تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818778835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با تصويب مجلس سازمان مديريت و برنامه ريزي تشكيل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: با تصويب مجلس سازمان مديريت و برنامه ريزي تشكيل مي‌شود
بخش خبري: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني يكشنبه با تشكيل سازمان مديريت و برنامه ريزي موافقت كردند.
نمايندگان در اين جلسه رسيدگي به طرح تشكيل سازمان مديريت و برنامه ريزي را به پايان رساندند و مصوب كردند كه در راستاي جذب و نگهداري متخصصان و نخبگان و نيز اعمال سياست‌هاي حاكم بر سازمان‌هاي منعطف، بهره‌ور، يادگيرنده، پژوهش‌محور، چابك و كوچك، شرح وظايف، ساختار سازماني و مقررات اداري و استخدامي سازمان در مركز و استان‌ها، متناسب با احكام و ماموريت‌هاي پيش‌بيني شده در اين قانون و در چارچوب قانون مديريت خدمات كشوري توسط سازمان تهيه و به تصويب رئيس‌جمهور مي‌رسد.اين ماده با 142 راي موافق، 25 راي مخالف و 9 راي ممتنع از مجموع 205 نماينده حاضر در صحن به تصويب رسيد.
نمايندگان مجلس همچنين در بند ديگري، تصويب كردند كه واحدهاي استاني اين سازمان از محل تفكيك وظايف، منابع انساني، امكانات و اختيارات معاونت‌هاي برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور و توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور كه به استانداري ملحق شده است، ايجاد مي‌كردند و به عنوان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان، تحت نظر سازمان اداره مي‌شود و رئيس سازمان استان با هماهنگي استانداران انتخاب مي‌شود كه اين ماده نيز با 163 راي موافق، 7 راي مخالف و 9 راي ممتنع از مجموع 209 نماينده حاضر در صحن به تصويب رسيد.
نمايندگان همچنين مصوب كردند، شوراهايي كه رياست آنها و دبيرخانه شوراهاي قانوني كه دبيري آنها در قانون مديريت خدمات كشوري، قانون برنامه و بودجه كشور و ساير قوانين و مقررات با سازمان مديريت و برنامه‌ريزي سابق و معاونت‌هاي مذكور در ماده يك مي‌باشند، به اين سازمان منتقل مي‌گردند كه از 219 نفر نمايندگان حاضر در صحن مجلس، اين ماده با 110 راي موافق، 57 راي مخالف، 20 راي ممتنع به تصويب رسيد
نمايندگان در مصوبه‌ ديگري كه ماده آخر طرح تشكيل اين سازمان بود، مصوب كردند كه آيين‌نامه اجرايي اين قانون ظرف 6 ماه از تاريخ لازم‌الاجرا شدن آن، توسط سازمان تهيه شود و به تصويب هيئت وزيران مي‌رسد كه اين ماده نيز با 156 راي موافق، 3 راي مخالف و 9 راي ممتنع از مجموع 212 نماينده حاضر در صحن به تصويب رسيد.با اين مصوبات، بررسي طرح تشكيل سازمان مديريت، برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور به اتمام رسيد و بايد به شوراي نگهبان ارسال شود.
*تصويب يك فوريت طرح تعيين وظايف سازمان توسعه و عمران دريا و ساحل
نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني يكشنبه مجلس دو فوريت طرح تعيين وظايف سازمان توسعه و عمران دريا و ساحل را مورد بررسي قرار دادند و ضمن مخالفت با دو فوريت اين طرح، در نهايت يك فوريت آن را به تصويب رساندند.
در جريان بررسي دو فوريت اين طرح، مقداد نجف‌نژاد نماينده بابلسر در مجلس طي سخناني به عنوان طراح اين طرح گفت: ما اكنون حدود 500 هزار كيلومتر ساحل دريا در كشور داريم كه شايد كمتر از 10 تا 15 درصد آن براي استفاده عموم آزاد است و بقيه در اختيار سازمان‌ها و بخش خصوصي قرار دارد كه بايد آزاد شوند، چرا كه ساحل دريا جزو انفال است.
وي ادامه داد: همچنين هر سال مي‌بينيم كه حدود هزار نفر در درياها غرق مي‌شوند و اگر اين مسئله ساماندهي نشود و ماموريت دستگاه‌هاي مربوطه شفاف و روشن نباشد، نمي‌توانيم از اين موضوع جلوگيري كنيم. بنابراين طرح مذكور مي‌تواند تا حد زيادي اين مشكلات را حل كند.
اين نماينده مجلس گفت: ساماندهي نجات غريق‌ها و‌ آزادسازي 60 متر از حريم دريا جزو موارد مهم اين طرح است كه اگر حداكثر تا پايان اسفندماه اين طرح به تصويب نرسد و اين طرح اجرايي نشود، ما عملا سال 93 را هم از دست مي‌دهيم و حدود هزار نفر ديگر هم در سال 93 غرق مي‌شوند.
عليرضا محجوب نماينده تهران در مجلس به عنوان مخالف دو فوريت طرح مذكور گفت: دو فوريت براي يك طرح بايد زماني مطرح شود كه فوت فرصت در ميان باشد و يا يك موضوع اضطراري بوجود آمده باشد. بنابراين در حالي كه اين طرح مي‌تواند بسيار خوب و جامع باشد، اما بهتر است بدون فوريت مورد بررسي قرار گيرد.
در ادامه ايرج نديمي نماينده لاهيجان در مجلس در موافقت با دو فوريت طرح مذكور گفت: در اين مملكت تا قانوني تصويب شود و آيين‌نامه اجرايي آن آماده شود، چند ماه زمان مي‌برد. بنابراين اگر اين طرح به زودي به تصويب نرسد، فصل بهار فرا مي‌رسد و باز هم غرق‌ شدن‌ها شروع مي‌شود.
وي افزود: با شناختي كه از پروسه تصويب و اجراي قوانين داريم مي‌دانيم، اين كار زمان زيادي مي‌برد و اگر اين طرح به صورت دو فوريت بررسي نشود، ما سال 93 را از دست مي‌دهيم.
در نهايت نمايندگان با 109 راي موافق، 59 راي مخالف و 20 راي ممتنع از مجموع 200 نماينده حاضر در صحن علني با دو فوريت اين طرح مخالفت كردند. و تنها با يك فوريت آن موافقت كردند.
*لاريجاني: اقدام هيات پارلماني اروپا در ديدار پنهاني با برخي افراد سخيف و زشت بود
انتقادات نسبت به ديدار هيات پارلماني اروپا با نسرين ستوده و جعفر پناهي از بازداشت شدگان حوادث سال 88 به جلسه علني مجلس هم كشيده شد و برخي نمايندگان خواستار موضع گيري مجلس و شفاف سازي نسبت به آن شدند.
ابراهيم آقامحمدي نماينده خرم آباد در تذكري به هيات رئيسه گفت: گفته مي‌شود كه هيات پارلماني اروپا براي سفر به ايران پيش شرط گذاشته بود كه در صورت اجازه ملاقات با زندانيان به ايران خواهند آمد، بايد مشخص شود چه كسي اين شرط را پذيرفته است.
وي تصريح كرد: رئيس هيات پارلماني هم عنوان كرده بود كه علت اصلي سفر به ايران ملاقات با اين زندانيان و اهداي جايزه ساخاروف به ميزان 500 ميليون يورو بوده است كه به هريك از زندانيان داده شده است.
اين بخش از سخنان نماينده خرم آباد با مزاح و تعجب رئيس مجلس روبرو شد و گفت شما سطح را بالا گرفته‌ايد. نماينده خرم آباد هم پاسخ داد، شايد 50 هزار يورو بوده باشد من را دچار شك و ترديد كرديد.
وي با بيان اينكه جايزه ساخاروف به نام ناراضي شوروي نامگذاري شده است، تاكيد كرد: اين جايزه به افرادي داده مي‌شود كه عليه سيستم حاكميتي كشورشان مبارزه مي‌كنند.
نماينده خرآباد با بيان اينكه هيچ كس مسئوليت اين ملاقات را برعهده نمي‌گيرد، گفت: وزارت خارجه و مجلس هركدام ديگري را مسئول معرفي مي‌كنند، وزارت اطلاعات مي‌گويد بي‌اطلاع بوده است، اگر بي‌هماهنگي بوده است چرا بعد از اين ملاقات آنها را از كشور اخراج نكرديد، چرا مسئولان كشور براي ملاقات با اين هيات به رديف شدند؟
در ادامه جلسه علني، علي لاريجاني رئيس مجلس از كاظم جلالي خواست به عنوان مسئول دعوت‌كننده و پيگري‌كننده اين سفر توضيحات لازم را ارائه دهد.
*جلالي: آقاي جواد لاريجاني گفت اين دو نفر دوران محكوميت خود را گذرانده‌اند و نمي‌توان مانع ملاقاتشان شد
جلالي با بيان اينكه آخرين سفر گروه پارلماني ايران به پارلمان اروپا به 6 سال گذشته برمي‌گردد، گفت: بعد از آن سفر قرار بود هر ساله سفرهاي رفت و برگشتي انجام شود كه اين كار صورت نگرفت. در پارلمان اروپا به دليل اهميت ايران يك گروه خاص روابط پارلماني تشكيل شده است در حاليكه براي بيشتر كشورها اين كار صورت نگرفته است و ديدارها به صورت منطقه‌اي انجام مي‌شود.
وي افزود: در طول 6 سال گذشته هم هيات پارلماني اروپا هربار براي سفر به ايران پيش شرط‌هايي را تعيين مي‌كرد كه آقاي لاريجاني عنوان مي‌كردند ما هيچ شرطي را نمي‌پذيريم ما هم اين را به آنها اعلام مي‌كرديم.
رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس با بيان اينكه اين سفر قرار بود بهمن ماه سال گذشته انجام شود، گفت: هربار هم نمايندگان تندرو كنگره آمريكا و اسرائيل مانع اين سفر مي‌شدند، از سوي ديگر بايد در نظر داشت كه به خاطر خلايي كه ما در اتحاديه اروپا داريم اين اتحاديه به جولانگاه منافقان و اسرائيل عليه ايران تبديل شده است.
وي با بيان اينكه اعضاي گروه روابط پارلماني با ايران بيشترين علاقمندي را به ايران و فرهنگ ايراني دارند، گفت: خانم كرونبرگ كه رياست اين هيات را برعهده داشت، هربار كه مريم رجوي در پارلمان اروپا حضور پيدا مي‌كند مخالفت كرده و بيانيه مي‌دهد.
جلالي در ادامه در تشريح هماهنگي‌هاي انجام شده قبل از اين سفر، گفت: در جلسه‌اي كه در سه شنبه قبل از اين سفر داشتيم، آقاي دلفي مدير كل اروپاي وزارت خارجه، دو نفر از وزارت اطلاعات و من و آقاي بروجردي از مجلس حضور داشتيم. اما شوراي عالي امنيت كه مسئول اينگونه برنامه‌ها است نماينده‌اي را نفرستاده بود
وي ادامه داد: در اين جلسه آقاي دلفي مدير كل غرب اروپا گفت اخيرا در جريان سفر سوسياليست‌هاي اروپا به تهران به آقاي محمدجواد لاريجاني ديدار كردند خواستار شدند در سفر پارلمان اروپا با ين دو نفر ملاقات شود. آقاي دلفي گفتند كه آقاي لاريجاني با اين ملاقات موافقت كردند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه مجلس از مخالفان انجام چنين ملاقاتي بود، ادامه داد: ما به عنوان مجلس معتقد بوديم آنها به اندازه كافي سخنان اپوزيسيون نظام را شنيده‌اند و اينبار بهتر است سخنان ما را هم بشنود. با اين وجود من با آقاي جواد لاريجاني تماس گرفتم و نظر ايشان را پرسيدم.
وي اظهار داشت: ايشان از جايگاه مسئول حقوق بشر قوه قضاييه گفتند كساني كه در اين كشور جرمي را مرتكب و محاكمه شدند و مدت مجازات خود را هم تمل كرده‌اند مشكلي براي اين ديدار ندارند، ما چيزي براي پنهان كردند نداريم، اين افراد هم آزاد هستند و نمي‌توانيم بگوييم ملاقات نداشته باشيد، لذا ما به عنوان قوه قضاييه مخالفتي با اين ديدار نداريم اما تابع تصميمي هستيم كه شما بگيريد.
جلالي گفت: بعد از آن ما گفتيم اگر قرار باشد جيزه ساخاروف به آنها داده شود، چه؟، آقاي دلفي گفت امكان ندارد جايزه را بدهند چون بايد رئيس پارلمان اروپا و با تشريفات خاص اين جايزه داده شود، لذا ما مي‌گوييم جايزه را نمي‌دهند، بعد از آن حتي اين را هم بررسي كرديم كه اگر آينها در سفارتخانه‌اي با هم ملاقات كنند چه، كه آقاي بروجردي از وزارت اطلاعات خواستند تميهدات لازم را در نظر بگيرند.
وي با بيان اينكه در روز اول سفر اين ديدار صورت گرفت، اظهار كرد: روز اول هر سفري معمولا در دست هيات سفر‌كننده است و آنها هم برخلاف عرف ديپلماتيك اين كار را انجام دادند.بعد از سخنان جلالي رئيس مجلس نيز به بيان توضيحاتي پرداخت.
لاريجاني با بيان اينكه چيز پوشيده‌اي در اين خصوص وجود ندارد، گفت: اين درخواست سفر از مدت‌ها قبل مطرح بود و كار خوبي هم است و معتقديم پارلمان ايران و اروپا بايد با هم ارتباط و مذاكره داشته باشند. و اين گفتگوها مي‌تواند مفيد هم باشد.
وي با بيان اينكه هيج شرطي براي اين سفر گذاشته نشده بود، گفت: كاري كه اين هيات پارلماني كرد سبك و بد بود، كسي كه براي ديدن جايي مي‌رود بايد برنامه بدهد، اينكه پنهاني بروند و ملاقات كنند كار سخيف و بدي است عقل حكم مي‌كرد كه احترام رفتار ديپلماتيك خودشان را خودشان بكنند.
رئيس مجلس در عين حال با انتقاد از ادبيات به كار رفته شده در اين خصوص گفت:اما خودمان بايد در عباراتي كه به خرج مي‌دهيم دقت كنيم، اينكه بگوييم مسئولان براي ديدار رديف شدند، تحفيف مسئولان خودتان است. اين ديدارها به طور طبيعي انجام مي‌شود.
وي ادامه داد: اين گفتگوها منافعي دارد و من اين را غلط مي‌دانم كه نكات منفي را اينگونه برجسته كنيم، آنها كار غلطي كردند اما اينكه فوري برگشتند و مساله را علني كردند يعني دنبال هياهو و كار تبليغاتي هستند بنابراين بايد مراقب باشيد در دام آنها نيفتيد، به اندازه‌اي كه ارزش دارد بها بدهيد و در دام آنها نيفتيم و هيزم آن را زياد نكنيد. وي با تاكيد برانيكه اين رفتار در سطح پارلمان اروپا نبود، خاطرنشان كرد: اين كار سخيفي بود كه دزدي بروند و ملاقات كنند. با اين وجود ما بايد به دنبال هدف خودمان باشيم ما بايد توجه داشته باشيم كه از طريق درست برخورد كنيم. نبايد هوش و حواس‌ها صرف اموري شود كه آنها مي‌خواهند.

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن