تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820460795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفتاري متناقض با فرهنگ


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: رفتاري متناقض با فرهنگ
فرهنگ و متانت رفتاري، مساله‌اي است كه در همه جوامع به آن توجه مي‌شود و اينكه مردم كشوري توسط مردم كشورهاي ديگر به «سوء رفتار» متهم شود، اتفاقي است كه براي هيچ كس خوشايند نيست، مخصوصا ما ايراني‌ها كه تمدن چندين هزارساله را هميشه با افتخار مطرح مي‌كنيم و قدمت كشورمان را نشانه اين مي‌دانيم كه با فرهنگ هستيم و بايد‌ها و نبايدهاي رفتاري را با دقت زيادي رعايت مي‌كنيم. با وجود اين شرايط، كه بايد گفت واقعيتي انكارناپذير است، گاهي رفتارهايي را مي‌بينيم كه فقط باعث آزردگي خاطر مي‌شود و همچنين حيثيت رفتاري جامعه را با شائبه‌هايي جدي روبرو مي‌كند.

هجوم تعجب و البته تاسف برانگيز ايراني‌ها به صفحه اجتماعي مسي ، يكي از سر‌شناسترين و البته محبوب‌ترين چهره‌هاي سر‌شناس فوتبال جهان باعث شده تا رسانه‌هاي مطرح دنيا با آب و تاب زيادي به آن بپردازند تا بتوانند به اهداف ضد ايراني خود نزديك شوند. اين شرايط سئوالي را با اين مضمون به وجود آورده است كه «چرا برخي از ايراني‌ها با وجود تعصب و تعهد به فرهنگ و تمدن وطن خود دست به چنين اقدامي زده‌اند» كه بايد گفت ضعف فرهنگي ارتباط مستقيمي با اين پديده دارد.

چرا كه اگر فرهنگ در لايه‌هاي مختلف كشور آنقدر كه لازم است، جدي گرفته شود .مطمئنا افرادي كه اكنون به خود به راحتي اجازه توهين مي‌دهند قبل از رسيدن به سنين نوجواني با خطرات و تبعات چنين تحركاتي آشنايي كاملي پيدا مي‌كنند و در نتيجه به سختي حاضر مي‌شوند تا اقدامي خلاف شأن اجتماعي از خود نشان بدهند. البته بدرفتاري و خارج شدن از چارچوب ادب، پديده‌اي است كه هيچ جامعه‌اي نمي‌تواند خود را مبرا از آن بداند، اما مهم اين است كه تصميم گيران و چهره‌هاي مسئول چه راهكاري را براي مقابله با چنين شريطي در نظر مي‌گيرند.

متاسفانه در كشور ما اولين اقدام «برخورد تنبيهي» است و اينطور تصور مي‌شود كه جريمه و تنبيه دواي درد بدرفتاري است، اما واقعيت چيز ديگري است و دنيا به اين نتيجه رسيده است كه روش تربيتي گزينه مطلوبتري نسبت به اقدام تنبيهي است.

با اين وجود به عنوان مثال در ساختار فوتبال ايران، نه فدراسيون فوتبال و نه باشگاه‌ها هيچ رغبتي براي نوشتن و اجرايي كردن برنامه‌هاي فرهنگي مشاهده نمي‌شود و فقط انواع و اقسام تنبيه و جريمه در نظر گرفته مي‌شود كه در عمل مشخص شده است كه اين روش، هيچ دستاوردي را در پي نخواهد داشت. چرا كه اگر غير از اين بود، بعد از كسر امتيازهايي كه در هفته‌هاي اول ليگ بر‌تر شد، ديگر نبايد شاهد بي‌انضباطي و رفتاري توام با تهمت و توهين مي‌بوديم.

*دكتراي تربيت بدني و كارشناس فوتبال

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن