تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819185301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه فرهنگي مسئولان كشور بايد اصلاح شود/ آمريكا به دنبال احترام به ملت ايران نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نگاه فرهنگي مسئولان كشور بايد اصلاح شود/ آمريكا به دنبال احترام به ملت ايران نيست
ورامين - خبرگزاري مهر: خطيب جمعه ورامين گفت: اظهارات اخير سردمداران آمريكا نشان مي دهد كه آمريكاييها به هيچ عنوان به دنبال احترام گذاشتن به حقوق ملت ايران نبوده و نيستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد محسن محمودي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ورامين با دعوت مردم به تقواي الهي اظهار داشت: متقين كساني هستند كه دنيا مي خواست آنها را بفريبد ولي آنها عزم دنيا را نكردند و مي خواست آنها را اسير كند ولي با فدا كردن جان، خود را آزاد كردند.

امام جمعه موقت ورامين افزود: در خطبه هاي گذشته پيرامون مذمت ثروت اندوزي و توصيه به كسب حلال و دوري از روزي حرام سخن گفته شد و اشاره شد كه اسلام به توليد و بهره دهي اقتصادي به ديگران سفارش موكد كرده است و يكي از راههاي توسعه توليد، توجه به بخش كشاورزي است.

اداره كل جهاد كشاورزي جنوبشرق استان تهران به طور مستقل تشكيل شود

وي ادامه داد: كشاورزي به سبب تأثير اساسي آن در زندگي مردم و رونق اقتصادي جامعه، مورد تأكيد فراوان آيات و روايات قرار گرفته و به عنوان محبوب ترين شغل و حرفه نزد خداوند معرفي شده است.

محمودي اضافه كرد: نبي مكرم اسلام(ص) در حديثي مي فرمايد كه كشاورزي كنيد زيرا كشاورزي بركت دارد و امام صادق(ع) نيز مي فرمايند كه كشاورزي و درختكاري كنيد كه به خدا سوگند، كاري حلال تر و پاكيزه تر از آن نيست.

اين كارشناس مذهبي بيان داشت: امام صادق(ع) در حديث ديگري مي فرمايند كه كشاورزان گنجهاي خدا در زمين هستند و نزد خداوند كاري محبوب تر از كشاورزي نيست و خدا همه پيامبران را كشاورز برانگيخت، جز ادريس كه خياط بود.

اين مسئول عنوان داشت: ورامين دشت حاصلخيز و منطقه اي كشاورزي است و بايد نسل حاضر، راه گذشتگان را ادامه دهند و بايد دانشكده كشاورزي با پيوند جدي تر با كشاورزي منطقه، رونق و تحول اقتصادي را در اين بخش ايجاد كند.

بايد در مصرف گاز صرفه جويي كرد

وي تأكيد كرد: بايد دولت با تمام توان از كشاورزان حمايت كند و اداره كل جهاد كشاورزي جنوبشرق استان تهران به طور مستقل ايجاد شود تا بتواند پاسخگوي اين همه فرصت در عرصه كشاورزي باشد.

خطيب نماز جمعه ورامين در ابتداي خطبه دوم با اشاره به بارندگي هاي اخير در سطح كشور و آمدن موج سرما اظهار داشت: بايد خداوند را به خطر بارش رحمت الهي شكر كرد اما بايد در سرماي هوا توجه به صرفه جويي در مصرف گاز، در برنامه زندگي همه شهروندان قرار بگيرد تا گرفتار افت فشار گاز نباشيم.

دانشگاه و حوزه با همدلي خنثي كننده توطئه هاي شوم دشمنان باشند

محمودي سپس به سالروز شهادت دكتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره كرد و بيان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه از آثار ماندگار حضرت امام خميني(ره) است و دشمنان همواره سعي داشتند تا اين دو مركز تأثير گذار علمي را مقابل يكديگر قرار دهند و اجازه ندهند جوانان و نخبگان علمي با حوزه هاي علميه مرتبط باشند.

عضو شوراي فرهنگ عمومي ورامين ادامه داد: با لطف الهي امروز ارتباط تناتنگ علما و روحانيون با دانشگاهها، فضاي انس و محبتي را ايجاد كرده كه بايد قدردان آن باشيم.

وي اضافه كرد: هم حوزويان، دانشگاهيان را به عنوان آينده سازان كشور و تأثير گذاران در پيشرفت هاي علمي جامعه مورد عنايت قرار دهند و هم دانشگاهيان، حوزه را به عنوان پايگاه علمي و معرفتي و مركز ترويج ارزشهاي انساني و اخلاقي مورد توجه داشته باشند.

اين استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: امروز سعي دشمنان، دور كردن جوانان، خصوصا دانشگاهيان از ارزشهاي متعالي ديني و وحياني است و حتي با كمال تأسف، بعضا در قالب برخي اساتيد و جريانات سياسي به دنبال اهداف خود هستند.

محمودي تأكيد كرد: بايد دانشگاه و حوزه با كمال صميميت و همدلي خنثي كننده توطئه هاي شوم دشمنان باشند و در جهت پيشرفت هاي علمي كشور توأم با اخلاق و ارزش هاي انقلابي و اسلامي حركت كنند.

نگاه فرهنگي مسئولان كشور بايد اصلاح شود

امام جمعه موقت ورامين در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي كشور اشاره كرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار بيان داشتند كه فرهنگ و ارزشهاي فرهنگي هويت و روح يك ملت است و فرهنگ حاشيه و ذيل اقتصاد و سياست نيست، بلكه اقتصاد و سياست حاشيه فرهنگ هستند.

وي يادآور شد: ايشان حساس بودن و مقابله با مسائل مخرب فرهنگي را از وظايف نظارتي حكومت دانستند و فرمودند كه همه ما در قبال مسائل فرهنگي و فرهنگ عمومي كشور مسئوليت شرعي و قانوني داريم.

محمودي گفت: مقام معظم رهبري همچنين فرمودند كه چرا هنگامي كه غربي ها بر مسائل غيرمعقول و انحرافي همچون اختلاط زن و مرد با عنوان تساوي زن و مرد و يا سبك زندگي خود به عنوان پيشرفت و تجدد، لجاجت دارند، ما بر ارزشهاي والاي فرهنگ خود اصرار نداشته باشيم.

دشمن به دنبال شكستن حريم هاي اخلاقي جامعه ماست

اين مسئول اضافه كرد: متأسفانه بعضا سياست و اقتصاد بر مسائل فرهنگي سايه افكنده و مسئولان ما را از توجه جدي به مسائل فرهنگي غافل ساخته است و اين نگاه بايد اصلاح شود و مديران كشور بدانند توجه به فرهنگ جامعه بايد به عنوان اصل در تمام تصميم گيري ها مورد عنايت قرار گيرد.

عضو ستاد احياي امر به معروف ونهي از منكر ورامين ادامه داد: جامعه هرگز درباره حفظ هويت فرهنگي خود بي تفاوت نباشد و يكي از اهداف شوم دشمن بوسيله ابزارهايي كه در اختيار دارند مانند ماهواره و شبكه هاي اينترنتي وامثال آن، شكستن حريم هاي اعتقادي و اخلاقي و اصالتهاي فرهنگي جامعه است.

وي عنوان داشت: دولتمردان كشور در تمام رده هاي مسئوليتي خود موظف به ايفاي نقش خود هستند و ما از دولت و شوراي عالي انقلاب فرهنگي درخواست مي كنيم كه در جهت تحقق منويات رهبري، حركت جهادي كنند كه هر كس در اين رابطه كوتاهي كند قطعا در پيشگاه الهي و ملت ايران پاسخگو نخواهد بود.

شوراي امر به معروف بايد هرچه سريعتر تشكيل شود

محمودي يادآور شد: مردم و آحاد جامعه هم در اين عرصه كوتاهي نكرده و فريضه امر به معروف ونهي از منكر را عملياتي كنند، زيرا همه نسبت به حفظ اصالت هاي فرهنگي مسئولند و هيچ كس نبايد اجازه دهد كه ارزشهاي اسلامي در جامعه كمرنگ شده و جامعه جولانگاه بي عفتي و بي حيايي شود.

امام جمعه موقت ورامين گفت: از آحاد مردم خاصه ائمه جماعات، پايگاههاي بسيج و دلسوزان مساجد درخواست مي كنم كه در جهت فعال كردن شوراي امر به معروف و نهي از منكر در مساجد تلاش كنند و از عزيزان سپاه مي خواهم جهت اجرايي كردن اين دستورالعملها نظارت لازم را داشته باشند زيرا امروز روز بي تفاوتي نيست.

اين فعال فرهنگي تأكيد كرد: امروز شرايطي سخت تر از دوران هشت سال دفاع مقدس را پشت سر مي گذاريم، چرا كه امروز تمام اخلاق، دين و ارزشهاي اسلامي ما مورد هجوم ناجوانمردانه دشمن قرار گرفته است و غفلتهاي ما خسارت هاي جبران ناپذيري را به همراه خواهد داشت.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران بيان داشت: بايد تذكر لساني مورد توجه همه مردم باشد و آحاد ملت با گناهان، دروغ ها، باندبازيها، بدحجابي ها، بي غيرتي ها مبارزه كنند و بايد به آناني كه با ماهواره، خانه هاي خود را به جولانگاه شياطين تبديل كرده اند، هشدار داد تا گرفتار عواقب سوء آن نشوند.

دنيا از فرهنگ ملت ايران الگو گرفته است

وي افزود: رسانه ها در اين زمينه فعال تر شوند و از صدا و سيما و رسانه هاي گروهي در نهادينه كردن تذكر لساني و اجرايي كردن رهنمودهاي مقام معظم رهبري انتظار بيشتري است.

محمودي ادامه داد: ما هرگز نبايد در عرصه فرهنگ دچار انفعال و حالت دفاعي شويم و بايد با منطق محكم و استوار خود در مورد صدور فرهنگ اسلام ناب محمدي به اقصي نقاط جهان تلاش جدي كنيم.

عضو شوراي فرهنگي عمومي ورامين اضافه كرد: امروز دنيا از فرهنگ ملت ما الگو گرفته است لذا با تمام وجود، مستكبران به جنگ با فرهنگ ما آمده اند ولي با لطف الهي و با تكيه به فرهنگ عاشورا و اميد به فرهنگ مهدويت، جوانان اين مرز و بوم، راه مقدس اسلام را ادامه داده و توطئه هاي دشمن را يكي پس از ديگري خنثي خواهند كرد.

امام جمعه موقت ورامين با اشاره به حادثه 12 صفر سال 38 هجري و جنگ صفين بيان داشت: اين حادثه يكي از اتفاق هاي تلخ در تاريخ اسلام است و بايد از اتفاقات و وقايع تلخ تاريخ عبرت گرفت كه دشمن همواره در صدد فريب دادن مسلمانان است.

موضع رهبري درباره رابطه آمريكا نشان از تيزبيني ايشان است

خطيب نماز جمعه ورامين سپس به مواضع جديد رييس جمهور آمريكا اشاره كرد و اظهار داشت: حرف هاي جديد اوباما و وزير خارجه آمريكا درباره توافق هسته اي در ژنو از جهات مختلف قابل توجه و تأمل است.

وي افزود: آنچه كه در اين ميان بايد مورد توجه جدي قرار گيرد، رهنمودهاي امام عزيز و مقام معظم رهبري درباره دولت مستكبر آمريكا است، امام راحل آمريكا را شيطان بزرگ دانستند و مقام معظم رهبري نيز مسئولان اين كشور را غير قابل اعتماد توصيف كردند.

محمودي ادامه داد: برخي عناصر ساده لوح و فريب خورده همواره خواستند اينطور وانمود كنند كه اگر با آمريكاييها مذاكره كنيم، مشكلات حل مي شود كه اين باب در مورد مسائل هسته اي باز شد.

اين مسئول اضافه كرد: اكنون مشخص مي شود كه موضع مقام معظم رهبري چقدر حكيمانه است و تيزبيني، آينده نگري و دشمن شناسي در مواضع ايشان موج مي زند و ملت ما بايد به خاطر وجود اين رهبر فرزانه، خدا را شاكر باشد.

مسئول تبليغي استان تهران عنوان داشت: آمريكايي ها با اين حرف هاي زشت خود نشان دادند كه افسارشان در دست رژيم صهيونيستي اسراييل است.

وي بيان داشت: مسئولان آمريكايي به صراحت اعلام مي كنند كه ايران حق غني سازي ندارد و تازه اگر اين مسئله حل شود، مشكلات ديگري از جمله وضعيت موشكي ايران و حمايت ايران از مقاومت اسلامي و حزب الله لبنان وجود دارد.

محمودي تصريح كرد: اين اظهارات نشان مي دهد كه آمريكاييها به هيچ عنوان به دنبال احترام گذاشتن به حقوق ملت ايران نبوده و نيستند.

امام جمعه موقت ورامين تأكيد كرد: ملت ايران در دهه چهارم پيروزي انقلاب اسلامي همچون گذشته با الهام از امام عزيز و سفر كرده و جانشين به حق او، آمريكا را شيطان بزرگ و دشمن درجه اول جهان اسلام و بشريت دانسته و كوبنده تر از گذشته شعار مرگ بر آمريكا را سر خواهد داد.

اين مسئول يادآور شد: قدرت نظامي و موشكي ايران را هم شما خوب مي دانيد كه جا دارد برخي مسئولان در حوزه مسئوليتي خود اظهارنظر كنند.

وي گفت: آمريكاييها و اسرائيليها قدرت دفاعي و نظامي ايران را در جنگ 33 روزه لبنان و جنگ غزه چشيدند و خوب مي دانند كه آن روز كه ايران دستش از بسياري از امكانات خالي بود، پوزه كثيف آنان را به خاك ماليد و امروز نيز هر كس بخواهد به اين كشور طمع كند، بايد قبلا تابوت خود را سفارش دهد.

كد خبر: 2194556

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۲ - ۱۳:۳۰

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن