تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819491127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پس از سفر به شهر تجاري لاهور«اردوغان» امروز وارد اسلام‌آباد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پس از سفر به شهر تجاري لاهور«اردوغان» امروز وارد اسلام‌آباد مي‌شود
«رجب طيب اردوغان» نخست‌وزير تركيه كه روز دوشنبه براي انجام سفري 2 روزه وارد پاكستان شده، امروز براي انجام ديدارهاي رسمي راهي اسلام‌آباد مي‌‌شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در اسلام‌آباد، رجب طيب اردوغان نخست‌وزير تركيه كه روز گذشته در سفري 2 روزه وارد پاكستان شده بود امروز براي انجام ديدارهاي رسمي راهي اسلام‌آباد مي‌‌شود.

وي پس از ورود به پاكستان، در فرودگاه لاهور مورد استقبال گرم سروزير ايالت «پنجاب» و اعضاي كابينه وي قرار گرفت و 21 تير به افتخار وي شليك شد.

اردوغان سپس به همراه «نواز شريف» نخست‌وزير پاكستان در نشست تجار پاكستان- تركيه در شهر لاهور شركت كرد.

در اين جلسه، 2 طرف بر لزوم همكاري‌هاي مشترك در زمينه اقتصادي از جمله بخش‌هاي مربوط به انرژي، حمل و نقل، ارتباطات، زيرساخت‌ها، نساجي، خودرو، كشاورزي، توليد محصولات غذايي و لبني، فناوري اطلاعات و نفت و گاز تأكيد كردند.

همچنين در اين نشست، 3 ياداشت تفاهم همكاري بين مقامات بخش صنعت، خط آهن و استاندارد 2 كشور امضا شد.

اردوغان در اين جلسه با تشكر از استقبال گرم مقامات پاكستاني، روابط پاكستان و تركيه را برادرانه و تاريخي خواند و تصريح كرد كه دولت جديد اسلام‌آباد رابطه 2 كشور را وارد مرحله جديدي كرده است.

وي همچنين با ناكافي خواندن حجم تبادلات تجاري بين 2 كشور، اعلام كرد كه به همراه نمايندگان 39 شركت تركي و نيز شمار زيادي از فعالان تجاري براي يافتن فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در پاكستان عازم اين كشور شده است.

نخست‌وزير تركيه پس از ورود به پاكستان در چند برنامه فرهنگي نيز شركت كرد.

در همين حال، سخنگوي وزارت خارجه پاكستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در اسلام‌آباد، سفر نخست‌وزير تركيه به پاكستان را بخشي از ديدارهاي منظم مقامات عاليرتبه 2 كشور دانست و از امضاي چند يادداشت تفاهم همكاري بين پاكستان و تركيه در طول اين سفر خبر داد.

«ممنون حسين» رئيس‌جمهور پاكستان نيز اين سفر را نقطه عطف ديگري در روابط استراتژيك بين 2 كشور برادر تركيه و پاكستان دانست.

اين در حالي است كه ماه گذشته ميلادي، نواز شريف نخست‌وزير پاكستان در دومين سفر خارجي خود پس از پيروزي در انتخابات راهي تركيه شد و با مقامات اين كشور ديدار و گفت‌وگو كرد.

انتهاي پيام/خ

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن