تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821061698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متفاوت‌ترين راهكارهاي سالم سازي فست فود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: متفاوت‌ترين راهكارهاي سالم سازي فست فود
يكي از راهكارهاي سالم سازي اين است كه اگر تمايل داريد غذاي تان را با سس ميل كنيد، به جاي سس سفيد از سس قرمز استفاده كنيد و براي سالاد هم از پيشخدمت آبليمو و روغن زيتون بخواهيد.


به گزارش گروه خواندني هاي باشگاه خبرنگاران، فست فودها خانواده هاي بسياري را در سراسر دنيا معتاد كرده است و اين اعتياد نتيجه اي به جز بيماري هاي سخت در پي نخواهد داشت. بيماري هاي فست فودي همگي از جمله مواردي هستند كه باعث مرگ انسان ها خواهند شد.

اگر علاقه شديدي به خوردن غذاهاي آماده داريد حداقل كاري كه مي توانيد انجام دهيد سالم سازي آن است. با توجه به اين راهكارها غذاهاي آماده را كمي سالم تر كنيد. اين راهكارها تنها براي كاهش صدمات فست فود است و آن را تبديل به يك خوراكي مفيد نخواهد كرد.

1- بسته هاي كمبو را انتخاب نكنيد، زيرا اغلب حجم زيادي سيب زميني سرخ شد و نوشابه دارند كه خوردنشان با هم مي تواند مقداري كالري دريافتي را چند برابر كند. در ضمن، محتويات آنها انتخابي نيست و قابليت تغيير هم ندارند بنابر اين شما هم كه پول وعده را تمام و كمال پرداخته ايد، بدون هيچ ملاحظه اي آن را خواهيد خورد.

2- اندازه بزرگ را با اندازه هاي مناسب تر جايگزين كنيد . برخي رستوران ها اندازه خانوادگي معمولي دارند. بهتر است اگر با دوستتان به يكي از اين رستوران ها رفته ايد، براي دريافت كالري كمتر ، اندازه هاي معمولي را انتخاب كنيد.

3- سالاد هايي را انتخاب كنيد كه كالباس و حتي نودل ندارند زيرا نودل نشاسته دارد و وحشتناك پركالري است و كالباس نيز از فراورده هاي گوشتي محسوب مي شود و خوردن محدود آن مجاز است.

4-دركنار غذا به جاي پياز سوخاري كه در روغن سرخ شده است، ذرت بخارپز شده انتخاب كنيد زيرا هم قدرت سيركنندگي بيشتري دارد و هم سرخ نشده است.

5- قبل از غذاهاي اصلي، سالاد يا ذرت بخارپزتان را بگيريد و ميل كنيد. بهتر است فاصلي خوردن آن ها با وعده اصلي حداقل 15 دقيقه باشد . به اين ترتيب اگر غذاي اصلي تان كوچك هم باشد، شمارا سير خواهد كرد.

6- در صورتي كه تمايل داريد غذاي تان را با سس ميل كنيد، به جاي سس سفيد از سس قرمز استفاده كنيد و براي سالاد هم از گارسون آبليمو و روغن زيتون بخواهيد.

7- سعي كنيد با همراهتان كه مي تواند، همسر دوست يا همكارتان باشد، در غذا خوردن شريك شويد يعني يك غذا را سفارش دهيد و با يك سالاد آن را همراه هم بخوريد، به اين ترتيب هم كالري كمتري به بدنتان مي رسد و هم خاطره خوش با هم بودن را تجربه مي كنيد.

8- يكي از نكته هايي كه هنگام انتخاب مرغ سوخاري بايد به آن توجه كنيد اين است كه در روغن مخصوص سرخ كردني آن هم نه براي چند بار، تهيه شده باشد. بنابر اين سوخاري را در رستوراني بخوريد كه تقريبا به روش پخت آن ازنظر رعايت نكات بهداشتي و سلامت اطمينان داريد.

9- هنگام سفارش نوشيدني، نگاهي به يخچال پشت سر فروشنده بياندازيد و اگر آبميوه طبيعي يا دوغ و حتي آب معدني دارد، يكي از آن ها را به جاي انواع نوشابه انتخاب كنيد.

10- به سمت گزينه هاي سالم تر برويد . مثلا به جاي پيتزاهاي كه انواع سوسيس و كالباس در آن ها به كار رفته است انواعي كه با تكه هاي مرغ ، ماهي يا سبزي تهيه شده اند، سفارش دهيد.

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن