تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818819815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سو استفاده مالي را در وزارت نيرو تحمل نكرديم/ مجلس بر ريز هزينه هاي شركت هاي توزيع برق نظارت كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سو استفاده مالي را در وزارت نيرو تحمل نكرديم/ مجلس بر ريز هزينه هاي شركت هاي توزيع برق نظارت كند
وزير نيرو گفت: با دستورالعمل جديد وزارت نيرو متوسط هزينه هر انشعاب از مردم 835 هزار تومان شده است د ر حالي كه هزينه واقعي شركت هاي توزيع بالاتر از 2.5 ميليون تومان است.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر، در جلسه علني روز سه شنبه مجلس شوراي اسلامي نمايندگان به بررسي گزارش كميسيون انرژي در خصوص سوال نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه و عليرضا محجوب نماينده مردم تهران از وزير نيرو پرداختند.

بر اساس اين گزارش چيتچيان در پاسخ به سوال اين نمايندگان مبني بر اينكه چرا حق انشعاب برق را 4 برابر كرده ايد، علت آن چيست؟ گفت: از اين كه نمايندگان نسبت به اضافه نشدن هزينه ها بر دوش مردم دغدغه داشته و به معيشت مردم حساس هستند تشكر مي كنم.

وي افزود: از روزي كه بنده در وزارتخانه مسئوليتي پذيرفتم با موجي از شكايت در خصوص وضعيت انشعابات جديد برق از سوي مردم مواجه بوديم.

وزير نيرو ادامه داد: حراست وزارتخانه و بخش نظارت بازرسي وزارت نيرو گزارشات متعددي را ارايه كرد كه نشان مي داد زمان انتظار براي اتصال به انشعاب برق به شدت بالا بوده و اين موجب شكايت و نارضايتي مردم است.

چيتچيان گفت: در برخي استان ها مانند هرمزگان زمان انتظار براي انشعاب تا سه سال در برخي استانها مانند مازندران يك سال و در برخي ديگر مانند خراسان جنوبي اين مدت دو سال بوده است.

وي افزود: در سراسر كشور 557 هزار نفر هزينه هاي انشعاب خود را پرداخت كرده اما در زمان طولاني منتظر دريافت آن بودند.

وزير نيرو با اشاره به هزينه مشتركان جديد ادامه داد: اين هزينه ها بسيار متفاوت بود، تا جايي كه در انشعابات برق روستاها تا 5 ميليون تومان هم از يك نفر دريافت شده بود، نمونه هايي وجود دارد كه در شهر تهران براي يك انشعاب بالاتر از 8 ميليون تومان دريافت شده است كه اين نامنضبط بودن كار و تفاوت بين مشتركين و نيز سوء استفاده مالي محسوب مي شود كه ما در وزارتخانه اين موضوع را تحمل نكرديم.

چيتچيان گفت: وقتي اين موضوع را بررسي كرديم ديديم هزينه انشعاب از سال 83 تا كنون ثابت مانده اما هزينه هاي ساير موارد مربوط به اين مساله افزايش يافته است، به طور مثال قيمت ترانسفورماتور 5 برابر، پايه تير برق 6.5 برابر و قيمت مس به عنوان اصلي ترين مواد برقراري اتصال 9 برابر شده است.

وي افزود: اين وضعيت موجب شده كه در سال هاي گذشته تدبيري انديشيده شود كه هزينه هاي انشعاب به سه بخش وديعه 75 هزار توماني، وسايل اندازه گيري و هزينه هاي نيرو رساني تقسيم شود.

اين عضو دولت ادامه داد: تشخيص درباره قيمت وسايل اندازه گيري و هزينه اي نيرورساني در اختيار شركت هاي توزيع بوده كه به طور طبيعي اين شركت ها نيز اين را به كارشناسان واگذار كردند. به همين دليل گاهي در يك خيابان براي انشعاب دو قيمت متفاوت گرفته شده كه اين امر قدرت چانه زني را بالا برده است.

وي با بيان اينكه براي اين كار چاره انديشيم گفت: اولين اقدام اين بود كه هزينه وديعه انشعاب به همان ميزان قبلي يعني 75 هزار تومان ثابت بماند، هزينه خريد كنتور نيز 110 هزار تومان ثابت بماند و براي هزينه نيرورساني در روستاها، شهرهاي كلان يا كلانشهرها و ساير شهرها به ترتيب روستاها 67 هزار تومان، كلانشهرها يك ميليون و 97 هزار تومان و ساير شهرها 141 هزار تومان تعيين شود تا بر اين اساس هزينه انشعاب شهرهاي كلان يك ميليون و 280 هزار تومان، ساير شهرها 857 هزار تومان و روستاها 327 هزار تومان تعيين شود.

وزير نيرو ادامه داد: در اين دستورالعمل نيازي به پرداخت به پيمانكاران از سوي مشتركين وجود ندارد و هيچ شركت توزيعي حق ندارد حتي يك ريال از مشتركان مطالبه كند. از طرف ديگر يك نظارت دقيق بر روي شركت هيات توزيع قرار گرفته تا انضباط كاملي ايجاد شود.

وي خاطرنشان كرد: با دستورالعمل جديد متوسط هزينه هر انشعاب از مردم 835 هزار تومان شده در حالي كه هزينه واقعي شركت هاي توزيع بالاتر از 2.5 ميليون تومان است.

چيتچيان با بيان اينكه اين قيمت ها به هيچ عنوان موجب افزايش درآمد براي شركت هاي توزيعي نشده است خاطرنشان كرد: اجراي اين قانون براي مشتركان هزينه اي به بار نياورده بلكه در هزينه هاي شركت هاي توزيعي شفافيت ايجاد مي كند و باعث مي شود پرداخت به دو بخش شركت هاي توزيعي و پيمانكاري از بين رفته و حداكثر در ظرف دو هفته انشعابات از سوي شركت هاي توزيع برقرار شود.

وي تصريح كرد: هدف از اين دستورالعمل سهولت در انشعابات، از بين رفتن تبعيض بين مشتركان و سرعت در اتصال به انشعابات است.

وزير نيرو گفت: اگر اين بخشنامه را قبل از بودجه اعلام مي كرديم و در عين توجيه عمومي در رسانه ها در خصوص آن صورت مي گرفت نيازي به سوال از وزير نبود، اين كوتاهي انجام شده است.

اين عضو دولت يادآور شد: هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي گروهي از نمايندگان را مشخص كند تا ما ريز اطلاعات را در اختيار نمايندگان قرار دهيم كه از نزديك مشاهده كنند هيچ هزينه اي به شركت هاي توزيع اضافه نشده است و اگر اصلاحي لازم بود به پيشنهاد نمايندگان صورت گيرد.

كد خبر: 2192571

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۹ - ۱۱:۵۸

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن