تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805472320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك نكته ساده براي برخي مجلس ها: نظارت با لجاجت فرق مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: يك نكته ساده براي برخي مجلس ها: نظارت با لجاجت فرق مي كند
برخي مجلسي ها ، اساساً كاري با موضوع بحث و منطقي يا غير منطقي بودن كارها و پاسخ هاي ورزا ندارند و همين كه سر و كار وزرا به مجلس بيفتد ، عليه آنها رأي مي دهند. "فراكسيون رأي منفي چشم بسته به دولت" ، هم در جريان رأي اعتماد به وزرا خودش را نشان داد و هم در جريان تذكر به وزير اقتصاد . لذا انتظار مي رود در آينده نيز كارشكني هاي از پيش تعريف شده اش را ادامه دهد و در فاز بعدي ، سراغ لايحه بودجه سال آينده برود.
عصرايران - دستكم بخش قابل ملاحظه اي از نمايندگان مجلس ايران را بايد شگفت انگيزترين نمايندگان پارلماني در جهان دانست. در زمان دولت قبل ، قيمت دلار در مدت زمان كوتاهي از حدود هزار تومان به بيش از چهار هزار تومان رسيد و پول ملي ، به پايين ترين ارزش خود در تاريخ معاصر رسيد ولي مجلسي ها ، كاري در خور نكردند و ترجيح دادند صرفاً تماشاگر اعمال دولتي باشند كه رئيس اش مي گفت فلان خبرگزاري اس ام اس فرستاد، دلار گران شد!

از زماني كه دولت جديد مستقر شده ، نه تنها ارزش پول ملي كاهش نيافته بلكه نرخ برابري آن در برابر دلار و ساير ارزها نيز ، اندكي تقويت شده و بازار ارز ، بعد از مدت ها ، با ثبات شده است.

درست در چنين وضعيتي ، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، وزير امور اقتصادي و دارايي را به مجلس كشانده و به او كارت زرد داده اند كه چرا چند وقت پيش ، رئيس كل بانك مركزي گفته كه نرخ دلار در همين محدوده فعلي مناسب است؟
البته ما نيز با سخنان پيش گفته رئيس كل بانك مركزي مخالف هستيم و پيش از اين نيز ، بدان پرداخته و نقدش كرده ايم. اما فارغ از اين سخنان ، آنچه در عرصه "عمل" شاهدش بوديم اين بوده كه از زمان روي كار آمدن روحاني و به تبع او ، وزير اقتصاد و رئيس كل بانك مركزي ، ارزش پول ملي ايران تقويت شده است و امروز ، ارزش ريال ، بالاتر از زماني است كه رئيس كل بانك مركزي ، درباره اش اظهار نظر كرد.

بنابراين ، جاي تعجب است كه چرا نمايندگان درست در شرايطي وزير را احضار و به او اخطار مي دهند كه قيمت دلار به كمترين حد خود در دوران بعد از جهش رسيده و تب دلال بازي ارزي ، فروكش كرده است.
گويا نمايندگان به آنچه در عمل مي گذرد كاري ندارند و طبق عادت ، فقط حف زدن را ملاك عمل مي دانند!
بله! اگر سخنان رئيس كل بانك مركزي و سياست هاي او ، وزير اقتصاد و دولت ، باعث مي شد دلار اوج بگيرد ، مي شد حق را به نمايندگان داد كه برخورد كنند (كاري كه در زمان دولت قبلي انجامش ندادند!) ولي وقتي اوضاع رو به بهبود است و عملاً هم قيمت ارز كاهش داشته و آرامش به بازار برگشته است ، چرا بايد چنين برخوردي شود؟

طبق قانون ، هر سه اخطار مجلس به يك نماينده ، مساوي با يك استيضاح خواهد بود. بدين ترتيب ، مجلسي ها ، عملاً وارد فاز استيضاح وزرايي شده اند كه تنها سه ماه است كار را به دست گرفته اند و ميراث دار وضعيت اسفناكي شده ان كه از دولت قبل ، به جا مانده است.

باز هم تأكيد مي كنيم كه از نظارت مجلس بر وزرا بايد استقبال كرد و اتفاقاً يكي از نقدهاي ما بر مجلس اين است كه چرا در دولت قبلي چنين نظارتي را نداشتند؟ ولي نظارت و حتي برخورد قهري مانند استيضاح و بركناري ، بايد معقول و دستكم ناظر به يك ناكامي دولتي باشد نه اين كه با شعار حفظ ارزش پول ملي به وزيري اخطار و كارت زرد دهند كه در همين 100 روز اول كارش ، نه تنها ارزش پول ملي را حفظ كرده ، بلكه آن را بهبود هم داده است.

به نظر مي رسد ، برخي مجلسي ها ، اساساً كاري با موضوع بحث و منطقي يا غير منطقي بودن كارها و پاسخ هاي ورزا ندارند و همين كه سر و كار وزرا به مجلس بيفتد ، عليه آنها رأي مي دهند. "فراكسيون رأي منفي چشم بسته به دولت" ، هم در جريان رأي اعتماد به وزرا خودش را نشان داد و هم در جريان تذكر به وزير اقتصاد . لذا انتظار مي رود در آينده نيز كارشكني هاي از پيش تعريف شده اش را ادامه دهد و در فاز بعدي ، سراغ لايحه بودجه سال آينده برود.

اي كاش نمايندگان مجلس ، تفاوت "نظارت" و "جناح بازي و لج بازي" را بدانند.

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن