تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820095780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميزان عيدي و افزايش حقوق كاركنان دولت اعلام شد بودجه 93 بدون كسري به مجلس ارائه شده است


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميزان عيدي و افزايش حقوق كاركنان دولت اعلام شد بودجه 93 بدون كسري به مجلس ارائه شده است
سخنگوي دولت در نشستي خبري به تشريح جزئيات لايحه بودجه پرداخت و از پيش‌بيني افزايش 18 درصدي حقوق كاركنان دولت در سال آينده خبر داد و گفت: در سال آينده نرخ تورم به 25 درصد كاهش خواهد يافت.به گزارش آفرينش ،معاون رئيس‌جمهور با اشاره به افزايش منابع ارزي در سال آينده گفت: براي سال 93 همانند امسال فروش يك ميليون بشكه نفت در نظر گرفته شده است.معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور گفت: بودجه كل كشور در سال 93 بالغ بر 782 هزار ميليارد تومان است كه نسبت مصوب سال 92 حدود 7.5 درصد رشد نشان مي‌دهد و بودجه عمومي 194 هزار ميليارد تومان است كه نسبت به 210 هزار ميليارد تومان بودجه سال جاري 7.3 درصد رشد منفي دارد.

وي ادامه داد: در حالي كه بودجه كل كشور 7.5 درصد رشد كرده بودجه عمومي كاهش يافته است. يعني اين رشد مربوط به شركت‌هاي دولتي و نه دستگاه‌هاي دولتي است.نوبخت ادامه داد: بودجه شركت‌هاي دولتي در لايحه 535 هزار ميليارد تومان در سال جاري بوده كه در لايحه 93 به 587 هزار ميليارد تومان رسيده يعني 9.6 درصد رشد كرده است.نوبخت در خصوص نرخ دلار در بودجه 93 گفت: در سال جاري نرخ محاسباتي 2هزار و 477 تومان بود كه دولت مي‌تواند نرخ دلار در بودجه را همان عددي كه در بازار غيررسمي است يا يك عدد ديگر در نظر بگيرد.

وي ادامه داد: در سال 93 به دنبال يكسان‌سازي نرخ ارز هستيم زيرا فاصله بين نرخ غيررسمي و نرخي كه در بودجه مي‌آيد فساد‌‌آور است و قطعا در بازار غيررسمي تقاضاي حواله را كم مي‌كنيم.نوبخت گفت: خوشبختانه بانك مركزي با توجه به وضعيت سياسي دسترسي به دلار نقد بيشتري دارد و هم منابع ارزي از سال 93 به مراتب بيشتر از سال 92 خواهد بود.وي گفت: دولت بايد ناظر بازار باشد و ما نيز سعي مي‌كنيم به كمك مردم برويم و ارزش پول ملي را حفظ كنيم.

وي با بيان اينكه 3 ماه و 15 روز گذشته سعي كرديم براساس قانون عمل كنيم و يك دلار هم در بازار بيشتر از رقمي كه گفتيم نفروختيم و دولت از بالا رفتن نرخ ارز پول بيشتري عايدش نمي‌شود.

معاون نظارت راهبردي رئيس جمهور گفت: 3 هزار طرح عمراني در سال 93 به اتمام مي‌رسد و همچنين نرخ ارز در بودجه 2650 تومان و افزايش حقوق كارمندان دولت 18 درصد خواهد بود.محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور در نشست خبري خود در خصوص لايحه بودجه 93 كشور اظهار داشت: بخشي از درآمدهاي لايحه مربوط به واگذاري درآمدهاي مالي از طريق واگذاري سهام و نيز فروش اوراق مشاركت است كه عدد آن در بودجه سال 92 حدود 49 هزار ميليارد تومان و نيز در بودجه 93 حدود 29 هزار ميليارد تومان كاهش يافته است كه علت كاهش آن فروش اوراق و نيز كاهش سقف فروش سهام كارخانه‌ها است.

وي در خصوص اينكه گفته مي‌شود 50 هزار ميليارد كسري بودجه وجود دارد و رسانه‌ها آن را مطرح كردند، گفت: اين موضوع درست نيست و خوب نتوانستند تحليل كنند، توزان درآمدها از هزينه‌ها براي سه منبع و سه مصرف وجود دارد و در برابر واگذاري‌هاي سرمايه‌اي تملك دارايي‌ها را داريم كه با آنها طرح‌هاي عمراني انجام مي‌شود.

وي تأكيد كرد: تراز عملياتي بين هزينه و درآمد وجود دارد اين كسري مربوط به خالص دارايي‌هاي سرمايه‌اي و مالي است در حالي كه بخشي از درآمدها از طريق نفت و سهام بوده و بودجه كل كشور كسري ندارد و در حقيقت كسري بودجه از درآمدها است و بودجه 93 بدون كسري به مجلس ارائه شده كه با در نظر گرفتن منابع نفت هيچ كسري وجود نخواهد داشت.

وي به موضوع هزينه‌هاي جاري اشاره كرد و گفت: مصوبه امسال 128 هزار ميليارد تومان بوده كه براي سال 93 نزديك به 143 هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده كه 11.6 درصد رشد هزينه‌ها را داريم كه مربوط به حقوق كارمندان است و 17 درصد براي جبران خدمت كارمندان دولت در نظر گرفته شده است.

همچنين در خصوص دارايي‌هاي سرمايه‌اي پيش‌بيني اين است كه 37 هزار ميليارد تومان در بودجه سال آينده در نظر گرفته شده و مصوب سال جاري 56 هزار ميليارد تومان افزايش دارد كه در عين حال بودجه سال آينده 33 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

به گفته نوبخت، بودجه عمراني 56 هزار ميليارد تومان بوده اما با توجه به عدم عملكرد درست منابع مجبور شديم، بيش از 50 هزار ميليارد آن را صرف هزينه‌هاي جاري كنيم و عملكرد بودجه عمراني 6 هزار ميليارد تومان بوده كه تا پايان سال به 11 هزار ميليارد خواهد رسيد و براي سال 93 بودجه عمراني بيش از 37 هزار ميليارد خواهد بود كه نسبت به عملكرد سال جاري سه برابر شده و البته تنها منابع طرح‌هاي عمراني دولت نيست و امكان سرمايه‌گذاري با توجه به توافقات سياسي فراهم شده و فاينانس‌هاي خارجي مي‌توانند در اين راستا اقدام كنند كه سهم ما از فاينانس 15 درصد است و اكنون به 7.5 درصد كاهش يافته و بخشي از آن را با توجه به اينكه 6 درصد ورودي به صندوق توسعه ملي از نفت را كم كنيم تا سرمايه‌گذاري انجام شود و به زودي طرح‌هاي ملي از اين طريق اجرايي خواهد شد.

كارمندان سال آينده 503 هزار تومان عيدي مي‌گيرند

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور اعلام كرد: عيدي كارمندان دولت در لايحه بودجه سال آينده 503 هزار تومان خواهد بود.محمدباقر نوبخت در نشست خبري مربوط به تشريح لايحه بودجه 93 كل كشور در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر ميزان افزايش حقوق سال آينده كارمندان و نيز عيدي آخر سال كارمندان، اظهار داشت: حقوق بر اساس ضريب رفاه اجتماعي و ديگر مباحث 17.5 درصد در نظر گرفته شده و همچنين عيدي آخر سال كارمندان نيز طبق فرمول و ضرايبي كه انجام شده 503 هزار تومان خواهد بود.

وي همچنين تاكيد كرد: براي اجراي فاز دوم يارانه‌ها لايحه‌اي جداگانه از سوي دولت به مجلس ارائه خواهد شد. معاون رئيس‌جمهور با اشاره به آثار اقتصادي لايحه بودجه 93 در وضعيت كشور، گفت: پيش‌بيني مي‌شود رشد اقتصادي در پايان سال آينده به 3 درصد و رشد نقدينگي به 18 تا 20 درصد برسد.

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن