تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813125382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت آيين نامه اجرايي بند 100 قانون بودجه سال90 را تنفيذ كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: دولت آيين نامه اجرايي بند 100 قانون بودجه سال90 را تنفيذ كرد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/18
با موافقت دولت، آيين نامه اجرايي بند (100) قانون بودجه سال 1390 كل كشور به عنوان آيين نامه اجرايي بند (91) قانون بودجه سال 1392 تنفيذ شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، هيئت وزيران به پيشنهاد مشترك وزارت جهاد كشاورزي و صندوق تامين اجتماعي و به استناد بند(91) قانون بودجه سال 1392 كل كشور، تنفيذ آيين نامه اجرايي بند(100) قانون بودجه سال 1390 كل كشور را به عنوان آيين نامه اجرايي بند(91) قانون بودجه سال 1392 كل كشور تصويب كرد.
اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهور اين مصوبه را براي اجرا ابلاغ كرد.
آيين‌نامه اجرايي بند (100) قانون بودجه سال 1390 كل كشور به اين شرح است:
ماده1ـ كارفرمايان كليه كارگاه هاي كشاورزي مشمول نظام صنفي كشاورزان كه پروانه فعاليت صنفي معتبر از نظام يادشده اخذ كرده و در بخش كشاورزي فعاليت مي‌كنند و با توجه به قوانين و مقررات ثبتي با ارائه اساسنامه و درج آن در روزنامه رسمي تأسيس شده‌اند، در شمول قانون معافيت از پرداخت سهم بيمه كارفرماياني كه حداكثر پنج نفر كارگر دارند ـ مصوب 1361ـ‌ و اصلاحات بعدي آن هستند.
تبصره1ـ هر گونه تغييرات كارفرمايان داراي شخصيت حقوقي منوط به ثبت آن در مرجع ثبت شركت‌ها و مالكيت صنعتي و درج آن در روزنامه رسمي كشور است.
تبصره2ـ كارفرمايان موظفند مدارك مورد نياز موضوع اين ماده را به شعبه‌هاي صندوق تأمين اجتماعي ارائه كنند.
ماده2ـ كارفرمايان مي‌توانند نام اعضاي هيئت مديره و مديرعامل و ساير مديران كارگاه هاي موضوع اين آيين‌نامه را در صورتي كه از كارگاه حقوق دريافت مي‌كنند، در فهرست حقوق و مزد كاركنان شاغل درج كنند.
ماده3ـ كارفرمايان حقيقي با توجه به اسناد مالكيت يا اجاره، پروانه تأسيس يا پروانه بهره‌برداري از وزارت جهاد كشاورزي و واحدهاي تابع آنها، تعيين حدود و ثغور كارگاه، پروانه فعاليت نظام صنفي كشاورزي و همچنين احراز نشاني اقامتگاه قانوني يا محل سكونت شناسايي خواهند شد.
تبصره ـ در هنگام تشكيل پرونده مدارك مورد نياز مندرج در اين ماده بايد به همراه ساير مدارك به شعبه‌هاي صندوق تأمين اجتماعي ارائه شود.
ماده4ـ كارفرمايان صنعتي بخش كشاورزي كه از نظام صنفي كشاورزي داراي پروانه فعاليت معتبر هستند و در كارگاه اشتغال دارند، مي‌توانند با رعايت مفاد اين آيين‌نامه نسبت به درج مشخصات در فهرست حقوق و مزد كاركنان شاغل اقدام كنند.
ماده5 ـ در صورتي كه كارفرما افرادي را بدون اشتغال در كارگاه براي برخورداري از مزاياي اين آيين‌نامه به تأمين اجتماعي به عنوان كارگر معرفي كند، از مزاياي اين آيين‌نامه محروم خواهد شد.
بند(91) قانون بودجه سال 1392 كل كشور نيز به اين شرح است:
كارگاه هاي كشاورزي مشمول نظام صنفي كشاورزان، در شمول قانون معافيت از پرداخت سهم بيمه كارفرماياني كه حداكثر پنج نفر كارگر دارند مصوب 16 اسفند 1361 و اصلاحات بعدي آن است. آيين‌نامه اجراي قانون مذكور توسط وزارت جهاد كشاورزي و صندوق تأمين اجتماعي ظرف يك‌ ماه از تصويب قانون تهيه مي‌شود و به‌تصويب هيئت‌وزيران مي‌رسد.

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن