تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 12 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809165395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس بررسي مي‌كندآيا قطار جايگزين سفر اتوبوسي به پايتخت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس بررسي مي‌كندآيا قطار جايگزين سفر اتوبوسي به پايتخت مي‌شود
فاصله ريلي تهران تا قم حدود 182 كيلومتر است. قطار قم – تهران با 540 صندلي هر روز ساعت 6 صبح از ايستگاه مركزي قم به سمت تهران حركت مي‌كند و ساعت 16 و 30 دقيقه بعداز ظهر از تهران به سمت قم باز مي‌گردد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، هر ساعتي از روز كه به ميدان 72 تن بروي شاهد افرادي زيادي هستي كه در انتظار اتوبوس هستند. تهران مقصد اكثر اين مسافران است. به گزارش مديريت راه‌هاي كشور، محور تهران – قم با 46 هزار سفر بيشترين تردد وسايل نقليه را به خود اختصاص داده است.

مريم حسيني ساكن قم و دانشجوي يكي از دانشگاه‌هاي تهران است. او كه هفته‌اي سه روز به تهران مي‌رود، مي‌گويد: مدت انتظار براي اتوبوس بستگي به شانس دارد گاهي اتوبوس خيلي زود مي‌آيد و گاهي هم به خصوص در تعطيلات مجبور مي‌شوم يك ساعت منتظر بمانم.

وي با اشاره به آمار بالاي تصادفات محور قم – تهران مي‌گويد: «هر دفعه كه به تهران مي‌روم تا زمان بازگشت به قم خانواده دائم نگران هستند.»

*لرزه تصادفات جاده‌اي بر پيكره خانواده

تعداد تلفات رانندگي موضوع نگران كننده‌اي در كشور است. 64.6 كل حوادث رانندگي منجر به فوت در نيمه نخست امسال، مربوط به جاده‌هاي برون شهري بوده است. تصادفاتي كه مانند زلزله بر بنياد خانواده آوار مي‌شود و علاوه بر هزينه‌هاي اقتصادي هزينه‌هاي عاطفي جبران ناپذيري بر افراد وارد مي‌كند.

بر اساس آمار سازمان پزشكي قانوني كشور، در نيمه نخست سال جاري 9 هزار و 911 نفر در حوادث رانندگي كشته شده‌اند كه بيشترين تلفات در بازه سني 30 تا 49 سال قرار داشته‌اند. از مجموع تصادفات 39.2 درصد تصادفات مربوط به خودروي شخصي و 1.7 دهم درصد مربوط به اتوبوس و ميني بوس بوده است.

*امنيت سفر با قطار

قطار ايمن‌ترين وسيله براي سفر بوده كه كم‌ترين سوانح حمل و نقل را به خود اختصاص داده است. حمل و نقل ريلي با ظرفيت بالا، مصرف انرژي كم و عدم آلودگي هوا يك وسيله حمل و نقل سالم شناخته مي‌شود.

ايمني بالا و هزينه كم قطار را به يك ابزار مردمي تبديل كرده و موجب شده طرفداران زيادي داشته باشد و اكثر افراد براي سفر سيستم حمل و نقل ريلي را انتخاب كنند.

كبري شيخي كه ساكن تهران است و اغلب براي ديدار با خانواده به قم مي‌آيد، مي‌گويد: براي رفت و آمد از اتوبوس‌هاي شهرهاي مختلف كه از مسير قم مي‌گذرند استفاده مي‌كردم زيرا اتوبوس‌‌‌هايي كه مخصوص اين مسير است زمان زيادي طول مي‌كشد تا به طور كامل پر شوند و اغلب هم فرسوده هستند.

وي مي‌افزايد: با راه اندازي قطار تهران – قم با خيال راحت و بدون نگراني از خطر تصادف از آن استفاده مي‌كنم، علاوه بر اينكه استفاده از قطار براي يك خانم امنيت بيشتري دارد.

‌مهم‌ترين‌ پارامتر در انتخاب‌ نوع‌ وسيله‌ نقليه‌، وضعيت‌ ايمني‌ است و آمار و اطلاعات نشان‌ مي‌دهد كه ايمني‌ مسافرت‌هاي‌ حمل‌ و نقل‌ ريلي‌ به‌ مراتب‌ بيش‌ از سيستم هوايي‌ و جاده‌اي است.

به گفته مدير كل راه آهن استان قم، بعد از حادثه دلخراش تصادف در محور اتوبان قم – تهران و كشته شدن 44 نفر در اثر برخورد دو دستگاه اتوبوس اسكانيا تهران و يزد، قطار قم - تهران با همكاري وزير راه و شهرسازي، مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران و اداره كل راه آهن قم راه اندازي شد.

فرشاد زادخور مي‌گويد: قطار قم - تهران در اواخر آباه ماه سال جاري با سالن‌هاي درجه يك اتوبوسي راه اندازي شده است.

فاصله ريلي تهران تا قم حدود 182 كيلومتر است. قطار قم – تهران با 540 صندلي هر روز ساعت 6 صبح از ايستگاه مركزي قم به سمت تهران حركت مي‌كند و ساعت 16 و 30 دقيقه بعداز ظهر از تهران به سمت قم باز مي‌گردد.

به گفته وي هزينه استفاده از قطار قم – تهران چهار هزار تومان بوده و طي اين مسير يك ساعت و 40 دقيقه‌ زمان مي‌برد.

مديركل راه آهن استان قم استقبال شهروندان از قطار را تنها 13 درصد يعني حدود 75 نفر مسافر عنوان مي‌كند.

زادخور با اشاره به تلاش اداره راه آهن قم براي كوتاه كردن زمان اين سفر مي‌گويد: در صورت استقبال شهروندان تعداد قطارها بيشتر خواهد شد.

==============

گزارش: سعيده سخايي

==============

انتهاي پيام/2258/م

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن