تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820241099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح احداث ايستگاه مترو در آرامستان بهشت سكينه(س) كرج بررسي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: طرح احداث ايستگاه مترو در آرامستان بهشت سكينه(س) كرج بررسي مي شود
كرج - خبرگزاري مهر: سرپرست سازمان آرامستانهاي شهرداري كرج از آغاز مذاكرات فشرده براي احداث ايستگاه مترو در آرامستان بهشت سكينه(س) در خط ريلي كرج – هشتگرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، "مجتبي اسكندري" تعداد متوفيان دفن شده در آرامستان بهشت سكينه(س) از ابتداي سال 57 تاكنون را حدود 70 هزار نفر اعلام كرد و با تصريح بر اينكه « سازمان آرامستانها روزانه براي بيش از 25 متوفي گواهي فوت صادر مي نمايد كه ميانگين 50 درصد آنها در آرامستان بهشت سكينه(س) خاكسپاري مي شوند »، اظهار داشت: گرچه سازمان آرامستانهاي شهرداري كرج در چارچوب شهري فعاليت مي كند اما شعاع خدماتي اش تمام استان البرز و بخشي از قزوين را شامل مي شود و مي توان از آن به عنوان گورستان جامع استان البرز ياد كرد.

اين مقام مسئول، با يادآوري سنت حسنه زيارت اهل قبور و گلزار شهداء در روزهاي پاياني هفته، اعياد و مناسبت هاي مذهبي و آخرين پنج شنبه سال، خاطرنشان كرد: متاسفانه مبادي ورودي و خروجي آرامستان بهشت سكينه(س) از گنجايش لازم براي حجم بالاي تردد وسايط نقليه برخوردار نيست و گاها شاهد ايجاد ترافيك هاي چند كيلومتري در مسيرهاي منتهي به آرامستان هستيم كه طرح موضوع در شوراي عالي ترافيك استان و اتخاذ تدابير صحيح ضروري است.

اسكندري با اشاره به گذر خط ريلي كرج – هشتگرد از ضلع جنوبي آرامستان بهشت سكينه(س) بيان داشت: بر اساس نقشه تهيه شده براي احداث قطار شهري كرج – هشتگرد، اين خط ريلي اتصال آرامستان بهشت سكينه(س) و همچنين جاده احداثي براي دسترسي محلي به آن را با اتوبان كرج – قزوين قطع مي كند كه در صورت اجرا، مشابه معضل ترافيك پل فرديس را در ورودي و خروجي هاي آرامستان بهشت سكينه(س) خواهيم داشت.

سرپرست سازمان آرامستانهاي شهرداري كرج در پاسخ به پرسشي درباره تدابير سازمان براي پيشگيري از وضعيت فوق الذكر گفت: از آنجا كه مسير جايگزين كه دو گزينه احداث پل روگذر يا زيرگذر را پيش رو قرار مي دهد؛ پاسخگوي نيازها نيست و مشكلات ترافيكي را تشديد مي كند، پيشنهاد احداث ايستگاه مترو در آرامستان بهشت سكينه(س) در خط ريلي كرج – هشتگرد در بازديد مسئولان استاني مطرح شد و اميدوارم با طرح موضوع در شوراي عالي ترافيك و اخذ مجوزهاي مربوطه، شاهد نگاه حمايتي نسبت به آن باشيم.

متاسفانه مبادي ورودي و خروجي آرامستان بهشت سكينه(س) از گنجايش لازم براي حجم بالاي تردد وسايط نقليه برخوردار نيست و گاها شاهد ايجاد ترافيك هاي چند كيلومتري در مسيرهاي منتهي به آرامستان هستيم كه طرح موضوع در شوراي عالي ترافيك استان و اتخاذ تدابير صحيح ضروري است.

اسكندري، به دعوت سازمان آرامستانها از مسئولان استاني براي بازديد از وضعيت و حجم ترافيك روزانه در مبادي ورودي و خروجي آرامستان بهشت سكينه (س) اشاره كرد و ادامه داد: در اين بازديد سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استاندار البرز، معاون فني و عمراني شهرداري كلانشهر كرج، تيم فني و اجرايي احداث خط ريلي كرج – هشتگرد و شهردار كمالشهر از نزديك در جريان جزئيات بيشتر پيشنهاد قرار گرفتند و با مشاهده وضع موجود مقرر گرديد كميته فني زير مجموعه شوراي عالي ترافيك استان و با محوريت شهرداري كرج در محل سازمان آرامستانها برگزار شود تا راهكارهاي احداث ايستگاه قطار شهري در آرامستان بهشت سكينه (س) مورد بررسي قرار گيرد و در صورت تصويب، جزئيات بيشتر پيرامون ارگان اجرا كننده پروژه و راههاي تامين اعتبار آن مورد بحث و تبادل نظر كارشناسي قرار گيرد.

وي، با تاكيد بر اينكه با تجسم دورنماي آرامستان بهشت سكينه (س) در 10 سال آينده و تشديد معضل ترافيك، بايد از امروز تدبير انديشي لازم را داشته باشيم، اظهار داشت: در صورت عدم احداث ايستگاه مترو در آرامستان و اجراي نقشه احداث خط ريلي كرج – هشتگرد مطابق آنچه گفته شد، تنها راه ارتباطي شهروندان با سازمان زير گذر كمالشهر مي شود كه آن هم در حال تغيير مسير است و مردم دچار مشكلات زيادي خواهند شد.

اين مقام مسئول، از مسئولان استاني خواست با توجه به اينكه سازمان آرامستانهاي شهرداري كرج به تمام شهروندان استان خدمت رساني مي كند، نگاه ويژه اي به توسعه و آباداني اش داشته باشند.

اسكندري از آرامستان بهشت سكينه (س) به عنوان «آرامستان جامع استان البرز» و يكي از بزرگ ترين سايت هاي آرامستاني استان هاي تهران، قزوين و البرز ياد كرد و گفت: حل مشكلات آرامستان بهشت سكينه (س) نگاه فرا منطقه اي مي خواهد و اميدوارم بحث ضرورت احداث ايستگاه مترو در آرامستان با جديت از سوي مسئولان مربوطه دنبال شود.

كد خبر: 2193407

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۲:۰۵

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن