تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804019864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نويسنده و پژوهشگر سوري در گفت‌وگو با فارس:ماندلا هرگز اسرائيل را به رسميت نشناخت و از آن به‌عنوان رژيم اشغالگر ياد مي‌كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نويسنده و پژوهشگر سوري در گفت‌وگو با فارس:ماندلا هرگز اسرائيل را به رسميت نشناخت و از آن به‌عنوان رژيم اشغالگر ياد مي‌كرد
نويسنده و پژوهشگر سوري با اشاره به اينكه «نلسون ماندلا» به ماندلا هرگز «اسرائيل» را به رسميت نشناخت و همواره از آن تحت عنوان «رژيم اشغالگر فلسطين» ياد مي‌كرد، خواستار تحقيق و پژوهش در حياتش شد.


يه گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در دمشق، «اين حكايت وكيلي است كه مدرك حقوق خود را براي رسيدن به جاه و مقام به كار نگرفت، بلكه آن را براي پيروزي مردمش مورد استفاده قرار داد. اين حكايت مردي است كه وارد زندان شد تا نژادپرستي سفيد پوستان را از بين ببرد. اين حكايت مردي است كه در زمان دستيابي به قدرت،‌ درپي تملك آن نبود و به محض آنكه دوره اول رياست جمهوريش به پايان رسيد، امانت را به يارانش واگذار كرد».

اين جملات بخشي از اظهارات «حسن م. يوسف»، نويسنده و محقق سوري بود كه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در دمشق، آنها را در توصيف مبارزي به نام «نلسون ماندلا» را آغاز كرد، كسي كه در طول زندگيش با استعمار مبارزه كرد و بدون آنكه «إسرائيل» را به رسميت بشناسد، همواره از آن تحت عنوان رژيم اشغالگر فلسطين ياد مي‌كرد و سيستم نظامي اروپا را كه براي غارت ثروت‌ و فرهنگ ساير كشورها تلاش مي‌كرد، نپذيرفت.

يوسف تاكيد كرد كه ماندلا در تاريخ قاره آفريقا پس از مرگ «جمال عبد الناصر»،‌ رئيس جمهوري اسبق مصر و «پاتريس لوبومبا»، انقلابي استقلال طلب كنگو برترين مبارز به شمار مي‌آمد.

وي اهميت نلسون ماندلا را در اين نكته نهفته مي‌ديد كه او برخلاف جمال عبدالناصر كه بدون محقق كردن ايده‌هايش در شرايط مبهم و سوال برانگيزي درگذشت، توانست ايده‌هاي مورد نظرش را محقق كند و براي مردمش عالت را به ارمغان آورد و رئيس جمهور كشورش شود و سسپس در حالي كه امكان بقا و استمرار در راس حكومت را داشت، با افكار حكيمانه‌اش قدرت را ترك و فضا را براي جوانان و سياستمداران كشورش باز كرد تا فرصت مشاركت سازنده در رهبري و اداره كشورشان را داشته باشند.

يوسف مي‌افزايد: كشورهاي در حال توسعه نيازمند چنين مرداني هستند، همان طور كه «مهاتير محمد»، رئيس جمهوري وقت مالزي پس از دو دهه رياست جمهوري توانست پا جاي پاي او بگذارد و طرح‌هاي انقلابيش براي ايجاد اقتصادي قوي در كشورش را تكميل كند.

اين پژوهشگر سوري ادامه داد: محمد در سفر به دمشق سخن معروفي بر زبان آورد و گفت: «غرب مرا به ديكتاتوري متهم مي‌كند، اما من مي‌دانم چرا به اين متهم مي‌شوم، چون من مستقل شده‌ام پس از ديد غرب ديكتاتور هستم». اين گونه افراد كم هستند و ملل آسيايي و آفريقايي نيازمند چنين رهبراني هستند.

يوسف معتقد است، مهم ترين مساله مربوط به تجربه ماندلا اين است كه او علي رغم اينكه تحت بدترين انواع شكنجه در زمان حبسش قرار گرفت، در دام انتقام جويي نيفتاد و زماني كه از زندان خارج شد، گفت: «اگر بيزاري و كينه‌ات را با خود از زندان بيرون بياوري .. هنوز از زندانت خارج نشده‌اي».

يوسف درباره شتاب كشورهاي غربي و از جمله اسرائيل درباره اداي تسليت بر مرگ ماندلا گفت: غرب و اسرائيل رفتارهاي توام با نفاق‌شان را افزايش داده‌اند، آنها اقدام به غارت، قتل و توطئه كرده و «جگر انسان‌ها را مي‌خورند»، سپس تظاهر مي‌كنند كه افرادي انسان دوست بوده و قلب‌شان براي آينده منطقه مي‌تپد.

يوسف اسرائيل ژاندارم آمريكا در منطقه مي‌داند كه پذيرا و پايگاه جنگنده‌هاي آمريكايي و غربي است و هر زمان كه نقشش به پايان برسد، آمريكا و غرب اين رژيم به سرعت به حال خود رها خواهند كرد.

اين پژوهشگر سوري تاكيد مي‌كند : پيام ماندلا به طور كامل به ما رسيده است، او مي‌گويد: «ما ملل مظلوم بي‌سواد هستيم». او مي‌افزايد: من فرصت خواندن خاطرات ماندلا را داشتم، ضروري است، اين خاطرات در مدارس تدريس شود، چراكه حاوي حكمت بساري است.

وي مي‌افزايد: همان طور كه قبلا گفتم، ماندلا علي رغم تحمل رنج‌هاي زياد و سپري كردن دوره‌هاي طولاني زندان داراي روحيه انتقام جويي نبود و از زندان خارج شد تا مردمش را اصلاح كند و زماني كه يقين پيدا كرد، رسالتش به افراد شايسته منتقل شده، قدرت را ترك و با نوه‌هايش زندگي كرد و عرصه را به جوانان و سايرين سپرد تا كشور را اداره كنند و اين نشانه حكمت است. قدرت از نظر همواره او تكليف و نه مايه افتخار بود.

يوسف در پايان سخنانش گفت: اين مرد مبارز به دليل دوستي با مردمش داراي كينه و نفرت نبود با دشمنانش سازش كرد و آنها را بخشيد و از نظر من اين نشانه قدرت است. بدون ترديد افراد ضعيف در كمترين فرصت به دنبال انتقام جويي هستند، اما اماندلا پي برد كه انتقام جويي كشورش را وارد هرج ومرج خواهد كرد و هر آنچه كه براي شكيل گيريش تلاش نموده، را از بين خواهد برد.

انتهاي پيام/ز

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن