تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802492244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین دوره مسابقات قرآنی «تلاوت» استان تهران برگزار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



20 و 21 آذرماه؛
نخستین دوره مسابقات قرآنی «تلاوت» استان تهران برگزار می‌شود خبرگزاری رسا ـ مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن گفت: مرحله استانی نخستین دوره مسابقات قرآنی «تلاوت» استان تهران 20 و 21 آذرماه در اداره‌ تبلیغات اسلامی تهران برگزار می‌شود.



به گزارش خبرگزاری رسا، جواد تجلیان، مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن‌الکریم درباره نخستین دوره مسابقات قرآنی «تلاوت» اظهار داشت: مرحله استانی نخستین دوره مسابقات قرآنی «تلاوت» طی 10 روز گذشته در استان‌های سراسر کشور برگزار و نتایج آزمون‌های برگزار شده در ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ها، مشخص شده است.
وی با بیان این‌که از میان تمامی استان‌ها، فقط مسابقات قرآنی «تلاوت» در استان تهران برگزار نشده است، ادامه داد: استان تهران تنها استان باقیمانده است که مسابقات «تلاوت» این استان نیز طی روزهای چهارشنبه، 20 آذرماه و پنجشنبه، 21 آذرماه در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار خواهد شد و با پایان یافتن مسابقات تهران، نتایج مرحله استانی مسابقات قرآنی «تلاوت» استان‌ها از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم اعلام می‌شود.
نتایج مرحله استانی مسابقات تلاوت طی هفته آتی اعلام می‌شود
مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن در ادامه یادآور شد: امتیاز و نمرات شرکت‌کنندگان در مرحله استانی مسابقات قرآنی «تلاوت» استان‌های سراسر کشور هم‌اکنون در حال تجمیع و جمع‌بندی است و نتایج آن طی هفته آتی از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم اعلام خواهد شد.
تجلیان در این بخش از سخنان خود ابراز داشت: نخستین دوره مسابقات قرآنی تلاوت که طی هفته جاری در استان تهران برگزار می‌شود، در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن و در دو گروه آقایان در دو رده سنی بالا و پایین 16 سال و بانوان در رده سنی بالای 16 سال خواهد بود و برگزیدگان این مسابقات برای رقابت در مرحله کشوری که بهمن‌ماه برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.
مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن‌ درباره ویژگی‌های این مسابقات گفت: برای نخستین دوره مسابقات تلاوت ویژگی‌هایی در نظر گرفته شده که بر این اساس در رشته قرائت، قاری باید حافظ قرآن نیز باشد و زمانی که قرار است تا آیاتی از قرآن کریم را در این مسابقه قرائت کند، باید این آیات را از حفظ قرائت کند، البته این کار با هدف فرهنگ‌سازی حفظ قرآن در میان قاریان و تشویق علاقه‌مندان به حفظ قرآن است.
وی ادامه داد: همچنین قاریانی که حافظ آیات منتخب قرآن بوده و در این مسابقه شرکت می‌کنند، باید بر مفاهیم آیات نیز مسلط باشند، زیرا از آنان علاوه بر سوالات قرائت، سوالات مفاهیمی نیز پرسیده می‌شود و برای موفقیت در این مسابقات باید بتوانند سوالات مفهومی را نیز پاسخ دهند.
مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن‌ درباره ویژگی‌هایی که شرکت‌کنندگان رشته حفظ باید در این دوره از مسابقات داشته باشند، گفت: در آزمون‌های حفظ نخستین دوره مسابقات تلاوت نیز بخشی از سوالات به صورت مفهومی بوده و حافظ علاوه بر متن قرآن باید بر ترجمه قرآن نیز مسلط باشد و حتی ممکن است در آزمون‌ها مفهوم و ترجمه آیه قرائت شده و از حافظ قرآن خواسته شود که آیه مورد نظر را ترجمه و قرائت کند.
فضای حفظ و معانی قرآن در نخستین دوره مسابقات قرآنی «تلاوت» پررنگ است
وی در ادامه اظهار داشت: در نخستین دوره مسابقات تلاوت سبک جدیدی را تجربه می‌کنیم که در آن هم فضای حفظ پررنگ بوده و هم فضای مفاهیم و معانی آیات پررنگ شده است.
تجلیان درباره ویژگی‌‌های تلاوت تحقیق آقایان در نخستین دوره مسابقات قرآنی تلاوت، گفت:  تلاوت تحقیق از حفظ و بر اساس هشت قطعه منتخب در مرحله استانی و 13 قطعه در مرحله کشوری است و لازم است که قاری، آیات تمامی قطعات را از حفظ بوده و پس از قرعه، قطعه انتخابی ملاک امتیاز قرائت و امتیاز مفاهیم است و همچنین قاریان قرآن علاوه بر تسلط بر تلاوت باید بر مفاهیم قطعات نیز تسلط داشته باشند.
وی در بخش پایانی سخنان خود به ویژگی‌های تلاوت تحقیق آقایان پایین 16 سال و بانوان بالای 16 سال اشاره کرد و افزود: تلاوت تحقیق از حفظ و براساس پنج قطعه منتخب در مرحله استانی و هشت قطعه در مرحله کشوری است و لازم است که قاری، آیات تمامی قطعات را از حفظ بوده و پس از قرعه، قطعه انتخابی ملاک امتیاز قرائت و امتیاز مفاهیم خواهد بود و همچنین قاریان در تلاوت‌های خود باید بر مفاهیم قطعات نیز تسلط داشته باشند./9598/د102/ی



۱۳۹۲/۹/۱۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن