رنگ ارغوان» از توقیف،​ گفت: «اگرم تحقیرمون کنید مطمئن باشید نسلی با ما بزرگ می​شه که شیره تحقیر لا​به​لای فریم​ها بهش تزریق می​شه. کاش می​دونستن این چه بلای بزرگیه. فکر می​کنم تخته کردن یه فیلم فروشگاهِ که بالاش اعلامیه آویزون کنن که این بابا به علت تخلف تا اصلاع ثانوی تعطیله. من از این منظر کتمان نمی​کنم که حتماً توی فریم به فریم فیلم​های بعدیم این خاطره بد تاثیرشو گذاشته. بالاخره این پرونده از نظر من مثل فایل باز توی کامپیوتره که بخشی از حافظه کامپیوتررو درگیر کرده.»او ادامه داد: «من با اونایی که می​گن روند من با این «ارغوان» به سکته افتاده موافقم. من محصول شرایطم با همه عرض و طول و ارتفاعش.»حاتمی​کیا درباره «دعوت» و اینکه برخی آن را خارج از مسیر فیلمسازی او می​دانند، گفت: «اصلاً​ قبول ندارم. اصلاً ریل و مسیری در کار نبوده که من ازش خارج بشم. آقا، من به گواه سینمایی که تا حالا توش کار کردم، با کمال فروتنی می​گم که آقایون و خانوم​ها من خودم مسیر خودم هستم. حالا چه خوشتون بیاد یا بدتون بیاد.»




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن