تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803923444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم تحقق برنامه صرفه‌جويي آب/ مشتركين پرمصرف مديريت مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عدم تحقق برنامه صرفه‌جويي آب/ مشتركين پرمصرف مديريت مي‌شوند
معاون نظارت بر بهره‌برداري شركت آب و فاضلاب استان تهران از عدم تحقق هدف صرفه‌جويي در مصرف آب خبر داد وگفت: در نقاط مختلف تهران تنها 3 تا 5 درصد از مصرف آب كاسته شده و وضعيت ذخيره سد لار نيز نامناسب است.

عليرضا نوذري‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينكه متاسفانه ميزان صرفه‌جويي آب در تهران محسوس نبوده، گفت: درخواست ما از مردم صرفه‌جويي 20 درصدي بود كه اين مساله تحقق پيدا نكرد.

وي افزود: وضعيت بارندگي در سال جاري مانند سال گذشته است، بنابراين از حجم ذخاير سدها كم شده و ميزان ذخيره سد لار در وضعيت نامناسبي است.

معاون نظارت بر بهره‌برداري شركت آب و فاضلاب استان تهران، با اشاره به اين كه ذخيره سد لار به رقم حدود 20 ميليون متر مكعب رسيده است و نسبت به سال قبل حجم آن كمتر از يك سوم است، گفت: ميزان ذخيره اين سد نسبت به سنوات خوب قبلي نيز فاصله‌اي بيشتر از نسبت مذكور دارد.

نوذري‌پور با اشاره به اين كه منابع آبي سد لتيان را مديريت كرده‌ايم، گفت: با اين وجود در سامانه شرق وضعيت ذخاير آبي خوب نيست و سد طالقان نيز از سوي ديگر ذخيره كمتري دارد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا برنامه اعمال افت فشار آب در تهران گسترش پيدا مي‌كند؟ گفت: فعلا با اطلاعيه و هشدار به مشتركين پرمصرف و از سوي ديگر مديريت مصرف آب در سازمان‌هاي اداري و دولتي، از حجم مصرف كاسته‌ايم.

معاون نظارت بر بهره‌برداري شركت آب و فاضلاب استان تهران، همچنين تاكيد كرد: مشتركين پرمصرف شناسايي شدند و مصرف آب آنها كنترل مي‌شود.

به گزارش ايسنا، بر اساس پيش‌بيني هواشناسي وضعيت بارندگي در سال آبي جاري نرمال است اما با اين وجود با توجه به حجم كم بارندگي‌ها در سال آبي گذشته (مهر 91 تا مهر 92) تهران دچار كمبود منابع آبي تاريخي شده و در صورتي كه حجم بارندگي افزايش پيدا نكند، كمبود ذخاير سدها جبران نمي‌شود.

با توجه به كمبود منابع آبي در تهران براي تامين آب شرب از چاه‌هاي جديد استفاده مي‌شود و نسبت آب چاه‌ها و روان‌ آب‌ها براي تامين آب شرب تهران تغيير مي‌كند. بنابراين تا كنون حجم استفاده از روان‌آب‌ها از 70 تا 75 درصد به 60 درصد رسيده است و براي حفر 20 حلقه چاه در نقاط مختلف مجوز اخذ شده است.

بر اين اساس در صورتي كه مردم در مصرف آب صرفه‌جويي نكنند احتمال مديريت فشار آب بر اساس گفته‌هاي شركت آب و فاضلاب در تمام سطح تهران و حتي در روز وجود دارد به گونه‌اي كه در صورت اعمال اين برنامه واحدهاي بالاي آپارتمان‌ها با قطعي آب به خاطر كاهش فشار مواجه مي‌شود.

با توجه به وضعيت كنوني منابع آبي و ميزان بارش‌ها در تهران لازم است كه مردم تا 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جويي كنند تا از شرايط كنوني كه حجم ذخاير سدها به طور چشمگيري كاسته شده، عبور كنيم.

انتهاي پيام

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن