تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802726610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با فارس:توقف حمايت از تروريسم در سوريه باعث تضعيف آن در عراق خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با فارس:توقف حمايت از تروريسم در سوريه باعث تضعيف آن در عراق خواهد شد
عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق تاكيد كرد، توقف حمايت از تروريسم در سوريه باعث تضعيف آن در عراق خواهد شد.


«عمار طعنه»، عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در بغداد ، از كشورهاي بزرگ منطقه‌اي و غربي خواست تا حمايت خود از گروه‌هاي تروريستي در سوريه را متوقف نمايند.

وي اظهار داشت: اين امر باعث تضعيف گروه‌هاي تروريستي در عراق مي‌شود كه با تروريست‌هاي سوريه مرتبط هستند.

وي در عين حال نسبت به باز شدن پاي تروريسم به كشورهاي حامي تروريسم هشدار داد و گفت: ما از كشورهاي غربي و منطقه‌اي مي‌خواهيم تا حمايت مالي و تسليحاتي و تسهيل ورود تروريست‌هاي خارجي به سوريه دست بردارند تا از توان گروه‌هاي تروريستي در عراق به ميزان زيادي كاسته شود.

وي افزود: كشورهاي حامي تروريسم و خشونت در سوريه بايد گام‌هاي مؤثري بردارند، زيرا تروريسم دشمن همه بشريت است و افزايش قدرت تروريست‌ها منافع اين كشورها را نيز تهديد خواهد نمود. از اين رو مسئوليت اخلاقي و انساني ايجاب مي‌كند، اين كشورها به حمايت‌ها و كمك‌هاي خود از تروريسم و خشونت در سوريه پايان داده تا اين كمك‌ها توسط تروريست‌ها درعراق مورد استفاده قرار نگيرد، زيرا رهبران و سران تروريست‌ها در عراق و سوريه يكي بوده و از هماهنگي ميداني بالايي برخوردارند.

عمار طعمة خواستار يكپارچه شدن تلاش‌ها و حمايت از عراق براي مقابله با گروه‌هاي تروريستي شد و گفت: به عقيده من مبارزه با تروريسم، مبارزه انسانيت و ارزش‌هاي برتر بر ضد ظلم و تاريكي و كشتار و ويراني است.

وحدت موضع و ديدگاه ملي

طعمة معتقد است كه بايد موضع سياسي عراق يكي شده و تلاش‌هاي ديپلماتيك انجام پذيرد تا تصوير روشني از آشفتگي امنيتي عراق به سبب حمايت از تروريسم در سوريه و تأثير آن بر حمايت از تروريسم در عراق و استفاده گروه‌هاي تروريستي در عراق از اين كمك‌ها ارائه شود.

وي افزود: ما به يك ديدگاه يكپارچه و متكامل در عرصه عمل نياز داريم تا نيروهاي امنيتي بتوانند، اقدامات خود را براي مقابله با تروريسم پيش ببرند.

هشدار نسبت به واكنش‌ها

عمار طعمة وقوع اقدامات خشونت‌آميز در ديگر شهرهاي عراق را در واكنش به اقدامات تروريست‌ها را بعيد ندانست و افزود: هرگاه تروريست‌ها از سوي نيروهاي امنيتي تحت فشار قرار مي‌گيرند، به حمله به شهروندان و افزايش فعاليت‌هاي خود در شهرها به خصوص در استان‌هاي غربي روي مي‌آورند تا نيروهاي امنيتي را مشغول كرده و از توان آنها بكاهند، از اين رو نيروهاي امنيتي بايد آماده و هوشيار باشند تا اين فرصت را از تروريست‌ها گرفته و اجازه ندهند، از اين تاكتيك به منظور افزايش اقدامات تروريستي خود بر ضد شهروندان استفاده كنند.

طعمة بر ضرورت حمايت از عمليات ارتش و ديگر نيروهاي مسلح در پاكسازي صحراي الاأنبار از اردوگاه‌هاي نظامي تروريست‌ها و نيز استفاده از نيروي هوايي براي تعقيب و پيگيرد تروريست‌ها در اين منطقه و به كارگيري توپخانه و سلاح‌هاي سنگين قبل از شروع عمليات زميني ارتش تأكيد كرد، چراكه اين مناطق بياباني و خالي از سكنه بوده و استفاده از اين سلاح‌ها از ميزان تلفات نيروهاي ما مي‌كاهد وعمليات پاكسازي اين مناطق از تروريست‌هاي داعش را تسهيل كرده و خسارات فراواني بر آنها وارد مي‌كند.

وي افزود: بايد هماهنگي انجام پذيرد و از توان عشاير هم در اين زمينه استفاده كرد، چراكه آنها با اين مناطق آشنا بوده و راه‌هاي صحرا را مي‌شناسند و مي‌توانند در رسيدن به پايگاه‌هاي تروريست‌ها كمك كنند.عشاير مردماني غيور و حماسي بوده و سختي‌ها و رنج‌هاي زيادي از سوي تروريستها بر آنها وارد شده است.

نيروهاي امنيتي عراق عمليات گسترده‌اي را با نام «انتقام فرمانده محمد» (ثأر القائد محمد) با هدف تعقيب عناصر داعش و انهدام مخفيگاه‌هاي آنها در صحراي غربي الانبار آغاز كرده‌اند و پيشروي قابل ملاحظه‌اي در تحقق اهداف عمليات داشته‌اند.

انتهاي پيام/ز

جمعه 6 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن