تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803081979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزشيار بلاتكليف در كشور نداريم/ 6.8 درصد جمعيت بالاي 10 سال بيسوادند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آموزشيار بلاتكليف در كشور نداريم/ 6.8 درصد جمعيت بالاي 10 سال بيسوادند
ساري - خبرگزاري مهر: معاون وزير و رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور با ابراز خرسندي از اينكه طي سه سال اخير همه آموزشياران سوادآموزي تعيين تكليف شدند گفت: در هيچ استان كشور آموزشيار بلاتكليف نداريم.

به گزارش خبرنگار مهر، علي باقرزاده بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در ساري در خصوص تعيين تكليف وضعيت آموزشياران نهضت سوادآموزي كشور گفت: با تدابيري كه در طي دو سه سال اخير انديشيده شد خوشبختانه تمامي آموزشياران نهضت سوادآموزي با استفاده از ظرفيت هاي قانون تعيين تكليف ، با برگزاري آزمون تعيين وضعيت شدند به طوريكه در هيچ استاني از كشور آموزشيار بلاتكليف نداريم.

معاون وزير و رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور افزود: جايگزين آنها استفاده از ظرفيت معلمان، كاركنان دولت ، تشكل هاي مردم نهاد ،موسسات آموزشي واجد شرايط و استفاده از دانشجويان و دانش آموزان بوده است.

باقرزاده با بيان اينكه به برون سپاري اعتقاد دارم گفت: 80درصد از فعاليت ها در سال 92، 60درصد سال 91 و 40درصد سال 90 از طريق ظرفيت دولت انجام شد.

وي اظهار كرد: اگر حداقل سواد را خواندن و نوشتن و حساب كردن بدانيم و بپذيريم مركز آمار مسئول اعلام نتايج سرشماري واقلام آماري در كشوراست بر اساس آمار سرشماري سال 90 در حدود 9ميليون 719هزار نفر خود را بي سواد ثبت نمودند كه معادل 14.6درصد افراد بالاي 6سال و در حدود 3ميليون و 456هزار نفر در بين 49-10سال كه در حدود 6.8درصد از جمعيت كشور هستند كه بي سواد هستند.

وي افزود: مازندران در اين سرشماري با داشتن 95.7درصد شهروند باسواد در رده سني49- 10 از استانهاي باسواد كشور است.

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور در ادامه خاطر نشان كرد: استانهاي كردستان ،سيستان و بلوچستان و آذربايجان غربي از دسته استانهائي است كه كمترين درصد را در بين استانهاي كشور دارد.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص مشكلات سوادآموزي گفت: مشكلات اين حوزه نداشتن اطلاعات اسمي و آدرس افراد بي سواد است كه علي رغم همكاريهاي دستگاه هاي مختلف همچنان دسترسي به اطلاعات افراد به سختي امكان پذير است.

رئيس نهضت سوادآموزي كشور در ادامه خاطر نشان كرد: نبودن عزم ملي در امر ريشه كني بي سوادي نيز ديگر چالش هاي پيش رو است كه يك فعاليت صرف نيست كه فقط يك دستگاه، متولي اين امر باشد.

در لايحه بودجه 93 بودجه سازمان نهضت سوادآموزي 25درصد افزايش يافت

باقرزاده با بيان اينكه با توجه به شرايط سني افراد سوادآموز ، شرايط و سبك زندگي آنها نيازمند حداكثر انعطاف در سوادآموزي هستيم كه مستلزم همكاري ديگر بخش هاست .

وي كار در حوزه سوادآموزي را از جنس فعاليت هاي فرهنگي، اجتماعي،سياسي و علمي –آموزشي دانست و اظهار كرد: بخش علمي –آموزشي آن توسط آموزش و پرورش و ظرفيت هاي آن مهيا مي شود ولي در حوزه هاي فرهنگي – اجتماعي و سياسي نياز به همكاري همه دستگاه هاي اجتماعي ،فرهنگي و سياسي جهت استمرار و مادام العمر امر آموزش داريم.

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور با بيان اينكه هرساله دولت براي امر سوادآموزي بودجه مصوب مي كند از افزايش 25درصدي بودجه سازمان اين بخش در لايحه بودجه 93 خبر داد و تصريح كرد: اين افزايش نشان دهنده عزم نظام در اجراي برنامه سوادآموزي در كشور است .

معلولين جسمي واجد شرايط آموزش هستند

باقرزاده در پاسخ به سوالي در خصوص آموزش افراد معلول جسمي و ذهني و جايگاه اين افراد در آمار بي سوادان ابراز داشت: ما دستگاه متولي سرشماري و متولي شمارش افراد كم توان ذهني نيستيم و بايستي دستگاه متولي اين اطلاعات اسمي را در اختيار ما قرار دهد تا آنها را از هم متمايز كنيم.

وي افزود: در مرحله آموزش معلولين جسمي واجد شرايط آموزش مي باشند كه بايستي روش آموزشي مخصوص براي آنها طراحي كنيم به طوريكه افراد ناشنوا و نابينا نيز جز مواردي هستند كه آموزش خاص خود را دارند .

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور در ادامه گفت: آن دسته محدودي از معلولين ذهني كه در مرحله اجرا ي آموزش تشخيص داده شدند كه آموزش پذير نيستند به دنيال آموزش براي آنها نيستيم.

كد خبر: 2192122

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۸ - ۱۶:۱۱

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن