تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819696807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاكرات معاون ارزي در هند به نتيجه رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: مذاكرات معاون ارزي در هند به نتيجه رسيد
باوجود انتشار اخباري مبني بر اينكه هند پرداخت دلاري پول نفت ايران را قبول نكرده است، بانك مركزي اعلام كرد: معاون ارزي اين بانك با مقامات هندي در تمام زمينه‌ها به توافق رسيده و مشكلي در مذاكرات وجود ندارد.
تسنيم: درحالي كه هنوز سفر هيات ايراني به هند براي چگونگي بازگشت منابع ارزي به ايران به اتمام نرسيده خبرگزاري رويترز به نقل از مقامات هندي اعلام كرده‌ كه هند فعلاً پرداخت دلاري پول نفت ايران را آغاز نمي كند.

اما كسب اطلاع تسنيم از بانك مركزي بيانگر روايت ديگري است؛ آنطور كه مقامات بانك مركزي به خبرنگار ما مي گويند: در مذاكرات هيات اعزامي بانك مركزي به هند هيچ مشكلي وجود ندارد و مقامات دو كشور در تمام موارد به توافق رسيده اند.

غلامعلي كامياب به همراه هياتي از بانك مركزي ابتداي هفته جاري راهي دهلي نو شد تا با وزيران تجارت و دارايي و مسئولان بانكي هند ديدار و در مورد نحوه آزاد سازي بخشي از پول نفت ايران براي اولين بار پس از كاهش تحريم هاي آمريكا و متحدانش عليه تهران گفت وگو كند.

طبق خبري كه رويترز منتشر كرده اين هيئت روز سه شنبه با مقامات وزارت دارايي و رزرو بانك هند ديدار كرد. آرويند مايارام، يكي از مقامات ارشد وزارت دارايي هند گفت، فعلا هند پرداخت دلاري پول نفت ايران را آغاز نخواهد كرد.

وي افزود: موضوع اين نشست عمدتا بر تاثير توافق اخير بر موضوعاتي از جمله بيمه نفتكش ها و راه هاي افزايش واردات نفت از ايران و گسترش صادرات هند به اين كشور متمركز بود.

يك مقام ارشد دولتي تركيه در اين باره گفت: «ما هيچ درخواستي نه از طرف ايران و نه از طرف هند دريافت نكرده ايم. اگر يكي از طرف ها بخواهد اين پول از طريق هالك بانك پرداخت شود ما خوشحال خواهيم شد اين پرداخت ها را انجام دهيم.»

هند در اواسط سال 2012، شروع به پرداخت 55 درصد پول نفت ايران به يورو از طريق هالك بانك كرد. مابقي پول نفت ايران به حساب ايران در بانك يو سي اوي هند به روپيه واريز مي شد.

اما روش پرداخت پول از طريق هالك بانك، در فوريه امسال، زماني كه تحريم هاي جديد عليه ايران به تصويب رسيد، مسدود گرديد و ايران را از بخش عمده درآمد نفتي اش محروم ساخت.

از آن زمان تاكنون پالايشگاه هاي هندي از پرداخت 55 درصد پول نفت ايران خودداري مي كنند و اين در حالي است كه ايران به دنبال راهي جايگزين براي دريافت آن پول از طريق ارزهايي نظير دلار و يورو بوده است.

منابع پالايشگاهي گفتند، در پايان ماه نوامبر پالايشگاه هاي هندي حدود 2.2 ميليارد دلار از بابت پرداخت بخشي از پول نفت ايران به اين كشور بدهي داشتند. آرون كائول، رئيس بانك يو سي اوي هند گفت، ميزان روپيه اي به ارزش حدود سه ميليارد دلار از سوي پالايشگاه هاي هندي به حساب ايران در بانك يو سي او پرداخت شده است.

يك مقام وزارت دارايي هند اين هفته گفت، هند به پرداخت پول نفت ايران از طريق بانك يو سي او ادامه خواهد داد تا زماني كه اطلاعات بيشتري در مورد برداشته شدن تحريم هاي آمريكا و اتحاديه اروپا كسب كند.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن