تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819441955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانم مجري قرعه كشي جام جهاني، فيس‌بوك خود را بست!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: خانم مجري قرعه كشي جام جهاني، فيس‌بوك خود را بست!
مجري زن برنامه قرعه كشي جام جهاني كه صفحه هوادارانش در فيس بوكش مورد هجمه سنگين گروهي از ايرانيان عصباني قرار گرفت، پس از افزايش اين حملات، صفحه هوادارانش را براي عموم مسدود ساخت تا بدين طريق از هجوم ديگر چهره‌هاي مودبي كه او را مورد خطاب قرار داده بودند، كاسته شود و البته ماجرا به شديدترين نقطه ممكن رسيد.

«تابناك» در ادامه نوشت:‌انگار حاشيه‌هاي قرعه كشي جام جهاني براي كشورمان پايان ندارد و سلسله حركت‌هايي كه برخي از ايراني‌ها پس از اين اتفاق انجام دادند، حالا كم كم عوارضش را نشان مي‌دهد تا تنها بتوان ابراز اميدواري كرد اين دامنه اثرگذاري بيش از اين توسعه نيابد و ثلمه‌اي به چهره ايرانيان در سراسر جهان وارد نسازد.

هنوز از عوارض حملات به صفحه هواداران ليونل مسي خبري در دسترس نيست و به جز آنكه 51 ميليون نفر در سراسر جهان نوشته‌هاي فارسي و انگليسي و عربي هموطنانمان مشتمل بر شديدترين توهين‌ها به اين بازيكن تيم ملي آرژانتين را ديدند و برخي رسانه‌ها نيز اشاراتي به اين حملات داشتند، بازيكن تيم ملي بارسلونا و ملي پوش آرژانتين واكنشي نشان داده و با سكوت از كنار اين حملات مملو از توهين و تحقير گذشته است.

در كنار او اما «فرناندا كاما پريرا ليما» مجري، مدل و بازيگر ۳۶ ساله برزيلي شرايط متفاوتي داشت و هجم هتاكي به او و همسر و فرزندانش با شنيع‌ترين الفاظ جنسي همراه شد و در واقع هرچند حجم نظردهندگان به صفحه هواداران اين مجري زن، كمتر از يك چهارم حمله كنندگان به صفحه هواداران ليونل مسي بود اما در عين حال نوع نظرات به مراتب بي‌ادبانه‌تر و داراي تعرض بيشتر به حريم شخصي بود و حقيقتاً هر خواننده‌اي را شرمنده مي‌ساخت.

تفاوت اساسي آنجا بود كه صفحه اين مجري برزيلي بيش از حد شخصي بود، حال آنكه فضاي صفحه مسي با 51 ميليون هوادار به مراتب رسمي‌تر بود. حملات به پيج فرناندا ليما حتي به نظرسنجي صفحه او نيز كشيده بود، تا جايي كه نظرسنجي كه او طرح كرده بود با حجم وسيعي از گزينه‌هاي فارسي ركيكِ افزوده شده توسط فارسي‌زبانان همراه شده بود كه اتفاقاً اين گزينه‌ها بيشترين راي‌ها را گرفته بود.

در اين ميان نكته جالب آنجا بود كه اين عده ظاهراً در اعتراض به نوع پوشش اين مجري كه باعث شد صداوسيما نتواند مراسم را حتي به طور غيرزنده نشان دهد و دقايق بسيار اندكي از قرعه كشي پخش شد، به صفحه او و همسرش در فيس بوك حمله كرده بودند اما در عين حال صفحه او را لايك مي‌كردند تا به اين تفريح‌شان در بلندمدت ادامه دهند و اينچنين شد كه به يك باره صفحه چند هزار لايكي اين مجري به 35 هزار لايك رسيد كه اكثراً ايراني بودند!

حال اين مجري احتمالاً با مطالعه اين كامنت‌ها كه مترجم گوگل نيز برخي‌شان را به سليسي مي‌تواند ترجمه كند، به اين نتيجه رسيده كه نمي‌تواند با اين حملات مقابله‌ به مثل كند و در تازه‌ترين اقدام كه از ساعتي پيش رخ داده، صفحه فيس بوكش را براي عموم مسدود نموده و بر روي صفحه‌اي لينك كرده كه تنها مشخصاتش ذكر شده است. اين جدي‌ترين واكنش به رفتارها ايرانيان عزيزي است كه قصد اعتراض به اين مجري را داشتند و ممكن است برخي تصور كنند ايراني نبوده‌اند اما مگر مي توانيم خودمان را گول بزنيم؟!

البته شايد اين اقدام مجري زن برزيلي در مسدود كردن صفحه فيس بوكش را برخي به حساب بي‌جنبگي او بگذارند، چرا كه در ورزشگاه آزادي، بارها يكصدهزار نفر يك صدا، داور يا بازيكنان را با ركيك ترين الفاظ مورد خطاب قرار داده اند و بازيكن يا داور نيز زمين را ترك نكرده‌اند كه اي كاش چنين مي‌كردند و تماشاچي فوتبال را وادار مي‌ساختند تا حداقل براي خانواده ورزشكاران حرمت قائل شود!

با اين اوصاف بايد اميدوار بود ظرفيت ليونل مسي براي فحش شنيدن بالاتر باشد و احياناً او يا همين مجري خانم گفت و گوهايي با غول‌هاي خبري جهان درباره حملات سايبري ايراني‌ها نداشته باشند كه اگر داشته باشند، توسط گروهي نهايتاً 50 هزار نفري ضربه بدي به اعتبار و چهره مردمانِ ايران نزد جهانيان وارد مي‌آيد.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن