تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820436624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدنبال افزايش قيمت گاز مايع در غرب افغانستان مطرح شداذعان كارشناسان بر لزوم استفاده از خط لوله انتقال گاز ايران به افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بدنبال افزايش قيمت گاز مايع در غرب افغانستان مطرح شداذعان كارشناسان بر لزوم استفاده از خط لوله انتقال گاز ايران به افغانستان
در حالي مقامات ايراني بارها از آمادگي ايران به منظور تامين گاز مايع از طريق خط لوله مرزي خبر داده‌اند كه افزايش قيمت گاز مايع وارداتي در هرات در آستانه فصل سرما مشكلات زيادي را براي مردم اين منطقه ايجاد كرده است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در هرات، افزايش قيمت گاز مايع در هرات در آستانه فصل سرما مشكلات زيادي را براي مردم اين منطقه ايجاد كرده است.

با آنكه پيش از فرا رسيدن فصل سرما قيمت‌ها نرخ ثابتي را طي مي‌كرد، اما اكنون در بازار هرات، هر كيلوگرم گاز مايع 2 برابر قيمت ماه گذشته به فروش مي‌رسد.

افزايش قيمت گاز مايع در هرات باعث نگراني مردم بي‌بضاعت در اين ولايت شده و شهروندان اين منطقه دولت را به بي‌توجهي در اين زمينه متهم كرده و مدعي‌اند كه دولت افغانستان با احتكار كنندگان برخورد نمي‌كنند.

«خسرو عبدالله»، رئيس اداره مواد نفتي هرات دليل افزايش نرخ گاز مايع در بازار هرات را به قيمت‌هاي جهاني نسبت مي‌دهد و مي‌گويد: اداره آنان تنها مي‌تواند برقيمت‌ها نظارت كرده و با متخلفان برخورد كند.

بخشي از گاز مايع افغانستان از طريق بندر تجاري «تورغندي» تركمنستان (در180 كيلومتري شمال شرق هرات) از طريق بخش خصوصي تأمين مي‌شود.

هر كيلوگرم گاز مايع در هرات اكنون به 70 افغاني رسيده يعني بيشتر از يك دلار به فروش مي‌رسد.

از سوي ديگر «محمدرحيم يكتا محمدي»، سركنسول پيشين ايران در هرات بارها از آمادگي ايران به منظور تأمين گاز مايع از طريق خط لوله منطقه مرزي اسلام‌قلعه به هرات خبر داده بود.

برخي كارشناسان افغان نيز بر اين باورند، تأمين گاز مايع افغانستان از طريق خط لوله ايران نياز كنوني جامعه افغانستان بوده و بايد سران 2 كشور در اين زمينه گفت‌وگو كرده و مراحل مقدماتي را فراهم سازند.

به اعتقاد آنان، اجرايي ساختن اين طرح در آينده كاهش قيمت ورشد سريع اقتصاد افغانستان را در پي خواهد داشت.

انتهاي پيام/ز

دوشنبه 11 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن