تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803013419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانستني‌ها 4 بلايي كه فست فودها سر بدن مي‌آورند


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: دانستني‌ها 4 بلايي كه فست فودها سر بدن مي‌آورند
غذاهايي كه چند سالي است مصرفش رواج يافته و بسياري از ما بنا به مشغله تحصيل و كاري ناچار به انتخاب آنها در وعده‌ ناهار يا شام مي‌شويم. در چند دهه‌ اخير، استفاده از انواع غذاهاي ساندويچي، چيپس، پفك و... آنچنان افزايش يافته كه از دلايل عمده چاقي به شمار مي‌روند. مشكلات بزرگي كه اين غذاها براي انسان ايجاد مي‌كنند گاهي اوقات مي‌تواند غيرقابل بازگشت باشد از اين رو بايد دقت داشته باشيد كه كمتر از آن‌ها استفاده كنيد.
*چاقي
مصرف غذاهاي آماده و ناسالم، نقشي كليدي در ابتلاي مردم به اضافه وزن و چاقي دارد. واقعيت تلخ اين است كه با وجود شرايط فعلي، شاهد آن خواهيم بود تا سال 2050 ميزان مبتلايان به چاقي بشدت افزايش يابد. متاسفانه امروزه والدين هزينه‌ هنگفتي بابت تامين غذاي بچه‌ها در مدرسه و دانشگاه متقبل مي‌شوند، غافل از اين كه براساس نتايج تحقيقات صورت گرفته، لزوما هزينه‌ بالا به معني مصرف غذاهاي سالم نيست.
از سوي ديگر، بچه‌هايي كه به طور مرتب از غذاهاي آماده استفاده مي‌كنند، به اندازه چشمگيري كربوهيدرات، چربي، نمك و شكر افزوده را در بدن خود انباشته مي‌كنند و با توجه به نبود فيبرهاي مفيد غذايي، شرايط براي چاقي آنها افزايش مي‌يابد. به اين معادله بايد كم‌تحركي را نيز بيفزاييد كه با گسترش بازي‌هاي رايانه‌اي و سرگرم شدن به رايانه و تلويزيون، بچه‌ها را عملا از تعاملات اجتماعي، تحرك و تناسب اندا‌م دور كرده است. موضوعي كه مي‌تواند در سال‌هاي آينده، براي آنها دردسر آفرين باشد و مهم‌ترين علائم آن شيوع بيماري‌هاي قلبي در سنين پايين است.
جالب است بدانيد مصرف تنها 187 كالري اضافي در روز مي‌تواند در پايان سال به سه كيلو‌گرم اضافه وزن بينجامد. مصرف غذاهاي آماده نه تنها كالري انباشته را به بدن وارد مي‌كند و شما را در معرض چاقي قرار مي‌دهد، بلكه با احساس سيري كاذب سيكل غذايي‌تان را دچار اختلال مي‌كند. شايان ذكر است كه چاقي باعث بيماري‌هايي مثل انواع بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي، ديابت و پرفشاري خون مي‌شود.
*مرض قند (ديابت)
پس از مصرف غذاهاي حاوي شكر افزوده - نظير نوشابه‌هاي گازدار، نان سفيد يا آبميوه‌هاي صنعتي ـ سطح قند خون بشدت افزايش مي‌يابد كه بدن براي كنترل اين وضع ناچار به ترشح انسولين و جذب قند مي‌شود. خوردن پيوسته غذاهاي ناسالم در طول روز موجب بالا ماندن دائمي سطح انسولين خون مي‌شود كه با ادامه‌ اين وضع، سلول‌ها هورمون حياتي انسولين را ناديده گرفته و با وقوع "مقاومت در برابر انسولين"، فرد به بيماري ديابت مبتلا مي‌شود. يكي از اثرات جانبي چاقي، بروز ديابت نوع دو است؛ بيماري كه در سه دهه‌ گذشته بشدت افزايش پيدا كرده و حتي در نوجوانان نيز شايع شده است.
*افسردگي
افسردگي از ديگر عوارض جانبي مصرف غذاهاي ناسالم است كه پديده‌اي شايع در بين نوجوانان ساكن كشورهاي صنعتي است. كارشناسان امر معتقدند كه تغيير هورموني در سن بلوغ، نوجوانان را بيش از گذشته مستعد تغييرات رفتاري و نوسانات خلق و خو مي‌كند‌ و تغذيه سالم، نقش سازنده‌اي در تنظيم سطح هورمون‌هاي بدن دارد. به همين دليل توصيه مي‌شود اين دسته افراد از مصرف غذاهاي حاوي چربي‌هاي ترانس، چربي‌هاي اشباع و غذاهاي صنعتي ـ نظير انواع كنسرو، سوسيس و كالباس‌ها ـ دوري كنند. اين غذاها در 58 درصد موارد، نقش موثري در افزايش خطر افسردگي داشته‌اند.
*فقر مواد مغذي
غذاهاي صنعتي باوجود ظاهر پرزرق و برق و انواع تائيديه‌هاي رنگارنگ، خالي از هرگونه ويتامين، مواد معدني و فيبرهاي غذايي است. تحقيقات نشان مي‌دهد كودكاني كه به طور فزاينده‌اي از غذاهاي ناسالم استفاده مي‌كنند با مساله‌اي جدي به نام سوء‌تغذيه و نبود مواد مغذي مورد نياز براي رشد مواجه مي‌شوند كه نتيجه‌اي جز كمبود يا تخليه انرژي، نوسانات خلق و خو، كج خلقي و پرخاشجويي، اختلالات خواب و ضعف تحصيلي را در پي ندارد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن