تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819377598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاوت هاي روابط زناشوئي امروزي با دوران گذشته/ لزوم تعادل فرصت رشد زن و مرد در خانواده


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تفاوت هاي روابط زناشوئي امروزي با دوران گذشته/ لزوم تعادل فرصت رشد زن و مرد در خانواده
زندگي زناشوئي درك متقابل بر مبناي احترام و اشتراك است و احساس امنيت عاطفي تضميني است تا زن و شوهر با خيال راحت بتوانند احساسات خود را بدون مشاجره مطرح كنند.

به گزارش خبرگزاري مهر، مردان قديم با دستان پر وارد خانه مي شدند كه حاوي مايحتاج زن و فرزندانشان بود. اهل خانه به استقبال او مي شتافتند، اما در عصر ماشيني امروز گاهي مردان زودتر از زنان به خانه مي رسند و گاه مردان در خانه و زنان در بيرون كار مي كنند و يا اينكه هر دو سر كارند. در چنين موقعيتي الگوهاي سنتي فرو مي ريزد و توقعات جديد شكل مي گيرد و ازدواج مفهوم جديدي پيدا مي كند كه هنر و مهارت هاي فراواني براي حفظ و حراست از اين زندگي مشترك را مي طلبد.

مرد امروز مانند شكارچي اي است كه بايد به دنبال شكار از ريسمان و بند استفاده كند. يعني به نوعي، فقط به شجاعت نياز ندارد، بلكه درايت و فراست مي خواهد. او مرتبا بايد از خود دفاع كند. مثلا مردان بايد قلبا بپذيرند كه ترقي همسرشان به نفع آنان است. زن نيز مانند مرد لياقت ترقي و تكامل را دارد. پس چنان كه به ترقي خويش علاقه داريد بايد به فكر تكامل و ترقي همسرتان باشيد.

مردان بايد توجه داشته باشند كه همسرشان به گونه اي شريك زندگي و مادر و مربي فرزندان و مدير خانه است. بنابراين كملات او موجب افتخار و سربلندي خانواده مي شود. كسب اين كمالات پس از عروسي و در خانه شوهر نيز امكان پذير است. به عبارت ساده تر ازدواج و رفتن به خانه شوهر زندان كمالات و در بند كشيدن پيشرفت و ترقي نمي باشد بلكه نردبان پيروزي و كاميابي محسوب مي شود. منتها اين امر مهم بدون همكاري و ياري شوهر ممكن نخواهد بود و از طرف ديگر سزاوار نيست كه مرد از تكامل و پيشرفت همسرش غافل باشد.

بسيار به جاست كه اگر شوهري احساس كرد همسرش براي ترقي و تكامل صلاحيت و آمادگي دارد، از هيچ كوششي دريغ نورزد و حيف است كه خانم ها از ذوق، علاقه، تخصص و فرصت خويش استفاده نكند و در خانه راكد وساكن بمانند. زن موفق و دانشمند،با مهارت هاي خاص از چند جهت به نفع خانواده است. از جمله در تربيت فرزندان غالبا موفق تر است؛ در مسائل خانوادگي تفاهم بيشتري نشان مي دهد؛ موجب آبرو و شرافت شوهر و فرزندان مي شود؛ وجودي ارزشمند براي جامعه است؛ فرزندان داناتر و فعال تري تربيت مي كند؛ مشكلات زندگي را بهتر در مي يابد و حل مي كند و نسبت به زندگي آگاهي بيشتري دارد.

در يك زندگي سالم بايد بين داده ها و ستاده ها تعادل برقرار باشد و زنان امروز احساس مي كنند در دادنها و گرفتن ها و چوب و خطها مغبون شده اند كه اين زيان ناشي از باورهاي جنسيتي و از دست دادن فرصت هاي مناسب زنان بر اثر عوامل گذشته بوده است. زن امروز مانند گذشته نه فكر مي كند و نه عمل. بلكه او در اين دوران در حالي كه زن خانه است در بيرون از خانه نيزبه نوعي فعال و درگير مي باشد. زن امروز مي خواهد از هر نظر مستقل باشد.

زنان به مردان مقتدر مي انديشند و پا به پاي آنان گام بر مي دارند پس انتظار دارند آنها را درك كنند و روابط احساسي شان را بشناسند. زن امروز مرد را فقط براي خوردن و زاياندن طالب نيست، بلكه مردي را مي خواهد كه مفهوم ارتباط را از ديدگاه امروز، يعني درك متقابل بر مبناي احترام متقابل و بر پايه اشتراك متقابل بفهمد و رعايت كند. به عبارت ديگر احساس امنيت عاطفي براي زن تضميني است تا او با خيال راحت بتواند احساساتش را بدون مشاجره و بي آنكه دلهره و ترسي در كار باشد مطرح كند.

مردان امروز نياز دارند كه آموزش لازم را قبل از ازدواج فرا بگيرند. زندگي زناشويي ابتدا رويايي زيباست كه كم كم بر اثر ارتباط و احساس به فعليت مي گرايد و شكل زيستن، با هم بودن، يكي شدن و غيره را به خود مي گيرد. پس بايد براي چنين زيستي آموزش ديد. زندگي زناشويي ابتدا چيزي جز يك ارتباط احساسي و عاطفي نمي باشد، اما اين ارتباط آن قدر ظريف و حساس است كه عدم آگاهي از پيچ و خم هاي آن زيانهاي غير قابل تصوري را بوجود مي آورد.

كد خبر: 2193645

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۴:۴۳

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن