تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819188899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديران فرهنگي سپاه از خبرگزاري فارس بازديد كردندموسوي: بايد به دنبال تحقق «ما‌ مي‌توانيم» رهبر انقلاب باشيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديران فرهنگي سپاه از خبرگزاري فارس بازديد كردندموسوي: بايد به دنبال تحقق «ما‌ مي‌توانيم» رهبر انقلاب باشيم
مديرعامل خبرگزاري فارس گفت: اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند بايد «ما مي‌توانيم‌» را ترويج كنيم، بايد به يك باور فرهنگي تبديل شود و مسئله‌اي كه مي‌تواند مردم ما را نگه دارد، همين «ما مي‌توانيم»‌ است.


به گزارش خبرنگار فرهنگي فارس، عصر روز يكشنبه 24 آذرماه جمعي از مديران فرهنگي سپاه پاسداران با حضور در خبرگزاري فارس، از تحريريه اين خبرگزاري بازديد كردند.

بر اساس اين گزارش، سيد نظام‌الدين موسوي مديرعامل خبرگزاري فارس، در ابتداي اين ديدار با اشاره به اينكه شرايط فعلي، شرايطي حساسي است، گفت: مقام معظم رهبري در شرايط فعلي به مسئله جنگ نرم تاكيد كردند و مسئله جنگ نرم در فضاي امروز بسيار قابل اهميت است، هرچند كه ما امروز به ظاهر درگير مسئله هسته‌اي هستيم اما در همين فضا هم آنچه مهم است، مسئله فرهنگ، رسانه و قدرت نرم است كه بستر مسائل بعدي نيز از مفهوم قدرت نرم نشأت مي‌گيرد.

وي افزود: آمريكايي‌ها مفهومي تحت عنوان بازمانده قدرت دارند، يعني اگر قدرتي را يك واحد درنظر بگيريد، در بازنمايي آن در فضاي مجازي و رسانه به 10 واحد تبديل مي‌كنند، يعني آمريكا قدرت محدودي با دامنه هاي مشخص دارد، اما در فضاي مجازي آن را 10 برابر حقيقت موجود نشان مي‌دهد.

مديرعامل خبرگزاري فارس خاطرنشان كرد: در ساحت هنر نيز اين موضوع قابل مشاهده است، به عنوان مثال تصوير لانه جاسوسي شوكت آمريكا را شكست و براي اولين‌بار گروهي مردمي سفارت آمريكا را فتح كردند و خود آمريكايي‌ها و بخصوص كارتر تاكيد كرد كه به دليل اين حادثه در دوره دوم انتخابات شكست خورد و در واقع تسخير لانه جاسوسي باعث شد تا كارتر دچار ضعف شود اما بعد از مدت‌ها فيلمي به نام «آرگو» مي‌سازند و حقيقت را كاملا وارونه و به نفع خود نشان مي‌دهند.

وي ادامه داد: «آرگو»‌در فضاي مجازي آمريكايي‌ها را فاتح لانه جاسوسي معرفي مي‌كنند، درحالي كه چنين موضوعي صحت ندارد اما متاسفانه ما در قبال اين گونه موضوعات هنوز هيچگونه كار جدي انجام نداديم.

موسوي تصريح كرد: مسئله بعدي در عرصه جنگ نرم اسطوره‌سازي است، آمريكا كشوري فاقد اسطوره است كه حداكثر عمر آن به قرن 18 ميلادي مي‌رسد و هيچ نمادي به عنوان تاريخي و ملي ندارد، اما اين بي‌اسطورگي را در فضاي فعلي با رويكرد اسطوره‌سازي براي آينده جلو مي‌برند و چه بسا كه هيچكدام از اين اسطوره‌ها واقعيت ندارد اما در فضاي رسانه‌اي آمريكا داراي اسطوره است.

وي خاطرنشان كرد: در سوي مقابل ما كشوري داراي اسطوره‌هاي فراوان هستيم و حتي سريالي كه كشور كره با نام «افسانه جومونگ» ساخت نيز از اسمش مشخص است كه افسانه است و كشورهاي ديگر به دنبال اسطوره‌سازي براي خود هستند، اما آمريكا حتي اسطوره‌هاي افسانه‌اي نيز ندارد و چون اين سابقه در كشور وجود ندارد، روند معكوس را در پيش گرفته‌اند، يعني به دنبال اسطوره‌سازي در آينده هستند و از همين طريق جهان را تسخير مي‌كنند.

مديرعامل خبرگزاري فارس در ادامه ديدار با مديران فرهنگي سپاه پاسداران اظهار داشت: شخصيت‌هايي اسطوره‌اي نظير بن‌ تن، سوپرمن، اسپايدرمن و زورو آدم‌هايي هستند كه واقعيت ندارند و متعلق به آينده هستند و آمريكا چون هيچ گذشته‌اي ندارد براي آينده اسطوره‌سازي مي‌كند و ابزار اين اسطوره نيز رسانه است. نويسندگان و فيلمسازان ما بايد ياد بگيرند همچون آمريكايي‌ها كه هيچ اسطوره‌اي ندارند، حداقل به اسطوره‌هاي خودمان توجه كنند.

موسوي تاكيد كرد: در چنين فضايي كه جنگ، جنگ نرم و رسانه‌اي است، ما اگر قدرت نرم نداشته باشيم، نمي‌توانيم در مقابل آنها ايستادگي كنيم. آمريكايي‌ها تا قبل از توافق ژنو مي‌گفتند كه به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ايران و برنامه اتمي نيستند و تنها به دنبال رساندن مردم ايران به يك برآورد جديد هستند و مي‌خواهند كاري كنند كه مردم ايران احساس كنند ديگر نمي‌توانند در اثر فشار تحريم‌ها در مقابل آنها ايستادگي كنند.

وي خاطرنشان كرد: اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند بايد «ما مي‌توانيم‌» را ترويج كنيم، بايد به يك باور فرهنگي تبديل شود و مسئله‌اي كه مي‌تواند مردم ما را نگه دارد، همين «ما مي‌توانيم»‌ است،‌ما با «مي‌توانيم» توانستيم از 174 سانتريفيوژ به 3 هزار سانتريفيوژ برسيم و اين محصول ايستادگي كساني است كه تا بن دندان به ولايت معتقدند و ابزار اين ايستادگي هم رسانه است.

مديرعامل خبرگزاري فارس تاكيد كرد: نياز به انجام كارهاي زيادي داريم و درك درست شرايط براي ورود به حوزه‌هاي مختلف بسيار مهم است. وظيفه‌اي كه رهبري براي سپاه مشخص كرده است، جنگ نرم است و تا به مرحله عمل ورود پيدا نكنيم، بازي را باخته‌ايم و دشمن دستور راه و نقشه را براي ما انتخاب مي‌كند.

موسوي در ادامه بيان داشت: هدف اصلي و رويكرد اصلي در شرايط فعلي همين دستورالعمل مقام معظم رهبري است، يعني توجه به مسئله مهم «ما مي‌توانيم» و بايد حواسمان باشد كه اگر از خطوط قرمز عبور كنيم، جمهوري اسلامي از درون تهي خواهد شد.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هايش عنوان كرد: بحث رسانه و فرهنگ اهميت بسيار زيادي دارد، خوشبختانه كارهاي خوبي در اين عرصه انجام شده، اما اين جنگ نرم، جنگي پارتيزاني است و هر كس، هركاري كه مي‌تواند بايد انجام دهد، مخصوصا مديران فرهنگ و واقعيت اين است كه كارهاي بزرگ در شرايط سخت شكل مي‌گيرد.

مديرعامل خبرگزاري فارس ادامه داد: خبرگزاري فارس، 11 سال قبل در شرايط بسيار بدي كارش را آغاز كرد اما امروز به رسانه پيشرو تبديل شده و هركدام از مسئولان فرهنگي سپاه به نوبه خود مي‌توانند يك خبرگزاري فارس باشند بخصوص اين مسئله در استان‌ها اهميت فراواني دارد و بايد قرارگاه‌هاي فرهنگي شكل گيرد و چاره‌اي جز استفاده از ابزارهاي جديد پيشرو نداريم و بايد ياد بگيريم كه فقط نبايد سلبي رفتار كنيم، بلكه بايد ايجابي عمل كنيم.

موسوي در ادامه خطاب به مديران فرهنگي سپاه پاسداران، گفت:‌ خبرگزاري فارس بعد از فراز و فرودهاي مختلف امروز به جايگاهي رسيده است كه با ادعا مي‌توانيم بگوئيم پربيننده‌ترين خبرگزاري كشور است. صفحه اول خبرگزاري به طور متوسط دو نيم ميليون نفر بازديدكننده دارد و با وجود آنكه پس از موتورهاي جستجو و شبكه‌هاي مجازي در رتبه نهم سايت‌هاي داخلي قرار دارد، اما در بين همه سايت‌هاي داخلي رتبه اول را در اختيار دارد و بالاترين ميزان مخاطب در اختيار خبرگزاري فارس است، بنابراين بايد از چنين ظرفيتي به نحو احسن استفاده كرد.

وي در خاتمه اظهار داشت: موقعيت امروز خبرگزاري فارس، يك الگوي قابل ترميم است و مي‌توان آن را در كل كشور تعميم داد و مي‌‌شود كارهاي بزرگي انجام داد، روزبروز فناوري و تكنولوژي در حال رشد است و بايد با دقت و تلاش شعار و نگاه «ما مي‌توانيم» ‌را در عمل و رفتار خود به منصه ظهور برسانيم.

به گزارش خبرنگار فارس و پس از پخش كليپي از فعاليت‌هاي خبرگزاري فارس، مديران فرهنگي سپاه پاسداران از تحريريه خبرگزاري فارس بازديد كردند.

انتهاي پيام/و

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن