تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802354223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست:استفاده نيروگاه‌ها از «سوخت مازوت» هواي كلانشهرها را آلوده كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان حفاظت محيط زيست:استفاده نيروگاه‌ها از «سوخت مازوت» هواي كلانشهرها را آلوده كرده است
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه استفاده نيروگاه‌ها از سوخت مازوت هواي بسياري از شهرهاي بزرگ از جمله اراك، اصفهان و تهران را درگير آلودگي كرده است، گفت: مرتفع شدن معضلات زيست محيطي در كوتاه مدت، سخني عوام‌فريبانه است.


به گزارش خبرنگار جامعه فارس، معصومه ابتكار رئيس سازمان حفاظت محيط زيست امروز در برنامه «صبح ‌بخير ايران» با بيان اينكه مسئله محيط زيست در خانواده ابتكار به يك فرهنگ تبديل شده است، اظهار داشت: در سن 18 سالگي پدرم اولين رئيس سازمان محيط زيست بعد از انقلاب اسلامي و همچنين رئيس اين سازمان در تاريخ رياست محيط زيست كشور شد.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه در برخي مواقع درباره مسائل زيست محيطي با پدرم اختلاف‌نظرهايي داشته‌ام، ادامه داد: در زمان پدرم (تقي ابتكار) قرار شد پل ميان‌گذر از وسط درياچه اروميه عبور كند كه اين امر تحقق يافت، البته پدرم در اين باره نامه‌اي مبني بر عدم اقدام به اين امر مكاتبه كرده بود.

وي با اشاره به اضافه شدن اصل 50 قانون اساسي در زمان رياست تقي ابتكار ، افزود: اصل 50 قانون اساسي مربوط به مباحث زيست محيطي مي‌شود.

ابتكار همچنين در ادامه سخنان خود به تشكيل كميته محيط زيست در شوراي شهر تهران اشاره كرد و بيان داشت: شوراها نقش مهمي در پيشبرد شهر تهران دارند، شوراها پارلمان محلي هستند و اگر به موضوعات زيست محيطي توجه كنند مي‌توانند مثمر ثمر واقع شوند

معاون رئيس جمهور ابراز داشت: شوراها مسئله محيط زيست را بايد جدي بگيرند چرا كه اين امر با ارتقاي سطح كيفيت زندگي شهروندان در ارتباط است.

وي با بيان اينكه كميته محيط زيست شوراي شهر تهران الگوي خوبي شد، ادامه داد: بر همين اساس در تلاش هستيم از اين تجربه در مديريت شهري نيز استفاده كنيم چرا كه شوراها به عنوان نمايندگان منتخب مردم در شهرها هستند.

ابتكار با اشاره به قرار دادن ليست برنامه‌هاي خود در سايت سازمان محيط زيست، گفت: برخي مواقع، شب‌ها تا صبح خواب جلسه مي‌بينم.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، اولين گام در مسير محيط زيست كشور طي 4 سال آينده را اصلاح نظام حكمراني در محيط زيست عنوان كرد و گفت: چنانچه در كشور توسعه‌اي مي‌خواهد ايجاد شود در مرحله اول بايد همگام با محيط زيست باشد، اين را خرد بشري، تعاليم الهي و تجربه كشور ثابت كرده است كه توسعه بدون توجه به قوانين طبيعت آسيب‌زا است.

‌وي با تأكيد بر تأمين حق آبه تالاب‌هاي كشور اضافه كرد: هم اكنون بسياري از تالاب‌ها از جمله تالاب گاوخوني و هامون با مشكلات عديده‌اي روبه‌رو هستند.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه سخنان خود با بيان اينكه در زمينه حكمراني محيط زيست بخشي از مسئوليت‌ها بر عهده سازمان محيط زيست است، ادامه داد: به منظور ايجاد شرايط مناسب براي استقرار نظام حكمراني در محيط زيست كشور هماهنگي ميان قواي سه‌گانه لازم است البته در اين باره مردم نيز سهم دارند.

وي با اشاره به برنامه دولت يازدهم كه درباره بازگشت به محيط زيست است گفت: آلودگي شهرها ناشي از بي‌توجهي بلندمدت بوده و اين نيازمند سياست‌گذاري عظيم در تمام بخش‌ها است.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به تشكيل جلسه‌اي با رئيس مجلس شوراي اسلامي و كميسيون كشاورزي در خانه ملت ادامه داد: تقاضا كرديم تا فرصتي را در صحن علني مجلس شوراي اسلامي براي ارائه گزارش از وضعيت محيط زيست در اختيارمان قرار دهند.

ابتكار همچنين با بيان اينكه در تبادل اطلاعات و آمار مربوط به مباحث زيست محيطي اختلال وجود دارد، متذكر شد: در اين باره بايد اطلاعات پايه هماهنگ شود تا مبناي برنامه‌ريزي دقيق قرار گيرد.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه مشكلات زيست محيطي كشور به هيچ عنوان با طرح‌هاي ضربتي و آني مرتفع نمي‌شود، گفت: اگر كسي هم صحبتي در اين باره بيان كرده باشد سخني عوام فريبانه گفته است.

معاون رئيس جمهور با بيان اينكه بخشي از معضلات زيست محيطي به پيش‌ساخت‌ها مربوط مي‌شود، اضافه كرد: با سرد شدن هوا در منابع گاز كشور محدوديت ايجاد مي‌شود چرا كه ميزان مصرف سوخت و انرژي در كشور افزايش مي‌يابد.

اين در حالي است كه به تناسب آن در منابع رشد نداريم و در نهايت موجب استفاده نيروگاه‌هاي كشور از سوخت‌هايي مانند مازوت مي‌شود.

وي با بيان اينكه، نيروگاه‌ها در اين باره مقصر نيستند، افزود: اينكه نيروگاه‌ها از گاز طبيعي نمي‌توانند استفاده كنند مقصر نيستند چرا كه مشكلات زيرساختي در اين باره وجود دارد.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست استانداردسازي سوخت نيروگاه‌ها، ارتقاي سطح استاندارد خودروها و صنعت را از جمله برنامه‌هاي آتي سازمان محيط زيست عنوان كرد و گفت: اين برنامه‌ها در دومين جلسه شوراي عالي محيط زيست مورد رسيدگي قرار مي‌گيرند.

ابتكار با اشاره به استفاده نيروگاه‌هاي كشور از سوخت مازوت افزود: اين امر باعث شده در شهرهاي بزرگ از جمله اراك، اصفهان و تهران شاهد آلودگي هوا باشيم و راه‌حل آن را مي‌توان همكاري در اصلاح مصرف سوخت دانست.

وي با بيان اينكه هم اكنون مصرف سوخت نسبت به ساير كشورها چند برابر است، اضافه كرد: بسياري از كشورهاي سردسير در فصل سرما الگوي مصرف سوخت دارند به طوري كه مردم آن در فصل زمستان و سرما با لباس گرم در خانه‌ها تردد مي‌كنند.

ابتكار در ادامه يادآور شد: در اجلاس كيوتوي ژاپن كه در سال 1377 برگزار شد در محل اين اجلاس هواي سالن بسيار سرد بود چرا كه بر اساس قانون اين كشور محل‌هاي اداري حق داشتند فقط تا دماي 18 درجه سانتي‌گراد، محل را گرم نگه دارند.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست درباره آشوراده توضيح داد: اين منطقه بسيار زيبا است كه در شبه جزيره ميان‌كاله در مازندران واقع شده است و هم اكنون نيز در حال ايجاد گردشگري پايدار در اين منطقه هستيم كه البته اين امر ضمن حفاظت از محيط زيست آن صورت مي‌گيرد.

وي همچنين به جلساتي با شوراي عالي معدن و نمايندگان و كارشناسان اشاره كرد و گفت: رعايت ملاحظات زيست محيطي در مرحله اول امور بايد قرار گيرد و لازم است كه در خصوص فعاليت‌هاي معدن‌كاوي از مرحله اكتشاف تا بهره‌برداري نيز ملاحظات زيست محيطي مورد توجه جدي قرار گيرد، در اين باره با مجلس شوراي اسلامي وارد مذاكراتي شده‌ايم.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در پايان عضو باشگاه اصل 50 نيز شد.

انتهاي پيام/

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن