تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819218433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم وجود مديريت يكپارچه شهري باعث هدر رفتن سرمايه هاي كشور مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عدم وجود مديريت يكپارچه شهري باعث هدر رفتن سرمايه هاي كشور مي شود
سنندج - خبرگزاري مهر: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج گفت: چند سال است كه ايجاد مديريت يكپارچه شهري در دستور كار دولت در بحث عمران شهري قرار گرفته كه تا كنون نتيجه اي نداشته و اين امر تنها باعث هدر رفتن سرمايه هاي ملي كشور مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قربان كياني صبح سه شنبه در نخستين همايش ملي مديريت يكپارچه شهري و نقش آن در توسعه پايدار شهري اظهار داشت: نرخ رشد شهرنشيني در كشور بالا است و شهرهاي ما مشكلات متعددي را دارند كه تنها با يكپارچگي و هماهنگي بين سازماني مي توان مشكلات آنها را رفع كرد.

وي افزود: براي تحقق توسعه پايدار راهي جز مديريت يكپارچه شهري وجود ندارد كه لازمه آن نيز حضور بخش علمي و تعامل دانشگاه ها و مراكز توليد علم با شهرداري ها است.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج ادامه داد: در سال هاي اخير پديده شهرنشيني در سراسر دنيا روند يكساني دنبال نكرده و در كشورهاي توسعه يافته شهر و شهرگرايي با توجه به سطح كيفي زندگي مردم پديده پويا و متعادل در كشورهاي در حال توسعه و توسعه نيافته به دليل ساختار معيوب و ناكارامد نهادي و ساختاري شهرنشيني و شهرگرايي را تبديل به يك ناهنجاري و آسيب در بخش شهرها كرده است.

كياني يادآور شد: شهرهاي كه رشد نامتوازن و ساختار ناسالم دارند به شهر در تمام حوزه هاي اقتصادي، سياسي، اجتماعي، محيطي، فرهنگي و كالبدي چهره بيمار گونه مي‌بخشند.

وي بيان كرد: كليه امور سيستم شهر بايد با هماهنگي تمام سازمان ها و نهادها و مشاركت مردمي شفافيت لازم را به بخش شهري و مديرت آن ببخشند تا موجب توسعه و تعالي و در نتيجه فراهم امدن زندگي مناسب براي افراد باشد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج در ادامه با بيان اينكه مديريت يكپارچه شهري دغدغه مسئولان شهري است و توجه به آن مزاياي خوبي را در بردارد، گفت: در اجراي پروژه هاي تعريف شده لازم است براساس برنامه ريزي هاي شهرداري و با مديريت كامل و جامع علمي مانع از دور ريز و اتلاف سرمايه ها شد.

كياني با اشاره به اينكه توجه به مديريت شهري از زيادكاري جلوگيري مي كند، افزود: نيازسنجي بر اساس اولويت سنجي اجراي پروژه ها لازم است و بايد براي رسيدن به نتيجه مطلوب همه سازمان ها هماهنگي لازم را داشته باشند و براساس سلسله مراتب، مديريت مشاركتي را به جاي مديريت فرد محور القا كنند.

وي اظهار داشت: هماهنگي و همدلي شوراي عالي كشور و تعامل آن با شوراي اسلامي مي‌تواند محقق كننده امر مديريت شهري باشد و لازمه ان نيز حضور بخش دانشگاهي و حوزه علمي خواهد بود.

كد خبر: 2197517

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۳:۳۴

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن