تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820425148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا آقاخاني از پيگيري راه‌اندازي تالار تجربه استعفا داد؟! حوصله مجاب كردن چندباره مديران را ندارم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: چرا آقاخاني از پيگيري راه‌اندازي تالار تجربه استعفا داد؟! حوصله مجاب كردن چندباره مديران را ندارم
احساس كردم بنياد رودكي علاقه زيادي دارد تا مديريت سالن را از ميان كارمندان خود برگزيند، اميدوارم هركس براي اين سمت انتخاب مي‌شود بداند اين تالار از هيچ بدست آمده و مي‌تواند به امكاني بزرگ براي تئا‌تر تبديل شود. چرا آقاخاني از پيگيري راه‌اندازي تالار تجربه استعفا داد؟! حوصله مجاب كردن چندباره مديران را ندارم


ايلنا: ايوب آقاخاني از ابتداي سال ۹۲ پيگير راه‌اندازي سالن تجربه تالار فردوسي، براي اجراي آثار نمايشي به ويژه اجراهاي راديو تئا‌تر بود اما روز گذشته(17 آذر) به طور ناگهاني متن استعفاي اين هنرمند در اختيار رسانه‌هاي جمعي قرار گرفت كه در گفتگو با ايلنا از دلايل اين تصميم گفت.

به گزارش خبرنگار ايلنا، آقاخاني درخصوص راه‌اندازي تالار تجربه اظهار داشت: از ارديبهشت ماه پس از رايزني‌هايي كه با مديرعامل وقت بنياد رودكي صورت گرفت قرار گذاشتيم پلاتوي فردوسي را با طرح من به سالني براي اجرا تبديل كنيم. سالني چند منظوره كه بتوانيم اجراهاي عمومي راديو تئا‌تر را در آن داشته باشيم و همزمان نمايش‌هاي صحنه‌اي هم امكان اجرا در آن داشته باشند.

اين نويسنده و كارگردان با بيان اينكه روند كند اجراي برنامه‌‌ها در بنياد رودكي شامل اين طرح هم شد ادامه داد: با تمام اين مسائل برنامه هرطور بود پيش مي‌رفت و من كه ابتدا براي نهايي شدن كار تا پايان تيرماه دورخيز كرده بودم تا همين اواخر درگير آماده‌سازي آن بودم، ‌اما امروز مي‌توان گفت سالن تجربه منهاي تجهيزات مورد نياز به طور كامل آماده ميزباني گروه‌ها و مخاطبان است.

وي ضمن اشاره به اينكه مذاكراتي با مركز هنرهاي نمايشي راديو و بنياد رودكي مذاكراتي داشتيم اما بنياد شرايط مطرح شده را نپذيرفت تصريح كرد: من حتي جايگاه فولي آرتيست و افكتور هم در سالن پيش‌بيني كردم كه اگر قرار شد راديو تئا‌تر داشته باشيم از اين امكان استفاده كنيم به طوري كه به هيچ وجه مزاحمتي براي اجراي نمايش‌هاي صحنه‌اي پيش نيايد و تاكيد مي‌كنم سالن تجربه امروز مطلفا آماده اجرا است و با اندكي تجهيز مي‌تواند كار خود را شروع كند.
بازيگر نمايش «نويسنده مرده است» درخصوص نام‌گذاري اين سالن با عنوان «تجربه» بيان كرد: در ميانه راه آماده‌سازي تصميم گرفتم نام تجربه را براي اين سالن در نظر بگيرم چون بيش از يك سال و نيم است كه مركز تئا‌تر مولوي تعطيل شده و من قصد داشتم اين محل را به فضايي رسمي براي اجراي آثار دانشجويي و هنرمندان تجربه‌گرا تبديل كنم و با خودم گفتم فضاي مي‌سازم تا هنرمنداني كه مي‌خواهند با تفكر تازه‌ وارد كار شوند از آن‌ بهره ببرند.

كارگردان نمايش «مرگ در مي‌زند» در خصوص اداره سالن تجربه بيان كرد: اداره سالن علاوه بر سياست‌گذاري فرهنگي به پول، مدير فرهنگ‌ دوست و معاون هنري صاحب دغدغه نياز دارد تا اين محل را به مجموعه سخت‌افزاري تئا‌تر كشور اضافه كند.

آقاخاني به دلايل استعفاي خود از ادامه آماده‌سازي سالن تجربه اشاره كرد و گفت: كار كه پيش رفت و مراحل مختلف به پايان نزديك شد، درست در لحظه‌اي كه بايد بودجه و امكانات براي تجهيز و آماده‌سازي سالن تأمين مي‌كرديم آقاي صيفي، مديريت بنياد رودكي تغيير كرد كه موجب شد‌‌ همان لحظه احساس خطر كنم و گمان كردم با توجه به تغييرات صورت گرفته براي تأمين بودجه و تجهيز با مشكلات مواجه مي‌شويم. اما به هر حال با همكاري دوستان در بنياد خرده‌كاري‌ها را پيش برديم و در همين ميان رايزني‌هايي داشتيم كه اين نتيجه رسيدم ادامه فعاليت ممكن نيست.

وي تصريح كرد: تغيير و تحول مديريتي و فضاي فرساينده آن من را كم حوصله كرده و توان مواجهه با افرادي كه جسارتاً از خودم پايين‌تر مي‌دانم را ندارم. فكر مي‌كنم مديران شايسته در سيستم مديريت ما جايي ندارند و افرادي به اين مناصب مي‌رسند كه من توان متقاعد كردن آن‌ها را نخواهم داشت. به همين دليل ترجيح مي‌دهم در مقام يك توليدكننده نمايش و فردي كه آثاري را براي چاپ و انتشار تأليف مي‌كند به ايفاي نقش بپردازم.

نويسنده و كارگردان «مرثيه‌اي براي يك سبك وزن» با بيان اينكه همين اتفاقات افتاده هم از حوصله بسياري از تئاتري‌ها خارج است ادامه داد: احساس كردم بنياد رودكي علاقه زيادي دارد تا مديريت سالن را از ميان كارمندان خود برگزيند و من اميدوارم هر كس براي اين سمت انتخاب مي‌شود بداند اين تالار از هيچ بدست آمده و مي‌تواند به امكاني بزرگ براي تئا‌تر تبديل شود و مدير بايد فرصت پيش آمده را مغتنم بداند.

آقاخاني همچنين به سرنوشت پيش آمده تا امروز براي پروژه چهار فصل تئا‌تر ايران به عنوان يكي از دلايل دلسري خود اشاره كرد و اظهار داشت: چهار فصل تئا‌تر ايران در سال ۸۷ مصرانه و مجدانه پيگيري شد اما به دليل تغيير مديريت‌ها تا به امروز نزديك به ۶ مرتبه كل آن را از صفر تشريح كردم، چون آن‌ها بايد نسبت به اهميت مسئله و كاربردي بودن آن مجاب مي‌شدند. ولي همچنان شاهد هستيم چهار فصل تئا‌تر ايران معلق مانده و امكان ادامه پيدا نكرده است. به همين دليل تصور كردم راه‌اندازي سالن تجربه به چهار فصل تئا‌تر دومي تبديل خواهد شد كه از از حوصله من خارج است.

اين هنرمند درخصوص برنامه‌هاي خود براي جذب مخاطب و تأمين هزينه‌هاي سالن گفت: قصد داشتم قيمت اين سالن را در مقايسه با فضاهاي خصوصي ديگر پايين نگه دارم و مديريت وقت را هم متقاعد كرده بودم كه بليت اين سالن ۵۰ يا ۶۰ درصد كمتر از تالار حافظ باشد.

او ادامه داد: ايده‌هايي براي جذب طيف جوان‌تر در سر داشتم كه از رمق و شعف بيشتري برخوردار هستند و مي‌خواستم از توانايي‌هاي خود آن‌ها در جذب تماشاگر و مخاطب بهره بگيرم. همچنين با توجه به ارتباطم با فضاي دانشگاهي در نظر داشتم از امكانات بالقوه دانشگاه استفاده كنم تا سالن تجربه به پاتوقي براي دانشجويان و هنرمندان جوان تبديل شود.

آقاخاني كه روز گذشته استعفاي خود را در اختيار رسانه‌ها گذاشت در پايان گفت: اين سالن همين الان با ۲۰ پرژكتور، ۱ دستگاه ميكس صدا كه نياز نيست چيز پيچيده‌اي هم باشد، به همراه ۴ اسپيلت براي تنظيم سيستم گرمايشي سالن را به طور مطلق آماده هر اجرايي مي‌كند و اين امكاناتي است كه در اختيار مديريت بعدي قرار گرفته و من اميدوارم با درايت و برنامه‌ريزي صحيح از آن به خوبي بهره برداري شود.

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن