تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803715305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح دغدغه‌هاي متروي تهران در بازديد از متروي تهران – پرند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: طرح دغدغه‌هاي متروي تهران در بازديد از متروي تهران – پرند
اعضاي كميسيون حمل و نقل و عمران شوراي شهر تهران در دومين بازديد خود از پروژه‌هاي در حال احداث متروي تهران امروز پنج شنبه از شركت واگن سازي تهران و خط متروي تهران – پرند بازديد كردند.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در حاشيه اين بازديد احمد دنيامالي - رئيس كميسيون عمران در جمع خبرنگاران گفت: شركت مترو كارهاي خوبي در حوزه ساخت تونل و توسعه شبكه زيرزميني انجام داده است اما نگراني امروز در حوزه تجهيزات و بحث تامين واگن است. البته از گذشته در بحث واگن سازي و توانمندسازي در كشور كارهاي خوبي صورت گرفته است و واگن سازي اراك و چند واگن سازي ديگر در حال حاضر سابقه خوبي را كسب كرده‌اند.

وي افزود: در تلاش هستيم از ظرفيت واگن‌سازي تهران بهتر استفاده كنيم. برنامه‌هاي شورا و شهرداري براي توسعه مترو برنامه‌اي جهادي است. چيزي كه براي شورا حائز اهميت است اين است كه در برنامه پنج ساله آينده بايد يك تلاش ويژه داشته باشيم كه حداقل بين 300 تا 400 واگن در سال به مدار خطوط مترو وارد كنيم.

وي تاكيد كرد: تامين اين تعداد واگن حجم بالايي اعتبار و تلاش در توليد صنعتي كشور را مي‌طلبد. بايد به واگن سازي تهران و شركت‌هايي كه به نوعي شريك اين مجموعه هستند كمك كنيم تا در بحث تامين تجهيزات مشكلي نداشته باشند.

وي در خصوص ايجاد رقابت ميان شركت‌هاي واگن سازي گفت: در واقع حدود 40 تا 50 درصد تجهيزات از كشورهاي اروپايي و چين وارد مي‌شود. اميدواريم در آينده اگر مشكل تحريم‌ها حل شود اين شركت‌ها بتوانند خودشان اقدام كنند و از حالت انحصار موجود خارج شوند.

دنيامالي با تاكيد بر اتكا به بخش داخلي افزود: اگر هزينه‌ها بين 15 تا 20 درصد گران‌تر تمام شود به صرف و صلاح ملي است كه به توليدكننده داخلي كار سپرده شود. مترو به عنوان نماينده شهرداري تهران در واگن سازي 30 درصد سهم دارد كه علاقمند هستيم اين 30 درصد سهم به مردم واگذار شود و مجموعه‌هاي مردمي و بخش خصوصي در اين زمينه فعال شوند كه در نتيجه آن رقابت نيز ايجاد مي‌شود.

در ادامه اين بازديد دنيامالي در خصوص پروژه ايستگاه شهر آفتاب، گفت: اين پروژه پيشرفت خوبي داشته و در مدت يكسال و نيم رشد خوبي وجود داشته است. به طوري كه بعضي قسمت‌ها بالاي 65 درصد و در سمت پرند در بحث زيرساخت‌ها و روسازي تا 95 درصد پيشرفت داشته است و اميدواريم با تعامل ميان دولت به خصوص وزارت راه و شهرسازي و قول‌هاي كه داده شده انشالله منابع اين پروژه تامين شود.

بخشي از اين منابع براي گشايش ال‌سي‌ها و بخشي براي تامين تجهيزات است. اميدوارم در سال آينده با ايجاد اين تعامل شاهد بهره‌برداري اين پروژه كه بخشي از آن روي زمين و بخشي زير زمين انجام شده، باشيم.

وي تاكيد كرد: جلسه‌اي با وزير راه و شهرسازي خواهيم داشت و كمك خواهيم كرد اين پروژه زودتر روند كاري خود را پي گيرد و بخش قابل توجهي از مسافرين كه نياز به تردد به سمت فرودگاه امام (ره) و شهر پرند را دارند جابجا كند.

به گزارش ايسنا، هابيل درويش - مدير عامل شركت مترو تهران ضمن تقدير از حضور اعضاي شورا در سر پروژه‌هاي مترو گفت: نياز امروز ما تامين اعتبارات است. مترو توانايي ساخت سالانه 30 كيلومتر مترو را دارد و مي‌تواند سالي 160 دستگاه واگن در كارخانه واگن سازي تهران توليد كند.

وي افزود: اگر اعتبارات تامين شود در سالها و ماه‌هاي آينده مي‌توانيم دوران خوبي در مترو داشته باشيم.

وي تاكيد كرد: در بخش ساختماني حدود 100 درصد كار به وسيله متخصصين ايراني انجام مي‌شود و در بخش تجهيزات هم بيش از 50 درصد تجهيزات واگن به دست صنعتگران داخلي توليد مي‌شود.

درويش با بيان اينكه واگن‌سازي تهران تنها واگن سازي كشور نيست، افزود: اين كارخانه بر اساس قراردادهايي كه با مترو داشته توانسته به خوبي نيازهاي متروي تهران را تامين كند. هرجا هم كه حجم قرارداد بالا بوده از سازنده‌هاي ديگر كمك مي‌گيرد.

وي افزود: قرارداد 1050 ميلياردي كه با واگن سازي تهران داشتيم رو به اتمام است و جديد هم 22 رام قطار از محل فاينانس خريداري كرديم كه مونتاژ و راه اندازي آن به اين كارخانه سپرده شده است.

وي در خصوص اعتبارات لازم براي هر خط مترو گفت: حدود 1000 ميليارد تومان اعتبار براي هر خط به همراه واگن نياز است البته زير ساخت‌هاي مترو هميشه جلوتر از تامين واگن بوده است.

مدير عامل متروي تهران در خصوص پروژه ايستگاه شهر آفتاب گفت: اين پروژه به طول 51 كيلومتر كار اجرايي‌اش در سال 91 آغاز شد و امروز بيشتر از 70 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

وي افزود: 19 دهنه پل، 10 كيلومتر تونل و 16 كيلومتر ريل گذاري در اين پروژه انجام شده است اما به دليل عدم تامين اعتبارات امروز كار به كندي پيش مي‌رود.

وي تاكيد كرد: در صورت تامين اعتبارات پروژه پيش بيني مي‌كنيم در سال 93 پروژه به اتمام برسد. يعني از ايستگاه شاهد بهشت زهرا (س) تا فرودگاه امام (ره) و از آنجا تا شهر پرند به بهره برداري برسد.

در اين مراسم اقبال شاكري - عضو ديگر كميسيون عمران هم با اشاره به بازديد از شركت واگن سازي تهران گفت: يكي از دستاوردهاي خوب چند سال گذشته كشور همين شركت است. امروز سطح استفاده از تكنولوژي در ساخت واگن‌ها به سطح قابل قبولي رسيده و در يك رقابت بين المللي و در مناقصه اين شركت برنده پروژه مترو شد.

وي افزود: اين بازديدهاي اعضاي شورا نشان دهنده توجه شورا به خصوص كميسيون عمران به مسئله حمل و نقل عمومي است. تا از اين طريق بتوان مشكلات و معضلات اين شركت‌ها را در صحن شوراي شهر تهران پيگيري كنيم.

وي تاكيد كرد: اميدوارم از طريق اين بازديدها به اهداف برنامه پنج ساله دوم شهرداري در خصوص حمل و نقل عمومي و توسعه آن برسيم.

امروز در شورا به حمل و نقل عمومي و به خصوص مترو به عنوان يكي از بخشهاي انبوه بر توجه ويژه‌اي شده است تا بتوانيم از فاصله‌اي كه ايجاد شده كم كنيم.

به گزارش ايسنا، محسن سرخو - ديگر عضو كميسيون عمران نيز با اشاره به اولويت شهرداري در خصوص توسعه حمل و نقل عمومي به ويژه مترو گفت: در اين راستا شركت واگن سازي تهران نقش ممتازي دارد. در حال حاضر اين شركت 45 واگن نيمه كاره دارد كه اگر اعتبارات ريالي آن توسط شركت مترو و شهرداري تهران تامين شود، مي‌تواند اين 45 واگن را تا 22 بهمن سال جاري تحويل دهد.

وي افزود: با تحويل اين 45 واگن يك طبقه و دوطبقه آسايش خوبي براي شهروندان فراهم مي‌شود. البته 22 رام قطار جديد هم براي مونتاژ به اين شركت داده شده است كه قرار است اين واگن‌ها در خط سه مترو در سال آينده مورد استفاده قرار گيرند.

سرخو ادامه داد: شوراي شهر تهران هم در متمم بودجه 92 شهرداري 350 ميليارد تومان به مترو اختصاص داده است. اميدواريم شهرداري سريع تر اين اعتبارات را تخصيص دهد و شركت مترو هم بتواند تامين مالي شركت واگن سازي را انجام دهد.

وي تاكيد كرد: اگر حوزه مالي پا به پاي حوزه‌هاي اجرايي و فني اقدامات خود را به موقع انجام ندهد طبيعتا در انجام پروژه‌ها دچار تعويق مي‌شويم. خواسته اعضاي شورا اين است كه مصوبات شورا به سرعت توسط شهرداري دنبال شود تا شاهد بهره‌برداري اين 45 رام قطار تا قبل از 22 بهمن باشيم.

وي افزود: شركت واگن سازي تهران حتي پس از اتمام توسعه خطوط مترو براي تعمير و نگهداري واگن‌ها و كاهش زمان سرفاصله از 4.5 دقيقه فعلي به دو دقيقه با تلاش مضاعف بايد مورد استفاده قرار بگيرد.

سرخو با اشاره به نقش 50 درصدي تامين اعتبارات دولت در توسعه خطوط مترو گفت: به دليل مشكلات مالي كه در چند سال اخير دولت با آن روبرو بوده از سهم 50 درصدي دولت گاهي 10 درصد و گاهي تنها هشت درصد تامين شده است. در هر صورت با توجه به اينكه اولويت اول شهرداري تهران بايد مترو باشد، كمك دولت نيز به روند توسعه مترو سرعت مي‌بخشد.

انتهاي پيام

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن