تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818966440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از سوخت مايع در نيروگاه‌ها در تابستان به دليل محدوديت ظرفيت توليدگاز


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استفاده از سوخت مايع در نيروگاه‌ها در تابستان به دليل محدوديت ظرفيت توليدگاز
وزير نيرو اظهار كرد: استفاده از سوخت مايع به ميزان 35 درصد در نيمه نخست سال براي نيروگاه‌ها به دليل محدوديت ظرفيت توليد گاز طبيعي در كشور بود.

حميد چيت‌چيان در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اين پرسش كه علت استفاده 35 درصدي از سوخت مايع در نيروگاه‌ها در نيمه نخست سال با توجه به اين كه پيك مصرف گاز در زمستان است چه بود؟ گفت: استفاده از سوخت مايع به ميزان مذكور به دليل محدوديت توليد گاز طبيعي و از سوي ديگر به خاطر خروج برخي از پالايشگاه‌ها از مدار به دليل تعميرات در نيمه اول سال بود. گاهي برخي از پالايشگاه‌ها نياز به تعميرات و نگهداري دارند كه به ناچار از مدار خارج مي‌شوند و ممكن است در منطقه‌اي امكان تامين گاز براي نيروگاه نباشد.

وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه با به توليد رسيدن فازهاي پارس جنوبي مشكل كمبود گاز حل شود.

به گزارش ايسنا، نرخ سوخت گاز 70 تومان است درحالي كه قيمت مازوت و گازوئيل حدود 200 تا 400 تومان است كه استفاده از سوخت مايع نه تنها باعث افزايش هزينه توليد برق مي‌شود بلكه از عمر نيروگاه‌ها كم مي‌كند.

براساس برنامه ريزي‌ها قرار بود در پاييز و زمستان نيز‌، در چهار ماهه آخر سال از سوخت مايع استفاده شود در حالي كه به دليل محدوديت سوخت گاز از اوايل پاييز براي توليد برق از سوخت مايع در نيروگاه‌ها استفاده شده است.

سوخت مايع علاوه بر افزايش هزينه توليد نياز به نيروگاه به تعميرات را نيز بالا مي‌برد.

انتهاي پيام

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن